יציאות מרובות מאד

ganbarimasu

New member
יציאות מרובות מאד

שלום, ואני מתנצל מאד על הפירוט האולי גרפי אבל חשוב.
אני בן 42, חולה בסוכרת סוג 2.
כל חיי היו לי יציאות מרובות (5-6 פעמים ביום), ותמיד כשהייתי אצל רופאים אמרו לי שכל עוד אין שינוי בתבנית היציאות אז זה בסדר. עשו לי גם בצעירותי אנדוסקופיה והכל היה בסדר.
לפני כחודש וחצי ביקרתי אצל דיאטנית שאמרה לי שאם אקח ביוטיקה כמו ג'רודופילוס זה יעזור לי.
התחלתי לקחת כמוסת ג'רודופילוס מדי יום וזה אכן הוריד את מספר ה"יציאות" שלי לכ-3 ביום.
עם זאת, לפני כעשרה ימים החלה תופעה שמאד פוגעת בי.
התחילו להיות לי יציאות של כ-12-20 פעמים ביום.
אני כל היום מרגיש שאני "צריך" וזה מלווה בכאבי בטן ולחץ בבטן כל הזמן. אני "יוצא" ומייד אחרי שסיימתי ויצאתי מהשירותים שוב מתחילים כאבי בטן ולחצים של "אני צריך" ושוב אני הולך לשירותים. לעתים כל 20 דקות יציאה, ואני אפילו מתעורר בלילה כדי לצאת. היציאות עצמן בצבע צהוב ובריח חריף ומאד לא נעיים.
אני חייב לציין שאני מרגיש שמספר היציאות כלל לא קשור גם לכמות המזון שאני אוכל. היות ואני מבלה המון זמן בשירותים ואף כואב לי מאד פי הטבעת בשל כל המאמץ, כבר לא ממש בא לי לאכול. אתמול אכלתי ארוחת צהריים בלבד ופרוסת עוגה בערב, ועדיין היו לי כ-13 יציאות (כולל 5 בלילה עד הבוקר).
אני מותש, כואב ובדכאון מכל זה.
תודה מראש על עזרתכם.
 
שינוי ביציאות

באופן עקרוני, כמות היציאות "הנורמלית" שאתה מתאר ולאורך שנים רבות עם אנדוסקופיה תקינה נשמעת כמו תסמונת מעי רגיש. תסמונת זו מושפעת מאד ממצי מתח, רגשי, תזונה ושינוי בהרכב חיידקי המעי. כאשר מחלת סכרת יכולה לגרום גם לשינוי ביציאות על ידי שינוי תנועתיות המעי.
כל שינוי משמעותי ביציאות כדאי לברר. הסיבות יכולות להיות זיהום, דלקת שאינה זיהומית, שינוי כלכלה, שינוי תנועתיות (כמו מעי רגיש) או שינוי הרכב חיידקי המעי.
אם שינית תזונה על ידי הדיאטנית כדאי להפסיק את המזונות החדשים. יש לציין כי טיפול בחיידקים עשוי לתת אפקט פרדוקסלי שאינו מיטב ולהחמיר יציאות למרות שברוב המקרים חיידקי מעי טובים ישפרו את היציאות.
לדעתי כדאי כאמור לבצע בירור שכולל בדיקות דם (כולל מדדי דלקת ונוגדנים של צליאק), בדיקות צואה לשלול זיהום על ידי תרבית, בדיקת פרזיטים ובדיקת החיידק CDT, להפסיק עם הטיפול הפרוביוטי. ניתן גם לקחת טיפול נגד עצירות בנתיים כמו אימודיום או קולוטל. מבחינת תזונה כדאי בנתיים להפחית סיבים כמו פירות וירקות ומוצרי חלב.
במידה ואין הסבר, השלב הבא הוא ניסיון טיפול אנטיביוטי ובדיקת קולונוסקופיה חוזרת ולעיתים גם בדיקות מיוחדות של הצואה לבחינת כמות השומן שבה
 

ganbarimasu

New member
תודה על התשובה. עשיתי בדיקות דם

בינתיים המצב הפסיק וחזרתי למצב הרגיל אצלי.
בבדיקות נמצא שה CRP שלי 10.06.
בדיקותהצליאק והתרבית עדיין לא קיבלו תוצאות.
 
למעלה