ירידה לצורך עליה? - קייס סטאדי :)

ב ז ו ק ה

New member
ירידה לצורך עליה? - קייס סטאדי :)

שלום לחברי הפורום, אני לא ממש יודע אם זה המקום הנכון אבל אני אשתדל להעלות את הבעיה ואת השאלות שיש לי - בתקווה לסבלנות ועזרה מצידכם (בתודה מראש): אני בן 28, סיימתי לאחרונה תואר במדעי הצמח, לקח לי לא מעט שנים לעשות אותו. כהחלטה אסטרטגית בחרתי לעבוד במקביל ללימודי התואר במשרה מלאה ואף זכיתי למלא תפקיד של ר"צ ב 2 חברות ביטוח מובילות בתחום המכירות (סה"כ ניסיון בניהול של 5 שנים). כמו שבטח הבנתם הקשר בין תחום הביטוח לצמחים הוא די מרוחק.. בחרתי מיוזמתי לסיים את העבודה שלי לפני חודש ימים וכבר 3 שבועות אני בחיפושי עבודה בשאיפה להשתלב בתחום של מדעי החיים/צמח עם זיקה כלשהי לניהול/מכירות. הבעיות והשאלות: 1) ממוצע סיום התואר שלי אינו גבוה - תוצאה ישירה של עבודה מאומצת במשרה מלאה שפגעה בהישגים האקדמיים. כבר בשיחה שקיימתי עם נציגת כוח אדם הרגשתי בקול שעובדה זו יכולה להוות בעיה משמעותית בהמשך. 2) מילכוד 22 - כמעט כל התפקידים בתחום דורשים ניסיון רלוונטי - ולי יש ניסיון, אך הוא מתחום הניהול ואינו נוגע לתחום המקצועי אותו למדתי. הייתכן שהבחירה שלי לעבוד במקביל לתואר ולרכוש ניסיון מהווה מכשול כעת? מה קורה עם בוגרים טריים שעדיין לא רכשו ניסיון במקצוע? 3) מבחינת מחפשי העבודה או אחראים על כ"א באירגון - האם כיום יש בשוק גיוסים מרוכזים יותר? כלומר חברות כ"א כיום כמעט ואינן חוזרות למועמדים. יש לכך סיבה מסויימת? הפעם האחרונה שבה חיפשתי עבודה הייתה לפני 6 שנים. מה השתנה מאז?? לעיתים נדמה לי שמי שמפרסם מודעות באתרי דרושים פשוט רוצה לדגום את שוק מחפשי העבודה ולא באמת מציע משרות. אם זה אכן המצב אז זה עגום מאד - למה שמשרד כ"א כלל לא יתייחס לפניה? אני אדם אופטימי וחרוץ מאד שבמהלך שנות עבודתי ידע לתת כוחות לאחרים ולהניע אנשים קדימה בכל הכוח. ודווקא עכשיו במצב שבו אני הכי צריך עזרה יש תחושה של "אף אחד לא שם עליך" - אני לא נואש אבל אני בהחלט מרגיש כאילו אני מפספס משהו או עושה משהו לא נכון במהלך החיפוש שלי. כאנשים אובייקטיביים - מה הייתם מציעים לי לעשות? תודה ויום טוב.
 
קצת סדר

כבעל ניסיון במכירות אתה בוודאי יודע שתהליכי שיווק דורשים חשיבה יצירתית ויוזמה. כמובן שנדרש אמון במוצר, במקרה זה, המוצר זה אתה, ואם שרדת במכירות בעולם הביטוח, הרי שאתה יכול. מה בדיוק ואיך זה כבר מעבר לסקופ השיחה כרגע. בוודאי עניין לברר אותו במדויק. ( מאמר רלוונטי - עדכון קורות חיים כתהליך אסטרטגי ) נקודות לבירור : 1. עד כמה ומה בדיוק אתה רוצה לעשות בתחום מדעי החיים / צמח 2. כמה רחבה יכולה להיות הגדרה של התחום. למשל - האם מכירת ציוד חקלאי כולל חומרי הדברה היא תחום רלננטי 3. מה בדיוק בשיווק ומכירות בתחום אתה אוהב. 4. בדיקת שוק - האם משתלות גדולות כמו חישתיל ימצאו עניין בשילוב ואיזה תפקיד הם יכולים להציע לך בקיצור יש לך הרבה עבודה לעשות, בהצלחה
 

junior mumbler

New member
לא הבנתי

אתה מחפש עבודה במכירות? תועמלנות רפואית. תתחיל מלמטה, תתקדם. אתה מחפש עבודה במחקר? עם תואר שני? איך כישורי שטיפת המבחנות שלך? - מדובר בשוק שבו אנשים שסיימו דוקטורט בציונים מצויינים ממשיכים לפוסט דוק כי אין עבודה.
 
למעלה