ירידה במשקל לא ברורה

  • פותח הנושא JKD
  • פורסם בתאריך

JKD

New member
ירידה במשקל לא ברורה

אני בן 36 בד"כ בריא, עקב ערכי טרגליצרידים גבוהים בדם ביצעתי שנוי בתזונה מאמצע חודש מרץ השינוי כלל : לחם מקמח מלא בלבד, אורז מלא, ירקות,חומוס טחינה מתוצרת ביתית,בשר עוף בלבד, ללא מוצרי חלב ודברי מתיקות. שינוי התזונה הוריד את רמות הטרגליצרידים והכולסטרול בצורה מדהימה אך לאחרונה הבחנתי שירדתי במשקל בערך כ- 4 עד 5 ק"ג (מ-82ק"ג ל-78 ק"ג). מאחר ויש לי בנוסף בעיות של כאבי בטן כ-חצי שנה הדבר מדאיג אותי שמה הירידה במשקל היא לא עקב שינוי התזונה מאחר ואכלתי כמויות לא מעטות של לחם וקיטניות (לפעמים חצי חבילה של אגוזי מלך )ומבחינת קלוריות לא נראה לי שאכלתי פחות אולי אפילו יותר למרות זאת ירדתי במשקל. עקב הבעיות בבטן עשיתי בחצי השנה בדיקות רבות כמו - גסטרוסקופיה,קולונוסקופיה,אולטרסאונד מע' עיקול עליונה,בדיקת הדם האחורנה בחודש אפריל היתה תקינה לחלוטין כולל בדיקת CRP שהיתה תקינה. מזה שבוע אני אוכל ושותה הכל: בשר,גבינות,עוגות וכו' אך עדיין אינני מרגיש עליה במשקל (מאין תחושה שהקיבה מתרוקנת מהר). שאלתי היא: האם שינוי תזונה כמו שעשיתי יכול להביא לירידה במשקל כמו שלי למרות אכילת פחממות לא מבוטלת? למרות כל הבדיקות שעשיתי אני לא ממש רגוע מה יכול עוד להיות ואיזה בדיקות נוספות ממולץ לעשות וכיצד ניתן לדעת אם אני במצב נורמלי תקין או שישנה איזו שהיא בעיה, לתשובתך המהירה אודה.
 
ירידה במשקל

JKD שלום השינוי התזונתי שעשית הוא משמעותי מאד. הורדת ממתקים מהתפריט היא מאד מאד משמעותית. הרבה פעמים יותר ממה שחושבים. בנוסף המזון שאתה מתאר שאתה אוכל כעת הוא בעל ערך גליקמי גבוה- הוא מתפרק לסוכרים פשוטים בקצב איטי. בעקיפין גם זה יכול להשפיע על ירידה במישקל. אם הבדיקה הגופנית שלך (כפי שבוצעה ע"י הרופא שלך) תקינה, בדיקות הדם תקינות כולל תפקודי בלוטת תריס ובדיקות ההדמיה שביצעת תקינות כפי שציינת , הסבירות לממצא כלשהו שהתפספס היא נמוכה מאד. לא ציינת האם העלת (ולא בקצת) את כמות הפעילות הגופנית שאתה מבצע. גם תוספת יחסית קטנה בשילוב עם השינויים שעשית יכולה לגרום לירידה במשקל. אם כל הנ"ל נבדקו ונמצאו תקינות ועדיין אתה מוטרד שווה לדון עם הרופא על בעיות נפשיות היכולות לגרום לירידה במשקל כמו חרדה או דיכאון.
 

yoramg007

New member
בתשובה לשאלתך, עם כל הפעולות שעשית, הסיבה ...

לבעיות שציינת, בעצם לא טופלה עדיין. נכון שרמת הטריגליצרידים והכולסטרול ירדה, אולם האם שאלת, מדוע הרמות שלהם היו גבוהות? בביוגונומי מזהים תופעות אלו בחולשה במערכת החיסונית, ויכול להיות שזהו מצבך בשנים האחרונות, מצב שאפשר לזהותו באם אתה נמצא במצב של עייפות כרונית, למשל, או נתון למצבי רוח וחרדות. ואם כך הדבר, זוהי התשובה לשאלתך. בביורגונומי מזהים את הסיבה כתלות בין משלימים אנרגטיים, ראה קובץ מצורף. בברכה, יורם גני
 
למעלה