יש כאלה שהתחילו לשחות בגיל 3 חודשים?

kasper77

New member
יש כאלה שהתחילו לשחות בגיל 3 חודשים?

קודם כל, אני מאוד שמחה שפתחתם את הפורום הזה. האם באמת אפשר להתחיל לשחות בגיל 3 חודשים? היינו בשיעור לדוגמא וכל הילדים שם די גדולים, כאלה שכבר יושבים. ולנו נראה שהבן שלנו עדיין קטן בשביל זה. שאלה נוספת: האם זה בסדר להכניס את התינוקות לתוך המים איפה שגם מבוגרים נכנסים וילדים גדולים שחו קודם? איזו בריכות באזור גבעתיים אתן מכירות וממליצות? תודה
 

babyswim

New member
תשובה בורוד

הפעילות במים מתאימה לתינוקות מגיל 3 חודשים - בהנחה שהבריכה מיועדת ומתאימה לפעילות עם תינוקות. ושהמדריך הוא בעל הסמכה מתאימה. ממליצה לך לצפות בפעילות שמתקיימת בחוג שאליו את רוצה להרשם ולאחר שתראי ותתרשמי תחליטי מתי מתאים לך להצטרף. בברכה
 

Horovitz

New member
אנחנו התחלנו בגיל 3 חודשים

ואז אמרו לנו שאפשר אפילו בחודשיים. פשוט יש תרגילים שונים לגילאים שונים (וע"פ התפתחות הילד ולאו דווקא גילו, ואם הוא חושש במים או נהנה בהתחלה). הבריכות המיוחדות לתינוקות מחוטאות. אנחנו כבר 3 חודשים בבריכה ושום זיהום או מחלה.
 
שלום קספר77

ניתן בהחלט להכניס תינוק בן 3 חודשים למים, כל עוד וידאת שהבריכה עומדת בתקני משרד הבריאות. (פירוט במאמרי הפורום). קיימות שתי גישות עיקריות לגבי אופן העברת השיעורים. קבוצה סגורה - שבא חתך גילאים אחיד, וכולם עושים את אותה הפעילות. וקבוצה פתוחה - שבה טווח גילאי הילדים רחב יותר והמדריך מנחה כל הורה וילד בנפרד. יש ייתרונות לכאן ולכאן וכל הורה בוחר את המתאים לו.
 

babyswim

New member
גישות בעבודה עם תינוקות במים ../images/Emo221.gif

חוגי שחיה לתינוקות מציעים פעילות במים להורים עם תינוקות מגיל 3 חודשים ואילך. חשוב לבדוק שהבריכה מתאימה לפעילות הייחודית ושהמדריך/כה הוא בעל תעודה להדרכת "שחיה לתינוקות". אתם מוזמנים להיכנס למאמרים של הפורום שם תמצאו מידע מקיף שיעזור לכם לבחור חוג מתאים לכם ולתינוק שלכם. יש גישות שונות לעבודה עם תינוקות במים.אנסה לפרוש בפניכם את הדרך הנכונה לפי הבנתי ושיטת העבודה שלי. המטרה העומדת לנגד עיני בעבודה עם הורים ותינוקות במים היא התרומה לחיזוק הקשר בין ההורה והתינוק. הורה שאוחז את התינוק בבטחון במים משדר לו שהוא אוהב אותו, שחברתו נעימה לו ושהפעילות המשותפת גורמת לו הנאה. הפעילות של הורה ותינוק במים תורמת להקניית דפוסי למידה משותפים שילוו אותם בתחומים אחרים גם בהמשך.לשיטתי, נכון לעבוד בקבוצות של תינוקות בני אותו גיל. (חשוב במיוחד בגילאים הצעירים מאוד 3-5 חודשים) . יש חשיבות לדינמיקה הקבוצתית, מהר מאוד התינוקות לומדים להתייחס אחד לשני, להגיב אחד לשני ולחקות אחד את השני. בשיטה שלי הקבוצה פועלת בהנחיה של מדריכה. התפקיד של המדריכה הוא ללמד את ההורים מה אפשר לעשות עם התינוק במים. ללמד תנוחות שונות של אחיזה, ללמד תרגילים שונים ולהראות להם מה התינוק יכול לעשות.כל הורה יכול לבחור את הדברים שנראים לו ומתאימים לו ולתינוק שלו עם קשר ברור והדוק ליכולת, לאופי ולמצב הרוח של התינוק וההורה.הקווים המנחים הם: הקשבה לצרכים של התינוק; התאמת הפעילות לקצב של התינוק; עידוד ותמיכה לאורך כל הפעילות; לעולם אין לבצע תרגיל כלשהו כנגד רצונו של התינוק.השיעור מורכב הן מפעילות קבוצתית משותפת והן מפעילות פרטנית/אישית של כל הורה עם התינוק שלו. מנסיוני, המפגש החברתי חשוב ותורם גם להורים. לסיכום: אני ממליצה על חוג בקבוצה הומוגנית מבחינת הגיל, קבוצה קבועה שפועלת בהנחיה מקצועית ומשלבת פעילות משותפת ואישית. אני ממליצה על חוג בקבוצה הומוגנית מבחינת הגיל, קבוצה שפועלת בהנחיה מקצועית ומשלבת פעילות משותפת ואישית.
 

kasper77

New member
../images/Emo51.gif

תודה לכל העונים. שאלה להורוביץ: לאיזו בריכה אתם הולכים?
 

Horovitz

New member
אכן לבריכת עדן בכפר נופך

אבל נדמה לי שכשחיפשנו ראינו שיש בתל השומר וגם כמה באיזור ר"ג - שזה הכי קרוב לגבעתיים.
 

babyswim

New member
בריכה באזור גבעתיים ../images/Emo91.gif

מוזמנים לבקר באתר ובבריכה www.babyswim.co.il
 
למעלה