יש כאן מישהו שבנו / ביתו נבחנו למדעני העתיד של אודיסאה *ולא* עבר?

  • פותח הנושא מבחן מדעני העתיד והשלכות
  • פורסם בתאריך
מ

מבחן מדעני העתיד והשלכות

Guest
הבן שלי ניגש השבוע. אנחנו לא בטוחים מה עמדתנו בנושא. אני זורמת כי תמיד אפשר לעזוב (בת דודה שלו עזבה לאחר שנה), בעלי חושש שהלימודים ימלאו את כל עולמו.
שאלנו אותו למה הוא רוצה לגשת. אמר שזה משום שמשעמם בלימודים.
עד השנה ימיו היו מלאים בחוגים משלל תחומי עניין. כושר, ידע וטבע.
היום אין כלום אך ימיו אינם ריקים. הוא כל הזמן עם חברים במחשב - לאו דווקא משחקים. צופים בסרטים יחד, משוחחים.
אני לא בטוחה שהוא אוהב ללמוד. אני לא רואה אותו משקיע זמן.
אולי זה באמת כי זה לא ממש מעניין אותו.


ראיתי בכך שהוא רוצה לגשת למבחנים הזדמנות ואמרתי לו שאם מאד חשוב לו להתקבל, הוא יכול להוריד חוברת מבחנים לדוגמא וללמוד.

אמר שחבר שהיה שנתיים מעליו במחוננים אמר לו שאין צורך ללמוד, ושזה כמו שלמבחן מחוננים לא היה צריך ללמוד.


אני כלל לא בטוחה שזה אותו דבר.
אני כן הצצתי בחוברת הדוגמא שבאתר, ונראה שבהחלט תרגול יכול לתרום.
לא התווכחתי איתו כי זו בחירה שלו והחלטה שלו,
וחשוב שיהיה מודע לכך ויתמודד עם תוצאות הבחירה,
אך אשקר אם אומר שאין לי חשש מסוים מההשלכות אם לא יתקבל.

כמובן שזה יהיה לימוד חשוב שגם כמחונן אתה צריך לדעת להשקיע במשהו שחשוב לך,
ובאופן כללי הבנתי כבר שהתמודדות עם הטווח של חוסר הצלחה עד כשלון זה דבר מאד מאד חשוב,
שלא יוצא לו להתקל בו הרבה ושהוא לא ממש מיומן בו....


אז מה מטרת המגילה הזו מלבד קצת לפרוק הרהורים?
אני בעיקר רוצה להכין את עצמי נפשית.
אשמח לשמוע אם יש כאן הורים שילדיהם מחוננים, ניגשו למבחן ולא עברו אותו.
אם כן - אשמח לשמוע כיצד הילדים התמודדו, ומה לדעתכם סייע להם להכניס את זה לפרופורציה וללמוד מזה.


תודה רבה !!
 

michal@gal

Active member
מנהל
הבן שלי ניגש השבוע. אנחנו לא בטוחים מה עמדתנו בנושא. אני זורמת כי תמיד אפשר לעזוב (בת דודה שלו עזבה לאחר שנה), בעלי חושש שהלימודים ימלאו את כל עולמו.
שאלנו אותו למה הוא רוצה לגשת. אמר שזה משום שמשעמם בלימודים.
עד השנה ימיו היו מלאים בחוגים משלל תחומי עניין. כושר, ידע וטבע.
היום אין כלום אך ימיו אינם ריקים. הוא כל הזמן עם חברים במחשב - לאו דווקא משחקים. צופים בסרטים יחד, משוחחים.
אני לא בטוחה שהוא אוהב ללמוד. אני לא רואה אותו משקיע זמן.
אולי זה באמת כי זה לא ממש מעניין אותו.


ראיתי בכך שהוא רוצה לגשת למבחנים הזדמנות ואמרתי לו שאם מאד חשוב לו להתקבל, הוא יכול להוריד חוברת מבחנים לדוגמא וללמוד.

אמר שחבר שהיה שנתיים מעליו במחוננים אמר לו שאין צורך ללמוד, ושזה כמו שלמבחן מחוננים לא היה צריך ללמוד.


אני כלל לא בטוחה שזה אותו דבר.
אני כן הצצתי בחוברת הדוגמא שבאתר, ונראה שבהחלט תרגול יכול לתרום.
לא התווכחתי איתו כי זו בחירה שלו והחלטה שלו,
וחשוב שיהיה מודע לכך ויתמודד עם תוצאות הבחירה,
אך אשקר אם אומר שאין לי חשש מסוים מההשלכות אם לא יתקבל.

כמובן שזה יהיה לימוד חשוב שגם כמחונן אתה צריך לדעת להשקיע במשהו שחשוב לך,
ובאופן כללי הבנתי כבר שהתמודדות עם הטווח של חוסר הצלחה עד כשלון זה דבר מאד מאד חשוב,
שלא יוצא לו להתקל בו הרבה ושהוא לא ממש מיומן בו....


אז מה מטרת המגילה הזו מלבד קצת לפרוק הרהורים?
אני בעיקר רוצה להכין את עצמי נפשית.
אשמח לשמוע אם יש כאן הורים שילדיהם מחוננים, ניגשו למבחן ולא עברו אותו.
אם כן - אשמח לשמוע כיצד הילדים התמודדו, ומה לדעתכם סייע להם להכניס את זה לפרופורציה וללמוד מזה.


תודה רבה !!
הבן שלי עבר את כל השלבים והגיע למכינת הקיץ.
באמצע מכינת הקיץ החליט שהלחץ המטורף של הלימודים לא מתאים לו וויתר.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
הבן שלי ניגש השבוע. אנחנו לא בטוחים מה עמדתנו בנושא. אני זורמת כי תמיד אפשר לעזוב (בת דודה שלו עזבה לאחר שנה), בעלי חושש שהלימודים ימלאו את כל עולמו.
שאלנו אותו למה הוא רוצה לגשת. אמר שזה משום שמשעמם בלימודים.
עד השנה ימיו היו מלאים בחוגים משלל תחומי עניין. כושר, ידע וטבע.
היום אין כלום אך ימיו אינם ריקים. הוא כל הזמן עם חברים במחשב - לאו דווקא משחקים. צופים בסרטים יחד, משוחחים.
אני לא בטוחה שהוא אוהב ללמוד. אני לא רואה אותו משקיע זמן.
אולי זה באמת כי זה לא ממש מעניין אותו.


ראיתי בכך שהוא רוצה לגשת למבחנים הזדמנות ואמרתי לו שאם מאד חשוב לו להתקבל, הוא יכול להוריד חוברת מבחנים לדוגמא וללמוד.

אמר שחבר שהיה שנתיים מעליו במחוננים אמר לו שאין צורך ללמוד, ושזה כמו שלמבחן מחוננים לא היה צריך ללמוד.


אני כלל לא בטוחה שזה אותו דבר.
אני כן הצצתי בחוברת הדוגמא שבאתר, ונראה שבהחלט תרגול יכול לתרום.
לא התווכחתי איתו כי זו בחירה שלו והחלטה שלו,
וחשוב שיהיה מודע לכך ויתמודד עם תוצאות הבחירה,
אך אשקר אם אומר שאין לי חשש מסוים מההשלכות אם לא יתקבל.

כמובן שזה יהיה לימוד חשוב שגם כמחונן אתה צריך לדעת להשקיע במשהו שחשוב לך,
ובאופן כללי הבנתי כבר שהתמודדות עם הטווח של חוסר הצלחה עד כשלון זה דבר מאד מאד חשוב,
שלא יוצא לו להתקל בו הרבה ושהוא לא ממש מיומן בו....


אז מה מטרת המגילה הזו מלבד קצת לפרוק הרהורים?
אני בעיקר רוצה להכין את עצמי נפשית.
אשמח לשמוע אם יש כאן הורים שילדיהם מחוננים, ניגשו למבחן ולא עברו אותו.
אם כן - אשמח לשמוע כיצד הילדים התמודדו, ומה לדעתכם סייע להם להכניס את זה לפרופורציה וללמוד מזה.


תודה רבה !!
ביטול הצורך להתכונן למבחן המחוננים נוצר במערכת עצמה והסיבה העיקרית היא למנוע "שיטפון" של תלמידים במסגרות מחוננים מה שכמובן , יחייב את המערכת בהגדלת המסגרות ובה וכפי שאפשר להתכונן רחבתן (כשזה תלוי כמובן בתקציבים) במידה ואין צורך להתכונן למבחן איתור מחוננים הרי שבאותה מידה, אין גם צורך להתכונן למבחן פסיכומטרי לצורך קבלה לאקדמיה וזה לא הולך להתבצע. גם מבחן קרני וגם המבחן של המרכז הארצי לבחינות הם מבחנים פסיכומטריים לכל דבר.
 

michal@gal

Active member
מנהל
ביטול הצורך להתכונן למבחן המחוננים נוצר במערכת עצמה והסיבה העיקרית היא למנוע "שיטפון" של תלמידים במסגרות מחוננים מה שכמובן , יחייב את המערכת בהגדלת המסגרות ובה וכפי שאפשר להתכונן רחבתן (כשזה תלוי כמובן בתקציבים) במידה ואין צורך להתכונן למבחן איתור מחוננים הרי שבאותה מידה, אין גם צורך להתכונן למבחן פסיכומטרי לצורך קבלה לאקדמיה וזה לא הולך להתבצע. גם מבחן קרני וגם המבחן של המרכז הארצי לבחינות הם מבחנים פסיכומטריים לכל דבר.
לימוד למבחן המחוננים לא יגדיל את המסגרות אלא יעלה את סף הקבלה ויאפשר רק למי שיש להם אפשרות כלכלית להרשם לקורס כזה להכנס למסגרות.
אותו הדבר בדיוק קרה עם המבחן הפסיכומטרי לקבלה לאקדמיה.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
לימוד למבחן המחוננים לא יגדיל את המסגרות אלא יעלה את סף הקבלה ויאפשר רק למי שיש להם אפשרות כלכלית להרשם לקורס כזה להכנס למסגרות.
אותו הדבר בדיוק קרה עם המבחן הפסיכומטרי לקבלה לאקדמיה.
הייתי מקבל את דברייך כעובדה אלא שיש כאן בעיה קטנה. במבחנים הנ"ל נותנים יותר מקום לתחום השפתי וזה בא לא פעם על חשבון נושאים אחרים. למי שמקבל בבית עידוד לקריאה מרובה ובכל התחומים, סיכויו לעבור בהצלחה את המבחן רבים יותר ממי שאינו מקבל בבית את העידוד הנכון לקריאה. שאלתי לא פעם את אנשי אגף המחוננים מדוע אחוז הילדים האתיופיים במרכזי מחוננים, נמוך באופן יחסי למספרם באוכלוסיה הכללית. התשובות שקיבלתי היו מגומגמות ולא נתנו שום סיבה מניחה את הדעת. זה הגיע למצב כזה שהשאלה הבאה ששאלתי היתה "האם כמות הפיגמנטים בעור משפיעה על רמת המחונן?" ברור ששאלה זו נותרה ללא מענה.
 
שלי, אבל לא בטוח שזה יעזור לך.
היא ניגשה למבחן עם וירוס בטן, ונאלצה לוותר על שאלון (או שניים, אני לא זוכרת) כי היתה חייבת ללכת לשירותים באמצע המבחן. היה ברור לה שאי אפשר לעבור כשלא עונים על חלק משמעותי מהשאלות, והיא ידעה מראש שכנראה לא תצליח במבחן הזה.
כל החברים שלה מכיתת המחוננים עברו, אין לנו מושג אם הם למדו לקראתו. באופן מפתיע, אף אחד מהם לא התחיל את התוכנית, כולל אלה שאני יודעת בוודאות שעברו גם את מכינת הקיץ. אנחנו לא ידעים למה.
כמה מהם התחילו ללמוד באוניברסיטה הפתוחה, במסגרת אקדמיה בתיכון, וכמה מהאחרים מתכוונים להתמיין לאלפא.
 
מ

מבחן מדעני העתיד והשלכות

Guest
שלי, אבל לא בטוח שזה יעזור לך.
היא ניגשה למבחן עם וירוס בטן, ונאלצה לוותר על שאלון (או שניים, אני לא זוכרת) כי היתה חייבת ללכת לשירותים באמצע המבחן. היה ברור לה שאי אפשר לעבור כשלא עונים על חלק משמעותי מהשאלות, והיא ידעה מראש שכנראה לא תצליח במבחן הזה.
כל החברים שלה מכיתת המחוננים עברו, אין לנו מושג אם הם למדו לקראתו. באופן מפתיע, אף אחד מהם לא התחיל את התוכנית, כולל אלה שאני יודעת בוודאות שעברו גם את מכינת הקיץ. אנחנו לא ידעים למה.
כמה מהם התחילו ללמוד באוניברסיטה הפתוחה, במסגרת אקדמיה בתיכון, וכמה מהאחרים מתכוונים להתמיין לאלפא.
מעניין שגם מי שעבר לא התחיל אוסידאה.
תודה בכל מקרה!
 
מה ההבדל בין המסלול הזה לתואר בבר אילן למסיימי התלת שנתי?
התוכנית של בר אילן לא קיימת באזור שלנו, אז אני לא מכירה אותה. על התוכניות האחרות יש סיכום נהדר של רחל ארליך בבלוג שלה
 
למעלה