יש לי בעייה מישהו יכול לעזור?

ערנארן

New member
יש לי בעייה מישהו יכול לעזור?

בשבועיים האחרונים קשה לי מאוד להרדם בלילה... ואין לי דאגות חרדות או שאני סובל ממתחים פשוט אני לא מצליח להרדם!!! וביום אני דווקא מרגיש עייפות וצורך לישון אבל כשמגיע הלילה עוברת לי העייפות למה זה קורה? מישהו יכול לעזור? מה לעשות? הצילו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
היי ערנארן

אתה אומר שזה בשבועיים האחרונים. אולי זאת פשוט תקופה כזאת שעוברת עם הזמן? אני זוכרת שגם לי היתה תקופה כזאת שלא היה משהו ספציפי שהפריע לי, לא דאגות או חרדות וגם לא רעש מבחוץ ובכל זאת לא הצלחתי להרדם לילות שלמים. אם התקופה הזאת נמשכת (אצלי זה נמשך בערך שנה אז) אולי כדאי להתייעץ עם מישהו מקצועי? רופא משפחה או מישהו שיוכל להפנות אותך לטיפול המתאים?
 

ערנארן

New member
איך את טיפלת בבעיה?

אולי יש לי בעיה כמו שלך היתה... מה עשית כדיי שזה יעלם?
 
האמת שלא טיפלתי ../images/Emo3.gif

עד כמה שאני זוכרת, פשוט נתתי לזה לעבור. הרבה פעמים חשבתי לקחת כדורים או טיפולים אחרים אבל בפועל לא עשיתי משהו מיוחד. היום אני חושבת שכשהפרעות השינה נמשכות הרבה זמן, כדאי למצוא טיפול מתאים.
 
טוב...

תאר איך אתה מנסה להירדם... כלומר, זה בעצם שתי שאלות: 1. כמה זמן אתה שוכב במיטה עם עיניים עצומות (ובאור כבוי) עד שאתה מגיע למסקנה שאתה "לא מצליח להירדם". במלים אחרות, כמה זמן דרוש לך בכדי להבין, או להחליט, או להיות סבור, שאתה "לא מצליח להירדם"? 2. מה עובר לך בראש באותו זמן?
 
לערנארן...

לא אוכל לעזור בלי המידע שפירטתי ב"1" (ואולי גם איתו לא אוכל...
)
 
ברוך הבא -

בהחלט יכול להיות שזו תקופה, יכול גם להיות שבשבועיים האלה ישנת במהלך היום? אולי לפני שבועיים היית ער רוב הלילה ואז ישנת במשך היום, ובעצם הפכת את השעון ואתה כרגע "איש לילה"?
 

ערנארן

New member
קודם כל...

אני עוצם את עיניי במשך שעות ואני מתהפך בין צד לצד ופשוט לא מצליח להרדם וחוץ מזה אני מרגיש עייפות כבירה ביום ובלילה מרץ רב!!! אבל למה זה קורה? למה אני לא יכול להיות ער ביום ועייף בלילה כמו כולם? ואני ער בלילה כי אני לא מצליח להרדם...ולא כי אני הולך למועדונים כל לילה
 
קודם כל..

לא רמזתי לרגע שאתה הולך כל לילה למועדונים. מה שכן אמרתי, זה אולי קרה משהו לפני שבועיים שגרם לך לישון בצהריים, דבר שבהחלט יכול לגרום למרץ בלילה, ואז ביום שאחרי, כי לא ישנת , שוב ישנת בצהריים, ושוב מרץ, ושוב עייפות ושינה והגלגל ממשיך. הבנת? ובכלל, לא כולם ערים ביום ועייפים בלילה, ולזה התכוונתי ב"איש לילה". יש אנשים שערנים יותר בשעות המוקדמות של היום, יש שהכי עירנים בצהריים ויש כמובן שהשעות הכי טובות שלהם הם בלילה. אני לא יכולה לומר לך ככה למה זה קורה. אם זה באמת מפריע, ואין סיבה מיוחדת שגרמה לך לשנות שעות שינה, ואתה לא מקבל את העובדה שזו יכולה להיות תקופה כזו. מה שיש לי לומר זה: אל תכריח את עצמך כל כך לישון, אתה חושב וחושב על כמה אתה לא יכול לישון וגם המחשבות האלה גורמות בסופו של דבר לחוסר שינה, תנסה לראות מה קורה שאתה לא מנסה להכריח את עצמך, אולי להחזיק מעמד, אם לא תצליח לישון בלילה, לא להשלים שעות במשך היום, ולראות האם העייפות תגרום לך לישון בלילה שאחרי. ואם זה לא עוזר, אתה יכול ללכת לראות מה הבעיה באחת ממרפאות השינה, שם אני בטוחה שיוכלו לעזור לך. אוקיי? רק טוב.
 
עצה ששמעתי שעזרה לכמה אנשים...

(2 אנשים ליתר דיוק... אולי אתה תהיה השלישי?) אל תנסה להירדם. אתה לא יכול לשלוט בזה (וגם אף אחד אחר לא). מה שאתה יכול לעשות הוא לשכב במיטה בחושך, כלומר ליצור תנאים להירדמות. אינך יכול להכריח את עצמך להירדם, כמו שאתה לא יכול להכריח צמח לגדול (אתה יכול רק לספק לו תנאים נוחים לכך). אל תנסה להירדם - פשוט תנוח. יישום עצה זאת גרם אצלם לכך שהם ישנו הרבה יותר, אבל חשוב מכך, הפחית מאוד את התסכול מאותם פעמים בהם הם לא נרדמים. הם פשוט לא נאבקים בזה - והם נחים וזהו. מתוך מצב כזה (שבו אתה מקסימום שוכב במיטה ונח לך בכיף כל הלילה), אפשר גם ללמוד טכניקות נוספות שיכולות להביא עליך את השינה, אבל מתוך המצב שתיארת - אי אפשר ללמוד אותן.
 

ערנארן

New member
הצלחתי להרדם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

זה קרה אתמול בלילה... ישנתי כמו שהרבה זמן לא ישנתי אז תודה לכולם על העצות ואני מאחל לכולם שינה ערבה ועם הרבה חלומות מתוקים!!!!!!!!!!!!!!!
 
למעלה