"ישראלי, דבר ערבית"

EastGirl83

New member
"ישראלי, דבר ערבית"

משהו קטן שחשבתי שיכול לעניין את הפורום...מתוך YNET
 
תודה על הקישור לכתבה!

ובכ"ז - עם הזילות אליה הגיעה השפה העברית (בן יהודה ודאי מתהפך בקיברו) וההשגים הנמוכים של תלמידים בהבנת הנקרא ובאיות, רצוי שקודם כל יושם הדגש על הקניית עברית טובה.
 

LAYLA S

New member
תודה לך

זה בדיוק מתקשר לטענות של יהודי ערב והאיסלאם (המודעים), על כך שהציונים הרסו אותנו כעם יהודי במרחב הערבי. הגזענות עולה על כל דמיון, ובשמה הם יביאו עלינו אסון (כאילו האסונות שלנו עד עכשיו לא מספיקים)... עובדה מאוד מצערת היא שעד לא מזמן נתח נכבד מהעם היהודי למד, הכיר, דיבר ויצר בשפה הערבית, והדור של היום... בקושי יודע את שפת אבותיו, שלא נדבר על שפת האיזור... כמו שכבר אמרתי - התרבות הציונית הקלוקלת הפכה את העם היהודי מעם הספר לעם ה.. (אולי המילה "זבל" תשתבץ פה מצויין) לגבי הוראת הערבית - היא ממילא לא יעילה, כי הציונים הכניסו את למידתה לתוכנית הלימודים רק כדי לייצר אנשים שישרתו לאחר מכן במודיעין או בשב"כ, כלומר מלכתחילה הם מלמדים את התלמידים רק את שפת המלחמה, לא שלום. כל ספרי הלימוד הציוניים בערבית מלאים באוצר מלים שמורכב בעיקר ממילות שררה, כמו - חייל, מפקד, חרב, מלחמה, סודי, קצין וכ'ו... שלום? הצחקתם אותי... (ואת הממסד הציוני שמתפרנס יופי ממלחמה שהיהודים מתים בה)
 
שפת אבותינו??

היא השפה העברית אבל אצלך כידוע זה קנוניה של הציונים האשכנזים. גם השפה העברית זו המצאה של האשכנזים
... אני למשל חשבתי שהאידיש זו שפת האשכנזים משה דיבר עברית. מוחמד דיבר ערבית. את מעדיפה את שפתו של מוחמד - תעברי לאחת המדינות השכנות.
 

LAYLA S

New member
נו וזה בדיוק מה שאמרתי

אבל בגלל שאתם לא מ"עם הספר" אתם אפילו לא יודעים להבין קטסט בעברית כמו שצריך... אם תתייחסו להקשר בו כתבתי את הדברים (וההקשר הוא - תגובה ל"טירוף זמני" שהלין על כך שהדור של היום בקושי יודע עברית....), תבינו שהתכוונתי ששפת אבותינו - עברית! אבל כאמור הדור של היום....
דרך אגב - העברית אינה יכולה להיות המצאה של אשכנזים, כי הם בקושי מכירים אותה (שלא נדבר על יתר השפות השמיות), מאוד מעניין למה....
 

LAYLA S

New member
ועוד דבר

משה לא דיבר בעברית, עברית היא שפת הקודש, לא השפה היומיומית. יהודים מאז ומעולם דיברו בשפת האיזור, ומשה כנראה דיבר בארמית, שהוחלפה לאחר מכן בשפה הערבית, עם הכיבוש הערבי...
 

flocvant

New member
אוי אוי אוי

משה דיבר ארמית? אני בספק. אני משער שמסורתי יוכל לפרט קצת יותר אם יתחשק לו, אבל אם כבר מניחים שהוא לא דיבר עברית, אז כנראה שהוא דיבר מצרית. אבל אתם מוזמנים לתקן אותי. הארמית לא הוחלפה לאחר מכן רק בערבית - היא הוחלפה בהרבה שפות אחרות, תלוי בכובש, או במקום בו שהתה הקהילה היהודית בגולה. לפיכך אין לערבית מעמד מיוחד כלשהוא. ובכל מקרה שפת אבותינו היא עדיין עברית. לפחות את מודה שהיה כיבוש ערבי. די לכיבוש!
 

flocvant

New member
אם אני בסרט...

אז אתה גר בבית קולנוע. בכל מקרה, אני אשקיע מאמץ, ואענה לך בכמה מישורים: א. למניפסט הפוליטי שחיבר זנד אין שום קשר לחיבור מדעי. הדבר היחיד שקשור למדע שהוא עשוי להיות מחובר אליו, זו המילה "פסאודו". קראתי מספיק מהספר (ובנוסף עוד מספר לא קטן של ביקורות, תומכות ושוללות) בשביל לראות במה עסקינן. ההתפתלויות שלו מרשימות במיוחד, אך לא משכנעות כלל. מאוד חביב עלי הקטע המופרך עם הכוזרים, או עיוותים מדהימים של מחקרים גנטיים בהם השתמש, המוכיחים בדיוק את ההיפך מהטענות שלו (כמו הקשר בין הוולשים לאשכנזים. דברים שהוצאו מהקשרם מעולם לא קיבלו משמעות חזקה יותר). ב. התשובה התייחסה למה שכתבה ליילה, וכפי שאתה רואה, היא מאוד אוהבת להשתמש בעם היהודי, בתנ"ך, וכל דבר ממין זה שהיא איכשהו קושרת באופן הזוי לטענות שלה. לכן התשובה הראויה תהיה באותו מישור. ג. גם בעולם ההזוי בו זנד צודק, זה לא כ"כ משנה. העובדה היא שהיום קיים עם יהודי (אני משער שאת קיומו של העם הפלסטיני זנד לא מכחיש). ד. יהדות היא לא רק דת בכל מקרה, ואפשר להצטרף ללאום היהודי (כפי שאנשים שונים לאורך הדורות נדדו ונטמעו בלאומים אחרים). ולסיום, צא מהסרט של השנאה העצמית, הפוסט ציונות, האנטי-יהדות, ותפסיק להתחבר עם אוטו-אנטישמים. זו לא חברה טובה. אתה אומר שאולי אין לי קשר לאותם "אבות" - אבל מאוד סביר שיש. בלשון המעטה.
 

LAYLA S

New member
הארמית הוחלפה בערבית

כי היהודים שגלו מישראל הכבושה גלו אל העולם הערבי, ורק מעטים התפזרו בעולם הרחב... אז מאיפה הגיעו לפה כל כך הרבה אנשים שאין להם קשר לשפות השמיות? באמת כדאי שתקרא קצת על עצמך בספר של שלמה זנד אגב, חלק מהיהודים שמרו על השפה הארמית גם בגולה - יהודי כורדיסטאן האירנית. יתר היהודים ידעו ארמית ועברית, אבל ביומיום דיברו בערבית.
 

motyka

New member
הארמית הוחלפה בלטינית וביוונית

מה שכתבת היה נכון לגלות ראשונה שבסופה חלק קטן חזר לישראל בעליית עזרא ונחמיה והרוב התבולל. בגלות שניה (חורבן בית שני) הכוון העיקרי היה מערבה - איטליה (רומא) והמדינות שבשליטתה. מסקנה: ערבית היא אימוץ מאוחר יותר
 

flocvant

New member
ובכל מקרה

מאז דיברו יהודים עוד שפות רבות. גם ערבית. וגם שפות אחרות.
 

flocvant

New member
את מוזמנת לקרוא על עצמך בספר

אין לו שום קשר אלי או ליהודים. את מוזמנת גם לפתוח עוד כמה ספרים, חוץ מהקשקושים שאת כנראה קוראת. היהודים גלו להרבה מקומות בעולם, לא רק לעולם הערבי. אגב, מוזרה הטענה שלך, לאור העובדה שעד כה לא היתה לך בעיה לקשור את העברית למשה (שהספר טוען כי לעם היהודי כיום אין באמת קשר לאותו עם יהודי קדמון...). אם היו כ"כ מעט יהודים באירופה, כיצד תסבירי את כמויות המתגיירים הגדולות כ"כ באירופה ובאפריקה? זה הרי הבסיס לכל התיזה המופרכת. אגב, הספר גם טוען שלא ממש היתה הגליה... דיברו ביום-יום ערבית (כמו חלק מבני משפחתי, אגב), כפי שדיברו ביום-יום צרפתית, אנגלית, גרמנית, לטינית, ועוד הרבה שפות אחרות. SO WHAT?
 

flocvant

New member
זה מתחיל לייאש...

מי טען (פה, או בכל מקום אחר שתבחרי) שהעברית הינה המצאה אשכנזית? את בכלל שמה לב למה שאת כותבת? בטרוף כתב את זה באופן הומוריסטי לחלוטין. ברור שהעברית היא לא המצאה אשכנזית, ובטח לא המצאה מזרחית או ספרדית. יהודים דיברו עברית עוד לפני שהמושג האלה היו קיימים. בכל מקרה לא ברורה לי ההערה שלך לגבי אשכנזים שבקושי מכירים עברית. פרט לכך, תקראי מה שכתבת. ההקשר הברור הוא בין ערבית ל"שפת אבותינו".
 
זה ויכוח סרק

כשהוקמה המדינה היה כאן ערב רב של שפות - כל אחד דיבר בשפת מוצאו והיה ברור שהיה צריך לעשות משהו. השפה העברית שאנו מדברים היום בסיסה בעברית העתיקה של אבות אבותינו ואף דומה קצת לארמית ולכנענית. קבוצה של בלשנים ברשותו של בן יהודה המציאו את העברית העכשווית. וזו לא איזושהי קנוניה או המצאה של האשנזים "המנוולים" כפי שמסה להציג זאת ידידתנו כאן. אבל... זה מה שאני למדתי בבית הספר וזה מה שילדי לומדים וזו השפה שאני מדבר גם ברחוב ועכשיו לחפש אשמים ולדבר על קנוניות זה ממש קישקוש
 

LAYLA S

New member
אילו יהודים דיברו בעברית?

את שפת הקודש נתן לנו הבורא על הר סיני, אני צריכה לספר לך איפה הוא שוכן? (לא, לא באירופה...), האדמה פה אמנם עברה תהפוכות, אבל בני האדם פה לא ממש השתנו, אותם אנשים שדברו בעבר בארמית, היום מדברים ערבית, והיהודים לא יוצאים דופן, הם מעולם לא היו. לא ברורה לך ההערה שלי? מה לא ברור פה? האירופאים מתקשים בהבנת שפות שמיות כי הם לא מורגלים בהן. יהודי אירופה דיברו באירופה בשפות גרמניות למיניהן (וכן, גם היידיש היא ניב גרמני) ההקשר בין הערבית לשפת אבותינו יכול להיות ברור רק לאדם טיפש ומחרחר ריב, שלא מנסה להבין מה שאומרים לו, אלא מחפש דם בכל פיסקה...
 

motyka

New member
רק חלק מהיהודים דיברו יידיש או גרמנית

חלק ניכר מיהודי אירופה דיבר רק את שפת המקום (צרפתית, הונגרית, סרבוקרואטית, איטלקית, פולנית, או רוסית)
 

flocvant

New member
טוב...

אז אחרי שהראו לך כ"כ הרבה פעמים כמה שטויות כתבת, אני פה הטיפש. נניח. פשוט תקראי מה שכתבת. לא יודע לגבי עדויות ממשיות מתי החלו היהודים לדבר עברית, אבל בכל מקרה, וכפי שכתבתי קודם, כנראה שמשה דיבר דווקא מצרית ולא ארמית. ההערה לגבי הר סיני אינה קשורה לשום דבר כמובן. המצרים באותה תקופה אינם קשורים לערבים בשום אופן כמובן. הערתך המובלעת ממנה משתמע כאילו הערבים שחיים פה הם צאצאיי היהודים הינה מוטעית (לא שזה ישכנע אותך), ובכל מקרה, יהודים דיברו עוד הרבה שפות חוץ מערבית. מה לא ברור? הכל. מה זה לא היו מורגלים בשפות שמיות? מה הקשר? תודה רבה על המידע לגבי יידיש. באמת לא ידעתי. אגב, יהודים גם דיברו בשפות שמקורן לטיני וסלאבי. אז מה?
 

flocvant

New member
עם הזבל?

דברי בשם עצמך! פרט לכך, אותם "יהודי ערב והאסלאם" (יהודי האסלאם? נשמע מוזר עוד יותר משאר טענותיך ההזויות) לא טוענים שום דבר הדומה אפילו למה שאת כותבת כאן. טענות אלה הן מנת חלקם של קומץ הזויים ואת בתוכם. האנשים הקרובים ביותר לתיאור שלך הם נטורי קרתא. אם אני לא טועה, רובם דווקא אשכנזים. אזכירך כי נתח נכבד מהעם היהודי גם למד, דיבר ויצר במגוון שפות אחרות (רוסית, גרמנית, ספרדית, אנגלית, יידיש ועוד עשרות אם לא מאות שפות אחרות), לא רק ערבית. ושפת אבותינו היא עברית, כמו גם תרבות אבותינו. לא יודע לגבי אבותייך, למען האמת.
 
למעלה