ישראלים יוכלו להצביע לבחירות בעיראק

אריק ל

New member
ישראלים יוכלו להצביע לבחירות בעיראק

כרבע מליון עולים עיראקים גרים בישראל, שמהווים בערך 1% מהאוכלוסיית עיראק (ומכיוון שרובם מבוגרים, אז מהווים אחוז גדול יותר מבעלי זכות ההצבעה בעיראק). ממשלת עיראק החליטה להעניק להם זכות הצבעה, לקלפי שיוצב בעמאן. מה אתם אומרים? האם כדאי לישראל לדחוף מהלך כזה ולנסות לקדם מועמד פרו-מערבי שתומך ביחסים עם ישראל? ושאלה לעיראקים בפורום - האם הייתם משתתפים בבחירות (נניח והקלפי היה מוצב בת"א במקום בעמאן)? לכתבה.
 

Jack Cole

New member
קצת בעייתי

אני לא חושב שלאנשים שחיים במקום אחר ושותפים בחיים אחרים יש הזכות לקבוע או לשלוט בגורלם של אזרחי מדינה X. מה יקרה אם לכל יהודי בעולם תינתן אפשרות להצביע בבחירות בישראל?
 

a e q u i t a s

New member
זה קצת שונה

זה ממש שונה ממה שאתה אמרת, ישראלים אשר חיים בחו"ל מצביעים או לפחות יכולים להצביע בבחירות בישראל, יהודים לא, אבל פה מדובר על אזרחות ולא על קבוצה אתנית או דת. אבל באספקט רחב יותר, אני לא בטוח שעירקים ישראלים יצביעו בכל מקרה, אך זה רק מראה שעירק, אכן צועדת לעבר סוג כלשהו של דמוקרנציה. זה ממש הצעה היסטורית, מן סוג ראשון של קשר בין ישראל לעירק...פששששש, מי היה מאמין. בזווית ראיה רחבה יותר, זה פריצת דרך.
 

Jack Cole

New member
אתה רוצה

לבנות דמוקרטיה ולהקים מולדת חדשה? תן לאנשים שמתגורר במולדת להחליט ולהכריע. זה בערך כמו הרעיון המגוחך של משאל העם לגבי ההתנתקות. האם אנחנו צריכים להצביע האם אנחנו רוצים לשלוט בעם אחר או שמא העם צריך להצביע האם הוא רוצה שישלטו עליו?
 

Boogieman

New member
זה מאוד פשוט.

למי שלא נושא באחריות לתוצאות הצבעתו (כמו מי שמתגורר במדינה אחרת) לא צריכה להיות שום זכות להצביע, זה לא דמוקרטי.
 

a e q u i t a s

New member
בסדר??? אבל אתם לא רואים

אוקיי, נו זה לא העיקר בהחלטה ההיסטורית הזו... העובדה שישראלים ילידי עירק יש להם את הזכות להצביע, מראה שינוי מאוד משמעותי ביחסים בין ישראל לעירק. השאר זה סתם בולשיט.
 

ֹDaysleeper

New member
לא בהכרח

כמו שכתוב בכתבה, ועדת הבחירות בעירק הודיעה, שעירק רואה בישראל מדינת אויב, ולכן ישראלים שירצו להרשם לא יוכלו להזדהות באמצעות מסמכים ישראליים. אני מניחה שההחלטה לאפשר לישראלים להצביע היא רק חלק מההחלטה לאפשר לכל אדם שנולד בעירק להצביע, ולא מכוונת לישראל במיוחד. לכן גם ישראלים שירצו לעשות זאת יצטרכו לנסוע לירדן.
 

coaxcable

New member
חחח

זה מצחיק זה משעשייע בכל אופן אכן לישראל היה כדאי לקדם מתמודד תומך בישראל אבל לא מישהוא בעל קשרים רבים מדי אלא עם כן זה בנאדם שאפשר לשמוח עליו כי בנאדם שמפיץ סודות של ישראל יכול לדפוק את ישראל לגמרי לא מספיק שישראל היא מעצמה די חלשה? למרות כל הנשקים שלנו ישראל מדינה חלשה לעומת מדינות אחרות ובטח שעם כמה מדינות קטנות אפילו יתקפו אותנו לא נוכל להתמודד איתם אבל... כל עוד אנחנו בקשר עם ארה"ב בקשר טוב הם בוודאי ישלחו כח צבאי לעזור לנו... בכל אופן אולי אני מגזים ומסיט את דעתכם מהנושא הנ"ל אבל זה דעתי ולפעמים אני נוטה להגזים
 
למעלה