יש לבית ספר זכות להגיד לי לא?

יש לבית ספר זכות להגיד לי לא?

יש לי פירסינג בשפה (סיידליפ), המורות חושבות שאני צריך להוריד אותו. אני לא רוצה, זה הגוף שלי, ההורים שלי מסכימים וזה לא עניינם. האם אני חייב להוריד את הפירסינג אם הם אומרים לי? ואם אביא אישור מההורים שמותר לי להסתובב עם זה? (יש לנו המון ילדים עם פירסינג בגבה)
 

מיכל שב

New member
אני מצטטת מתוך חוזר מנכ"ל

מיוחד ט', התשנ"ז "כן. המועצה הפדגוגית של בית הספר רשאית להחליט על הגבלות בלבוש ובהופעה הכללית כגון תספורת, איפור, תכשיטים, סוג נעליים וכו'. החלטות אלה תכללנה בתקנון הבית ספרי שיופץ לכל התלמידים בתחילת שנת הלימודים."
 
מה לגבי פירסינג?

וזה ממש דבר מפגר. זה החיים של הבנאדם, הבית ספר לא מחליט מה הוא ילבש, איך יסתפר, מה יענוד ומה ינעל.
 

מיכל שב

New member
פירסינג נכנס תחת ההגדרה

של תכשיטים. את השאלה למה בית הספר החליט להסכים עם עגיל בגבה ולא עם עגיל בשפה צריך להפנות לבית הספר. אני מסכימה שמדובר בחיים שלך, אבל כשאת נמצאת במסגרת מסויימת את מחוייבת לכבד את הכללים שלה. את הכללים אנחנו מכבדים לכל אורך החיים שלנו - אם זה בצבא, אם זה במקומות העבודה ואם זה במקומות ציבוריים. אם הדבר מאוד מפריע לך, אולי זו הזדמנות לנצל את תחילת השנה כדי להצטרף למועצת התלמידים ולנסות לשנות דברים
 

זהבה נ

New member
חשוןב להביא את הנושא למועצת תלמידים

ומשם לתקנון בית הספר במידה ואתה חושב שראוי לתלמיד לשיהיה לו פירסינג בשפה. אבל במידה ונאמר לך להסירו והדבר מעוגן בתקנות אתה מחויב לעשות זאת ולנהוג על פי חוקי בית הספר בו אתה תלמיד. חשוב שתדע שאתה תלמיד בבית הספר ויש בבית הספר חוקים ותקנות לתלמידים שהם אמורים לקחת על עצמם במידה ואתה רוצה לשנות תקנון זו זכותך לעשות כך ויש לכך דרכים לממש את הזכויות שלך לשנות את המצב. זכור שללכת ראש בראש לא יועיל לך ויכול רק לקלקל .
 

סימבה50

New member
יש משפט בהודעתך שצורם לי

ההורים שלי מסכימים וזה לא עניינם אם הם "מסכימים" - זה כן ענינם ובגלל שזה ענינם, הסכימו שיהיה לך פירסינג. במקרה הזה הסכמת ההורים לא מחיבת את בית הספר. אם זה "לא ענינם" - כי אתה טוען שזה לא ענינם, יש לנו בעיה עם הורים שחסרים מסוגלות הורית ולכן הם אינם מוכנים להתעמת אתך. משהו רקוב בממלכה שלך ולאו דווקא בבית הספר.
 
כל משפחה והתרבות שלה

אני מסכימה עם מיכל שיש גבולות בתוך מסגרת - ובהיותינו שם אנו חייבים לקבלה. אבל כיוון שלתלמידים זכויות ייצוג (מועצת תלמידים לדוגמא) כמו שרמזה זהבה, חשוב שתלמידים יקבלו החלטות יחד עם ההנהלה וההורים- יבנו הסכמות משותפות על נוהלים ואורחות חיים במוסד החינוכי, על כן אולי תציאו שייבדק שוב התקנון הבית ספרי : מורים+הורים+ תלמידים וכך ביחד תקבעו מה מותר ומה אסור, ותכבדו את החלטת רוב. מה דעתכם?...... בברכת שנה , בה ימולאו .כמעט...כל זכויותינו טובה http://www.education.gov.il/zchuyot/chukim.htm
 
למעלה