יש התייחסות בקבלה לדיכאון (בעולם המודרני)?

ספר יקר

New member
תודה רינת


 
ברוך הבא לפורום ספר יקר

זה ידוע שדיכאון הוא תופעה מאוד נפוצה היום. יש שהגדירו אותו כהמגפה של המאה ה-20. קראתי מחקר שקובע שלקראת שנת 2020 כל העולם ישקע בדיכאון טוטאלי.
האגואזים שלנו התפתח לכל אורך ההיסטוריה והמימדים שאליו הוא הגיע היום לא מאפשרים לו להתמלא, מה שמביא לכך שאנשים מאבדים טעם לחיים, ונופלים לדיכאון.
בנוסף העולם המודרני מוכר לנו שקרים בכך שמבטיח לנו שתרבות הצריכה המוגזמת תהפוך אותנו למאושרים. ברדיפה אחר כסף והצלחה אנחנו מרחיבים את הפער החברתי וזה יוצר ניכור ותחושה של בדידות, ייאוש וריקנות.
מחקרים בפסיכולוגיה מראים שהתרופה הטובה ביותר נגד דיכאון נמצאת בקשר וחיבור עם האחרים, במקום עיסוק מתמיד ב"עצמי".
חכמת הקבלה עוסקת בקשר מתוקן בין בני אדם. בהגדרתה היא נועדה לתת מענה לאדם עבור השאלה "מה הטעם בחיים?". הטעם האמיתי בחיים נמצא בגילוי הכוח העליון ששולט במציאות, שהוא כוח של נתינה ואהבה.
גדול המקובלים של המאה ה-20, בעל הסולם כתב ש"בביאת האדם אל אהבת זולתו... עובר האדם מתוך עולמו הצר המלא מכאובים ואבני נגף אל עולם נצחי ורחב."
לכן דווקא היום חכמת הקבלה אקטואלית יותר מתמיד. אתה מוזמן לעיין בקישורים שנתנה לך רינת יש שם כתבות מאוד טובות שמסבירות את הנושא הזה בהרחבה.
כל שאלה שיש לך אתה מוזמן לשאול אותנו
 

ספר יקר

New member
תודה


מעניין אם המחקר הזה הוא דעת יחיד, או שברוחו יש מחקרים נוספים. האם יש לך קישור למחקר הזה (על דכאון טוטאלי לקראת 2020)?

מה הכוונה שהתרופה הטובה ביותר ״נמצאת בקשר וחיבור עם האחרים, במקום עיסוק מתמיד ב׳עצמי׳״? הכוונה בילוי יותר זמן עם חברים??
 
לגבי המחקר על שנת 2020

חיפוש קצר בגוגל הביא לי את זה,
"ארגון הבריאות העולמי מעריך שבשנת 2020 דיכאון ידורג כמחלה השנייה בחומרתה אחרי מחלות לב"
http://www.hayadan.org.il/depression-will-rise-1511071/
אגב גם מחלות לב נובעות בהרבה מאוד מקרים מדיכאונות.

לגבי השאלה השניה,
הנה כתבה שמדברת על קשר עם אחרים כפתרון יעיל לבעיית הדיכאון
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000632101

קשר חברתי עם אנשים יכול לעזור להרבה מאוד בני אדם שסובלים מדיכאון, ולמעשה אם נהפוך את עצמנו לחברה של ערבות הדדית זה בוודאות יפחית דרסטית את הסטטיסטיקה של דיכאון.

בנוסף יש אנשים שמחפשים מטרה עליונה יותר לחיים שלהם והם מגיעים בסופו של דבר לחכמת הקבלה. בקבלה הקשר בין בני אדם הוא לא המטרה אלא רק אמצעי להשיג מטרה עליונה שהיא גילוי הבורא.
 

זמרה

New member
יש התייחסות במישור משמעות החיים...

דכאון היא המחלה של הדורות האחרונים - היא רק מתגברת בקרב מי שנחשבת האוכלוסיה המתקדמת והמודרנית בעולם.
בעל הסולם כותב על שאלת הטעם בחיים, כלומר, אדם ששואל את עצמו לפעמים מה הטעם בחייו -- מה התכלית של הכל.
אמנם במובן הזה לא מדובר על דכאון קליני אך זהו סוג של שאלה מאוד עמוקה ומאוד מבוררת ובשלה שמניעה את האדם למחשבות על עצם הקיום שלו בחיים האלה.

אנחנו נבראנו עם רצון לקבל תענוג, ברגע שאנחנו לא מקבלים תענוג מהחיים שלנו אנחנו חווים הרגשה שלילית שאף יכולה להגיע לדכאון.
אדם שנמצא בדכאון אין לו כח לעשות פעולות מאוד בסיסיות כי הוא מרגיש שאין לו בשביל מה לחיות.
כאן מגיעה חכמת הקבלה ואומרת שיש טעם לחיים, כאשר מטרת החיים היא להתמלא בכל טוב, רק החכמה היא איך להתמלא... בשונה מהצורה הטבעית שכל אדם מחפש להתמלא ממנה:)
 
למעלה