יש כאן הורים לילדים שסבלו מחרדות והצליחו לצאת מזה?

ליאור 551

New member
אני עדין חוקרת את העניין, זה נראה ככה, אני לא בטוחה בשום דבר

במאה אחוז, אני רואה את ההתנהגות שלה, על החרדות גם הפסיכיאטר וגם הפסיכולוגית אמרו לי וגם אני רואה וחוקרת את ההתנהגות שלה...
לגבי הצופים, באותו רגע אמרתי לה שהיא ממש לא חייבת, ואם זה מה שקורה אז הכל בסדר והיא ממש לא חייבת ללכת לשום טיול, אגב, אני הרגשתי שזה קצת גדול עליה (וזה באמת אתגר לא קטן עבור ילדה בת 11), ועובדה שמעט מאוד ילדים, לפחות אצלנו בכיתה יוצאים לטיול, אבל הילדה ממש רצתה.
אני מאוד מוטרדת ממה שקורה לה, ואני חושבת שניסיון של אחרים בהחלט יכול לעזור לי...
לגבי איך אני יודעת שהחרדה שלה זה שלא אוהבים אותה מספיק:
שנה שעברה כל השנה היא אמרה לי שהיא מרגישה דחויה ואף אחת לא רוצה להיות בקרבתה, הקושי והפניקה מתחילים בעיקר בזמן שהיא מתכוננת ללכת לבית הספר או מפגש חברתי (ולא כשהיא הולכת לסבתא), גורמים בבית הספר כתבו לי שחור על גבי לבן, שהילדה נמנעת מיצירת קשרים חברתים והיא מחפשת כל הזמן את התמיכה, בהפסקה במקום לחפש חברים היא מחפשת את היועצת או המנהלת, זה שובר אותי...
 
אה, התאור הזה הרבה יותר מובן מהקודם.

הכוונה שלך היא שיש לה קשיים חברתיים וכנראה גם חרדה חברתית (בין אם כתוצאה מהקשיים או לא)? זה מאוד יתכן וגם בזה יש דרכים לטפל, כמו טיפול קבוצתי לילדים עם קשיים חברתיים. אין לה חברים או חברות? ולא היו לה בעבר?
אני הבנתי אותך אחרת קודם - כאילו היא חרדה כי היא מרגישה שאתם ההורים לא אוהבים אותה מספיק וזה מה שעומד מאחורי כל האובססיות שלה וכו'. זה שונה מאוד מלהיות בעלת קשיים חברתיים.
לגבי זה שזה שובר אותך שהיא מחפשת את המבוגרים - ממש אין סיבה! כמו שתיארתי יש טיפולים שעוזרים, והתקופה שלנו היא תקופה מצוינת לילדים עם קשיים מכל מיני סוגים, כי משקיעים המון המון משאבים בניסיון לעזור להם, מפתחים שיטות שעוזרות ומשכללים אותן, ויש הרבה הרבה תקווה והרבה מה לעשות. אני מאוד מצדדת בגישות התנהגותיות ובגישות של למידה, ופחות בתרופות - אבל בכל התחומים מתפתחים ומשתכללים.
מעבר לקשיים שיש לה, מה הדברים שהיא נהנית מהם? כהורה, הייתי פועלת גם בכיוונים האלה - למצוא דברים שהיא נהנית מהם, ולהשקיע בטיפוח הכיוונים האלה, שתהיה לה גם הרבה הנאה ומקום להיות רגועה, ושלא תהיה רק עסוקה בטיפולים ובבעיות. והייתי מנסה גם לטפח את הקשר עם ילדים שיש לי גישה אליהם - כמו קרובי משפחה (אחים, בני דודים), ילדים של חברים, וכו'.
 

סביון1

New member
מבלי להכיר את הנושא לעומק..

רק מציינת (אולי את כבר יודעת) שיש בתפוז פורום חרדה חברתית וגם פורום טיפול CBT.
אם הילדה מטופלת בריטלין או כל תרופה אחרת לקשב וריכוז, אני ממליצה (מנסיון של משהו קצת דומה) לבדוק אם הגורם איננו הכדור.
 
למעלה