יש לי שאלה

yishaihe

New member
אלוהים

גמד לוחם...אתה מתבלבל זה מאד פשוט הריבוי של אל זה אלים. לאלוהים לא קוראים אלים. ככה שרואים שזה לא מממשמעות של רבים. אלוהים זה שם. את ההברה הלשונית אני לא בטוח מה זה בדיוק אומר אני יכול לנסות לברר. אולי הכוונה אלהים=אל שלנו. אבל בטוח שלו הרבה אל כי זה אלים. אלוהים זה יחיד ברור.
 
אל - לו-ה´+ים

אל= אין לו= לאדם ה´ ים= אלוהימים בקיצר גם השם של אלוהים מרמז שהוא לא קיים
 

PoeticA

New member
מצטערת על הקטנוניות...

אבל זה צרם לי בסיפור יציאת מצריים לא הופכים המטות לנחשים?...כך זה בסיפור שאני מכירה. ואולי אתה יודע משהו שאני לא יודעת...??...
 

Dia Leoghann

New member
מצטער על הקטנוניות.....

אבל זה צרם לי..... "...וישלך אהרן את מטהו לפני פרעה ולפני עבדיו ויהי לתנין.... ... וישליכו איש מטהו ויהיו לתנינים ויבלע מטה אהרן את מטתם..." שמות ז´ 8-13 המטות הפכו לתנינים כיוון שהאל-תנין המצרי, שנקרא סובק, הוא סמל העוצמה של הפרעונים והמלכים המצריים. למעשה יש לסובק שני סמלים נוספים הכרוכים סביב ראשו - הגלגל הסולרי שהוא סמלו של רע אל השמש ואבי האלים, ונחש הקוברה שהוא סמל האלה וודג´ה שהיא מגינת הפרעונים (הנחש הקטן שמציץ "מהמצח" של הכתר הפרעוני הוא למעשה התגלמות של אלה זו). כך שגם אם המטות היו הופכים לנחשים זה עדיין בסדר...
בברכת אור ואמת, Dia Leoghann
 

PoeticA

New member
מעניין.....

לי יצא להכיר רק את הסיפור המוכר מבי"ס יסודי....
 

Dia Leoghann

New member
אולי כיוון ש....

אלוהים הוא אמנם אל אחד, אבל הוא מכיל בתוך עצמו את כל האלים.... קח לדוגמה את סיפור המטות שהופכים לתנינים. משה והארון באים לפרעה והופכים את מטנ אהרון לתנין. עכשיו, במצריים של הימים ההם מטה היה סמל לשלטון ותנין היה סמל לאלוהות. כך משה ואהרון באים ומראים לפרעה שהאלוהות החדשה שלהם - ה´ - מובילה ומנהיגה אותם. אבל פרעה לא מתרגש!!! הוא קורא לכהנים שלו שהופכים את המטות שלהם לתנינים. פרעה אומר למשה ואהרון :"לכם יש אל אחד שמנהיג אותכם, אבל לנו יש הרבה!!" ואז מה עושה התנין של אהרון ומשה? הוא לא קורע את שאר התנינים לחתיכות. הוא לא מגרש אותם חזרה ליאור. הוא בולע אותם בשלמותם - הוא מכליל אותם בתוך עצמו, הוא הופך אותם לחלק ממנו. בספר הושע אומר אלוהים לבני שבט אפריים : "אפריים מה לי עוד לעצבים? אני עניתי ואשורנו, אני כברוש רענן, ממני פרייך נמצא" (י"ד ט´). יתכן ופירוש הפסוק הוא: אפריים!!! למה אתה עובד אלילים (עצבים) מתחת כל ברוש (אחד העצים הקדושים לאלה ענת)? אני הוא גם ענת וגם אשרה (הן כלולות בתוכי, הן חלק ממני) ממני באים הפרות - אני אלת הפריון - היא חלק ממני. ואולי אני סתם מקשקש שטויות.... יאללה ביי Dia Leoghann
 
למעלה