יצירת אלטרנטיבה למרץ בנושאים חברתיי

דדיק

New member
יצירת אלטרנטיבה למרץ בנושאים חברתיי

בתנועת מרץ נמצא היום מאגר בלתי נדלה של מצביעי שינוי בפוטנציה. ישנם כמובן אנשי הגרעין הקשה, שכמו אותו ליכודניק שאמר בזמנו שיצביע ליכוד גם אם ערפאת יעמוד בראש התנועה, כך גם הם הולכים כעוורים אחרי יוסי שריד ובוחרים להתעלם מהאימפוטנציה של האיש, אך מלבדם ישנם חברי מרצ רבים שידלגו לשינוי בלי בעיה אם רק ירגישו ששינוי תספק מענה לעניינים חברתיים נוספים, מלבד המאבק בכפייה הדתית (כי מבחינתם כרגע שינוי מנופפת רק בקלף אחד לעומת מספר קלפים שבהם מנופפת מרצ). המצע של שינוי מ-99 דיבר גם על פעילות ערה בנושאים כגון איכות הסביבה, טיפוח חיי התרבות והאמנות במדינה וכד´. לשינוי יש נכס שאין בידי אף מפלגה אחרת (לפחות עד חזרתו של ביבי) והוא שבראשה עומד תועמלן ממעלה ראשונה. צריך לנצל את הכריזמה וכושר הביטוי של טומי להתבטאויות גם בנושאים האלה שקרובים ללב התנועה, אחרת מר שריד שמשוכנע שיש לו מונופול על הטיפול בתחומים הללו (כמו גם על כל המצפון החברתי במדינת ישראל) ימשיך גם להיתפס בציבור ככזה. אם שינוי תיתן תחושה בציבור שהיא יכולה להוות אלטרנטיבה למרצ בתחומים חברתיים שכאלה (שאינם נוגעים ישירות למדיניות הבטחונית או הכלכלית) היא תוכל לגנוב מספר לא מבוטל של קולות ממרצ.
 

אנדרי ז

New member
רק לא לשכוח את הפוקוס

אומנם כל קול שיגיע ממרצ הוא נחמד מאוד, כי מרצ הסכימה לשבת בממשלה עם החרדים ולהיכנע לסחיטתם. אולם בגדול מרצ היא עדיין באותה חזית איתנו בנושא הזה. לכן צריך קודם כל לגנוב קולות משאר המפלגות החילוניות, שהן גם הרבה יותר גדולות ממרצ, ולהשאיר את זאת לסוף. והייתי גם משתדל מאוד לחתום איתם על הסכם עודפים לקראת הבחירות.
 

corrinex

New member
שינוי לדעתי יותר חזקה

בעיניין של כושר ביטוי, אפילו אם למרצ יש יותר קלפים ביד, ברגע שיתנו להם אולטימטום בנוגע לאחד- או זה או משהו אחר (שיקבעו להם) ישר יכניסו את הזנב בין הרגליים וכמו טטלה יעשו מה "שהבוס הגדול" אומר.. אני ממש לא מעורה בכל הפוליטיקה הזאת, אני לא מתעניינת, אבל מפלגה שהייתי מצביעה אליה היא שינוי, כן. או עלה ירוק, לחילופין.
 

אנדרי ז

New member
ממש לא עשית לנו פה שירות גדול

השוואה של שינוי לעלה ירוק זה בדיוק מה שהחרדים צריכים לתעמולת הבחירות שלהם. וואלה חבר´ה, סתכלו על החילונים המסוממים האלה ששונאים דתיים...
 

corrinex

New member
מה הקשר בכלל??

אל תכליל, ויש לי שורשים שתיים, סבא רבא שהיה איזה רב גדול אי שם בשלחובר וכרגע חצי מהמשפחה שלי עושה קידוש כל שבת וזה ממש לא העיניין שלי. חוץ מזה שתמיכה בעלה ירוק לאו דווקא מצביעה על שיוך לסצנת הסטלנים הישראלית, אלא, למחקרים שהוכיחו את עצמם להבדיל מסטיגמות כלליות ואני לא היחידה שתומכת בליגליזציה של מריחואנה בלי לעשן.
 

אנדרי ז

New member
האמת, ציפיתי שלא תביני אותי

אם לא שמת לב, אני חבר בשינוי. אמרתי שאם תיצרי קשר כזה בין שינוי למפלגה שתומכת בסמים, זה בדיוק מה שהדתיים מחכים לו, וזה ייצור לנו נזק אלקטורלי גדול. את אף אחד לא יעניין אז סבא שלך או מה את עושה ביום כיפור. דרך אגב, לא כולנו הולכים ביום כיפור לבית כנסת. אני דווקא מעדיף לצפות בסרטים בווידאו, מיד אחרי הקינוח.
 
למעלה