ישירות אליך קסנדרה

OSDSET

New member
ישירות אליך קסנדרה

אתמול בלילה נאלצתי לקחת מישהו לחדר מיון בבלינסון. על מנת להכניסו פנימה נאלצתי לקחת כסא גלגלים באמצעות מטבע של 5 שקלים כמו עגלת סופר מרקט. עד כאן אין כל בעיה כשהייתי בפנים, והכסא היה פנוי, הרגשתי שאחד מהעובדים, שמסיעים את החולים בין המחלקות, מזיז את הכסא שהיה מאחורי קצת הצידה. ואחרי כמה דקות הוא שוב מזיז אות הצידה ואחרי כמה דקות נוספות הוא פשוט לקח אותו. כשהערתי לו למה הוא לוקח לי את הכסא, התשובה שלו היתה יש הרבה כסאות במחלקה ואתה יכול לקחתת איזה שאתה רוצה. השבתי לו שאם כך שיקח הוא איזה כסא שהוא רוצה אבל היתה לו תשובה מוכנה "יש לי מקרה חרום ואני חייב לקחת מישהו". נגד טיעון כזה אתה לא יכול להגיד כלום. חיפשתי ואכן מצאתי, די בדוחק, כסא אחר, ואז שמתי לב שבכסא שמצאתי אין שרשת להחזרת המטבע, ואנחנו המשפחה דיברנו על זה ואז גברת שעסקה שם בניקיון שמעה אותנו ואמרה לנו שאת הטריק הזה עושים להרבה אנשים על מנת לקחת את המטבע של ה-5 שקלים. ואל תגידי לי שאת לא יודעת לאיזה כיוון של המצפן שייך אותו עובד בית חולים.
 

קסנדרה*

New member
אני בהחלט אשיב לך בסיפור משלי

אמי ואני ליווינו את אבי לחדר מיון באחד מבתי החולים בארץ, אבי אדם מבוגר לאחר ניתוח מעקפים, שכב והתלונן שכואב לו, אמי פנתה לאחד הרופאים והוא התעלם, היא פנתה לאחיות וגם הן התעלמו, ואז היא נאלצה לבקש את עזרתי (אני המתנתי בחוץ, כי בחדר המיון, מותר רק למלווה אחד לעמוד ליד מיטת החולה) ואני ביקשתי לדבר עם מנהל חדרהמיון כדי להתלונן על אי אכפתיות, וגם בגלל החשש, שמא יהיה מאוחר מידי, הרי מדובר בכאבים באזור הלב. כאשר קראו לרופא, הוא ראה אותי ואת אמי עומדות ליד מיטתו של אבי, ולפי התקנים של בית החולים, מותר רק למלווה אחד לעמוד ליד מיטת החולה, והרופא ממוצא אירופאי, עם כפה לראשו, רופא מנהל חדר מיון, מה עושה ? צועק בבוטו "קודם כל שאחת מכן תעוף החוצה" אני עונה לו, "איך אתה מדבר?" הוא משיב "כמו שבא לי" אמא שלי מתחילה לצאת (היא אשה מבוגרת עם בעיות קשות בברכיים ולאחר החלפת מפרקים, והיא הולכת לאט) והרופא לא מוכן לבדוק את אבי או לשמוע מה הבעיה, עד שאמא שלי תצא, לא חשוב שמדובר בבעעית לב שכל רגע הוא קריטי. ההמשך לא חשוב, הסוף חשוב, אני התלוננתי איפה שצריך הרופא ננזף. במקרה אחר שלא אייגע אותך בסיפורו, התלוננתי, ורופא, מנהל מחלקה כירורגית - פוטר! הם לא היו ממוצא מזרחי/ספרדי/הם לא היו ערבים. אגב, האחים הערבים בבתי החולים, הם היותר רחמנים, הם היותר מקשיבים וכשהם במשמרת, מובטח לך טיפול טוב יותר.
 

OSDSET

New member
תודה על התשובה. כנראה שאנחנו בקצוות שונים של

המקל.
 

קסנדרה*

New member
כנראה שבחינה עדתית ודתית לא רק מהבחינה

ההומאנית. אני רואה בכל אדם שלימות, התנהגותו היא תוצר של נסיבות. וכידוע לך בהרבה משטרים אפלים, חברות נחשלות ועמים נבערים אנו מוצאים ביטויים קיצוניים, כמו שנאת האחר, מי זה אחר ? שונה ממני וממקורבי. לשמחתנו זה הולך ופוחת.
 

OSDSET

New member
אני מקווה שהבנתי את דבריך, אבל דבר

אחד אני לא מסכים, זה לא הולך ופוחת. אנשי הצד המזרחי של המצפן הולכים ומקצינים את דרכיהם והדבר בא לידי ביטוי במישורים חברתיים רבים שלא ראינו לפני עשור שנים ויותר, וכבר אמר מישהו בפורום זה שהמדינה שלנו לא הופכת אלא שהיא כבר מדינה מזרח תיכונית המתאימה את דרכיה למדינות הסובבות אותנו, וזה כל כך מפחיד אותי שאת אפילו לא מסוגלת לדמיין. אני כבר לא כל כך צעיר, אבל תרשי לי לספר לך בסוד שלפני כ-17 שנה הציעו לי עבודה מדהימה בקנדה ומתוך טימטום סירבתי ומאז אני אוכל את הלב כל פעם שאני נפגש בתופעות שלא מתאימות לתרבות שאני גדלתי לאורה.
 

קסנדרה*

New member
זו מדינת מהגרים

וכמו בכל מדינת מהגרים, יש טעמים וריחות שונים ויש לגלות סובלנות גם לתרבויות אחרות, ולא בגלל שתרבות מסויימת אינה עולה בקנה אחד עם התרבות שלי, לא בגלל זה אני צריכה להאשים את התרבות האחרת שהיא פחות טובה משלי. זה שאני לא חוגגת מימונה וסהרנה ותימנייאדה וכדומה, האם עלי לזלזל בעדות שחוגגות את האירועים הללו ? ובכלל כל זה זו המצאה ישראלית, מפגש העמים כאן גרם לכל עדה לנסות ולהבליט את המסורת המקובלת אצלה, בגלל תחושות קיפוח (שאגב היה ועדיין קיים). מפני שבארצות מוצאם החגיגות היו פרטיות, בבתים כמו איזו ארוחת חג, כאן הם יוצאים לגנים ולפארקים למען כולם יראו. אין תרבות אירופה טובה יותר או נכונה יותר או אחרת יותר מתרבויות צפון אפריקה והמזרחיים, אלא רק שהן שונות. אבל אם נתבונן לעומק, נמצא יותר דומה משונה, אבל לא מתבוננים לעומק, מתבוננים רק על פני השטח, והתוצאה שנאת אחים מיותרת. ראה, אתמול הציתו ניאו-נאצים בניין מגורים בגרמניה על משפחותיהם חלק ניצלו אבל 5 ילדים ועוד כמה מבוגרים נשרפו למוות - זה עוול שהיה נגרם גם לנו היהודים אם היינו בקרבת הניאו-נאצים לא משנה אם היינו מרוקאים, ייקים, תימנים או פולנים - אז הגיעה השעה להכיר בזה ולפחות שנאהב את עצמנו. באשר לקנדה - יש לי אזרחות שמאפשרת לי לחיות בקנדה ולקבל את כל הזכויות, אבל מי סיפר לך שבקנדה טוב יותר ? תחייה שם כמה שנים ותבין שיש גם שם בעיות דומות לבעיות שיש בארץ, ובאשר לשנאת היהודים - לא צריך להרחיב.
 

OSDSET

New member
ממש ממש אין לי כלום כנגד התרבות והמסורת

והמוזיקה. כל מה שיש לי על הלב, זה הגסות האלימות, הבוטות, העבריינות האלימה שלמרבה הצער, ואני יודעת שאת לא מסכימה איתי בנושא, המאפיינת את בני עדות המזרח. צריך להיות תמים ולא לקרוא טוב עיתונים, וצריך להיות מאד תמים על מנת שלא להסכים שרוב הבריינים היושבים בבית סוהר הם מעדה זאת. מימונה וסהרנה ותימנייאדה זה נהדר ויפה רק שאת אולי לא יודעת המימונה במרוקו היתה ממש משהו אחר וממש לא הפסטיבל שקיים והומצא בישראל, אבל זה לא לעניין, החגיגה היא בכיף. האלימות הגסות הם אלו שלא מקובלים עלי במיוחד שהיא מאופיינת על ידי אלו המבליטים את מוצאם העדתי.
 

קסנדרה*

New member
אפשר להתווכח על דעות אבל לא עם עובדות

אני מציעה לך לקחת קורס לסוציולוגיה, משהו מאד בסיסי, רק כדי ללמוד קצת עובדות ומספרים, מה קורה בחברה שלנו, ובעצם בכל חברה, מתוקנת ככל שתהייה. זה משהו שאני לא יכולה להעביר לך על רגל אחת. רק לתת דוגמא קטנטנה. בעיר בה אני מתגוררת, אחוזי הפשע היו כמעט מהנמוכים בארץ, והיום הם עלו באופן משמעותי בגלל העלייה הרוסית. בתאי המעצר בתחנת המשטרה הקרובה, אם קופצים לביקור אקראי, מרבית העצירים הם יוצאי חבר העמים. יש סיפור המספר על הזונה הראשונה בפלשתינא שהייתה מפולנייה, אליה הצטרפה הזונה היוונייה, מאוחר יותר הצטרפה המצרייה והערבייה מיפו, והם פתחו בית בושת ביפו שבזמנו היה ידוע ושירת גם את התורכים ומאוחר יותר את הקצונה הבריטית, עד שנסגר. כפי שאתה יודע (ואולי לא) העבריינות פיתחה תנופה כבר מימיה הראשונים של המדינה, כמו בכל חברה, למרות שהעלייה המסיבית מצפון אפריקה הייתה רק באמצע שנות ה-50 (56 אם איני טועה). בכל מדינה, הכי מתוקנת והכי תרבותית יש, היו ויהיו עבריינים. עבריינות היא חלק מכל חברה, צריך ללמוד (לא הרבה) כדי להבין שזה חלק אינטגרלי, לכן יש חקיקה ואכיפה. אף חברה אינה מושלמת, ולכן היא מייצרת את עברייניה. עבריינות אינה מזוהה עם מוצא, עבריינות מזוהה עם תנאים סוציאליים ופסיכוסוציאליים שמהווים גורם להתפתחותה בקרב שכבות מסויימות.
 

קסנדרה*

New member
תקרא על האונס המתואר בכתבה

ותבין שאין קשר לעדה/למוצא, אלא לסיטואציות מסוימות.
 

אנטוליו

New member
לא הייתי בארץ בתחילת דרכה, אך שמעתי שאפשר היה

להשאיר דלת לא נעולה ולישון בשקט. הכל השתנה עם גלי העליה ההמונית מארצות ערב. מאז רוב שוכני בתי הסוהר היו ממוצא מזרחי או הערבים ולמיטב ידיעתי כך מצב גם היום. בקשר לעליה מחבר המדינות: הבעיה היא שלא בודקים את העבר הפלילי של המועמדים לעליה, בניגוד לכל מדינת הגירה אחרת, ולכן מסתננים לכאן גורמים פליליים רבים. בנוסף, רבים לא יודעים שעולים רבים מחבר המדינות אינם אשכנזים, אלא יהודי מזרח שבאו מקווקז או אסייה מרכזית המוסלמים, בהם יש אלימות רבה ונחשלות.
 

OSDSET

New member
בואי נסכים שאנחנו לא מסכימים לגבי לאן

נוטה מרכז הכובד של המרכיבים העדתיים העברינות הישראלית, תוך שיקלול המשקל (נירמול) הכולל שלהם בחברה הישראלית. בהחלט יתכן והראיה שלי לא טובה, אבל אני קורא עיתונים, רואה טלויזיה, שומע מי הועמד לדין ונענש ולא פחות מזה אני רואה את כל עברייני הכביש, ואני רואה את זה אחרת. לגבי קורס סוציולוגיה, אכן אני מתכנן לעבור קורס שכזה אך לא בעתיד הקרוב. לגבי הדוגמא של מקום מגורייך, הרשי לי להביא כדוגמא את חדרה. המושבים והקיבוצים שבסביבה, היו אכן מקומות מגורים מאד בטוחים מבחינת גנבות רכב ופריצות. מספר שנים לא קטן לאחר שהובאה לחדרה אוכלוסיה אתיופית מסיבית, החלה מערכת גניבות ופריצות אדירה בכל ישובי הסביבה. אז יש דוגמאות גם כאלה. הבעיה היא שאנשי מקצוע העובדים במסגרות משרדי הממשלה יודעים מי הם מרכיבי העברינות הגדולים באוכלוסיה והיכן הם מתרכזים, אבל מסיבות פוליטיות ורצון שלא ליצור מתח כלפי השלטון הם מסתירים מידע זהו חבל. ועדיין מירב היושבים בבתי הסוהר הינם מרכיבים מרקע עדתי די מוגדר עם "קילקול" של העולים מרוסיה שהרסו להם את הממוצע.
 

קסנדרה*

New member
בוא ניפגש לאחר שתלמה ויהיו בידיך עובדות

כרגע אני דנה איתך רק בהשערות וניחושים, בידי מידע אחר, ידע המבוסס על סטטיסטיקות, ונסיון בשטח. אז כשתגדל ניפגש שוב לשיחה רצינית, אני מקווה עם הרבה פחות שנאה בלבד. ואם אתה מסתמך על קריאת עיתונאים וצפייה בטלוויזיה בלבד, הנה כמה נתונים לתשומת לבך: (קטעים מתוך מחקר שנערך בשנת , 2004) "מעמד סוציו-אקונומי: ניתוח הדמויות מראה, כי הן משתייכות בעיקר למעמד הגבוה. יחד עם זאת, בקרב קבוצות המיעוט, השייכות למעמד הגבוה מצומצמת יותר לעומת קבוצות הרוב. במהדורות החדשות, 38% מהמזרחיים מוצגים כשייכים למעמד הגבוה לעומת 61% בקרב האשכנזים, בקרב העולים 20% ואילו בקרב ותיקים כ- 50%, נשים כ-30% ואילו גברים כ- 53%. " "השכלה: במרבית המקרים לא ידוע מהי השכלת הדמות (כ- 70%). במהדורות החדשות, בעוד שאצל היהודים 29% מהדמויות מוצגות כמשכילות הרי שאצל הערבים רק 16% מהדמויות מוצגות ככאלה. גם אצל האשכנזים מצאנו יתרון בהצגת דמויות משכילות לעומת המזרחיים: 37% לעומת 15% מהדמויות המזרחיות בלבד. כך בנוגע לחילוניים (30%) לעומת חרדיים (14%) ולוותיקים (29%) לעומת עולים (19%). ממצאים דומים נמצאו בתכניות אקטואליה ותחקיר." "מקצוע: במהדורות החדשות סך הופעת בעלי העיסוקים האלה: פוליטיקאים , ספורטאים, בעלי סטטוס גבוה אחר, פרופסיונליים ומגזר ציבורי עומד על כ- 66% מסך כל בעלי המקצוע והעיסוק המופיעים במהדורות. למזרחיים יש ייצוג יתר במקצועות צווארון כחול, פשע ומובטלים בעוד שלאשכנזים יש ייצוג יתר במקצועות פרופסיונליים, פוליטיקאים ובעלי סטטוס גבוה אחר. ניתוח המקצועות של הדמויות המשתייכות לקבוצת העולים והדתיים מראה ממצאים דומים. קבוצות הרוב מופיעות במקצועות בעלי סטטוס גבוה, ואילו קבוצות המיעוט מופיעות במקצועות ועיסוקים פחות יוקרתיים. " "אלימים, פורעי חוק וככאלה המאיימים על יציבות החברה ושלמותה. בכל הקבוצות עלתה הטענה כי ייצוג זה הוא מעוות ובעייתי בהשלכותיו על החברה הישראלית. ככלל, נראה כי השידור בטלוויזיה המסחרית נתפס כלא מאוזן מכמה סיבות: א. בערוצים המסחריים שולטים בעלי עניין המעוניינים להשיג תועלת כלכלית מירבית, דבר המשפיע על סוג התכניות והתכנים (למשל, בחלק מהקבוצות עלתה הטענה שקיימת בעיקר פנייה והתכוונות לצרכנים מבוססים). ב. האנשים שיוצרים את מרבית התכנים בטלוויזיה, פונים לקהל מצומצם הנתפס "דומה" להם. ג. נקודת התבוננות שטחית מצד כתבים, מגישים ועורכים, אשר ניזונה מסטראוטיפים רווחים תוך כדי שימורם בתודעה הקולקטיבית. למשל: ערבי= פרימיטיבי ואלים, תושב עיירת פיתוח= מסכן, מובטל, עני, מאמין בבאבות. אמא חד הורית= תחמנית, מובטלת, מסכנה. חרדיים= שונאי בג"צ, פרימיטיביים, נטל חברתי וכלכלי, וכן הלאה. נראה, כי מרבית משתתפי המחקר רואים במעצבי אופי השידור הטלוויזיוני המסחרי גברים, אשכנזים, חילוניים, מבוססים, תושבי מרכז הארץ ושמאלנים. ניכר, כי רבים ממשתתפי המחקר רואים בשיוך זה גורם משפיע המעצב את השידור." * מתייחס לדמויות המוצגות בתכניות שונות בטלוויזיה. הנה לך עיוות !!!עיוות מגדרי ומעמדי כאחד.
 

OSDSET

New member
אז ככה, לא הבנתי מה רצית להגיד בקטע שהעתקת

מאיזה שהוא מחקר. מידת הרלוונטיות שלו למה שאני אומר היא קטנה ביותר. לא מעניינת אותי הטלויזיה ובטח לא העיתונים. מעניין אותי מה שאני רואה ברחובות ובכבישים ובמקומות העבודה ובכלל במקומות הציבוריים. רק דברים שאני רואה במו עיני הם החשובים ולא רכילות כזו או אחרת. שנית אני עדיין איתן בדעותי והן בפירוש לא שנאה (ואל תשימי לי דברים בפה) שהאלימות והעברינות (הפיזית) הינה דבר שמאפיין את בני עדות המזרח. שלישית, וזה בינינו, הרבה לגדול כבר לא נשאר לי. אם יש לך תחושה שאת מדבר עם בחור צעיר, אז ממש לא. רביעית, אני מכבד את דעותייך ואת זכותך לומר אותן גם אם אני לא מסכים איתך. אני מקווה שאוכל בהמשך להציג בפניך אירועים שאולי יטילו ספק בדרך המחשבה שלך.
 

קסנדרה*

New member
זו שנאה, סטיגמה ודעה קדומה

אתה מביע אותה בבהירות ובנחישות. אני לא שמתי את האותיות שהצטרפו למלים בהודעותיך, אתה כתבת אותם בעצמך, ומה שמנחה אותך, שייך לתקופות אפלות בחברה ובאנושות, ומזכיר משטרים שאנחנו לא רוצים לזכורף אנו רק זוכרים את אלו שנספו, כי מישהו חשב שכל מיני תכונות רעות מאפיינות את העם היהודי. אוי לעיניים שקוראות את מה שאתה כותב. לעומתך, לי קשה עם דבריך, כי זה לא מאפשר לנו לקיים חיים שוויוניים ומלאי סובלנות, והפער הנובע משנאה, גורם לנו להיות מפולגים ולא להתאחד כעם. לא זכור לי/לנו שכאשר קוראים למילואים, לצאת למחלמה, שולחים צווים רק לבני עדה זו או אחרת, הקריבו את חייהם מכל גווני החברה, בכללם יוצאי עדות המזרח, עולים ואתיופים, דרוזים ובדווים. בורות היא דבר שיש להכחיד, אבל מן הסתם זה לא המקום. אני לא טוענת שזה לא מתפקידי, זה מתפקידי כאזרח במדינה, אבל, לא זו הבמה, ואני כן עושה כל שביכולתי, איפה שצריך, וכמה שרק אפשר. אני אוסיף עוד דבר מה, אני מקשת ממך, לא להפנות אלי הודעות באופן אישי לקסנדרה, כי מהודעה זו ואילך, איני מעוניינת לנהל איתך דיון, אתה מזכיר לי משהו שאני ועוד כמה מיליונים במדינה הזו משתדלים להאמין שפס מן העולם, ומתחוור לי שלא. אני מוכנה לנהל דיון אבל לא שיח חירשים ולא עם בּוּרוּת. זו תגובתי האחרונה להודעותיך.
 

קסנדרה*

New member
ואגב, השיטה שאתה מדבר עליה מוכרת אבל

מי ש"המציא" אותה הם סניטרים ועובדים ממוצא שלא קרוב לזה שאתה חושב, ממש לא.
 
למעלה