יש לי כמה שאלות דחוף

יש לי כמה שאלות דחוף

אני לומד בכיתה י"א בבית ספר בנתניה ליבוביץ' עכשיו אנחנו מסיימים פעמיים בשבוע בשעה 4 ואפילו פעם אחת ב5 (10 שעות ברצף בלי שום שעות חלון) זה חוקי ביכלל לסיים בשעות כאלו???? אנחנו לא אמורים לקבל ארוחת צהריים בשעות כאלו?.. ולפי החישוב שלי שבימים הנותרים מסיימים בשעה 2 + אז יוצא כמו דו"ח דוברת שיום שישי אמור להתבטל... אז מה עושים?.?? תודה רבה לעוזר אני חייב בדחיפות תשובות
 

מיכל שב

New member
חסרים לי פרטים

האם אתה לומד בבית ספר מקצועי (בו יש יותר שעות) או בית ספר עיוני. כמה שעות שבועיות אתם לומדים בסה"כ? (באיזה שעה מתחילים, באיזה מסיימים והאם יש שעורים חופשיים)
 

Itamar Levy12

New member
אני יענה על הביה"ס שלי וישמח לתשובה

אני לומד בבית ספר המקיף עמל עמק חרוד, כתה יא'. מה ההגדרה של מקצועי/עיוני? אם הכווהנ בקשר למקצועות הרחבה אז כמובן שיש גם שיעורין מעשיים ולא רק עיוניים. אני לומד 40 "שעות"(שיעורים ליתר דיוק, מדובר ב 45 דק' לשיעור) על 5 ימים בשבוע, 4 ימים בשבוע אני לומד מהשעה 8:30 בבוקר עד ל 4:30 אחרצ"ה ויום אחד בשבוע אני לומד רק מ 8:30 בבוקר עד ל 12:10 בצהריים. לא כ"כ משנה לי אם זה חוקי או לא, אני לא יצא נגד הבית ספר, מדובר במקצועות שבחרתי שלא קלים וכתה "מוגברת"(שתי מקצועות הרחבה או יותר ובגרות של בדר"כ מעל 30 יח"ל) ככה שידעתי שזה מצפה לי. סתם מעניין לשמוע. יום טוב, איתמר.
 

פלגיה

New member
ממה שאני יודעת

בכל בית ספר שיש בו מגמה מוגברת, ורצון להגיש לבגרות ברמה של 30 יחידות ומעלה - אין ברירה אלא ללמוד מספר כזה של שעות. זה הרבה, נכון. זה לא משאיר הרבה זמן לעילויות אחרות, אבל זה המצב.
 

מיכל שב

New member
למיטב הבנתי את חוזר המנכ"ל

בנוגע ליום חינוך ארוך - ניתן ללמוד עד כ 41 שעות שבועיות (ולכן 40 שעות שיש לך זה תקין). בנוסף, אם מתבצעת הרחבה של הלימודים, ניתן להוסיף עד 15% יותר שעות. פרוייקט ההזנה לא ניתן בכל בתי הספר בארץ. יחד עם זאת, בשבוע הבא, ביום רביעי, תתארח בפורום (תהיה הודעה נפרדת על כך מחר) האחראית מטעם משרד החינוך על זכויות התלמידים ותוכל לשאול גם אותה.
 
כתבת לי גם מייל בנושא

הי התכוונתי להשיב לך היום במייל , ואשיב כאן לפי שבדקתי עם האגף לחינוך על יסודי אין מניעה שתהיה מערכת שעות כזו אבל כיוון שזכות התלמידים להיות שותפים גם בקבלת החלטות בבית הספר, הייתי מציעה לכם לקבץ קבוצה מייצגת ולפנות להנהלה בדחיפות, אני בטוחה שתוכלו לקבל גם סיוע מההורים והפיקוח המפקחת על החינוך העל יסודי בנתניה: גב' נילי פריאל, נמצאת במשרד החינוך בתל אביב ,לקבלת קהל גל יום שלישי. תוכלו לפנות אליה. בברכה טובה
 
למעלה