יש לי שאלה..

יש לי שאלה..

אני הוטרדתי כמה פעמיים שחיי וההורים שלי דיי מושפעים מהעניין.. אני רוצה לדעת איך אתם , בתור הורים מרגישים בעיניין.
 

מוצרלה

New member
הי סיוונוש ../images/Emo24.gif

אולי תסבירי למה את מתכוונת כשאת אומרת "מושפעים מהענין" ונשתדל לעזור.
 
אני מתכוונת ש...

אני מתכוונת מה זה גורם לכם להרגיש , זה משפיע?? כי שאני מסבירה לאמא שלי שקשה לי ולמה אז היא אומרת: "מה שהיה היה את צריכה להיתגבר על זה". אז מה זה עושה לכם בתור הורים?
 

שילה1

New member
סיוונוש-ראשית קחי../images/Emo24.gif

התחזקי נא. שואלת מה הייתי עושה אני כאם?אענה לך:דואגת לך לטיפול מקצועי מתאים,כדי להקל על ההתמודדות,ולמנוע תופעות לואי בהמשך חייך. וכן-אני מאמינה כי קשה לך,ואפילו מאוד,ויש לעודד אותך בכל מה שאפשר. אבל-אם הגעת עד כאן לכתוב-מיחה כי את חזקה דייך לשוחח עם הורייך ולבקש,את המגיע לך ! מאחלת לך ימים יפים והמון שמחת חיים.
 

Sagit3

New member
התגובה הזאת איננה לגיטימית...

אמא שלך אולי רוצה לשמוע שאת התגברת על זה בקלות. לכן היא משכנעת את עצמה שזה אפשרי. לכן היא דורשת את זה ממך ולכן היא לעיתים כועסת או לוחצת שתעשי כן. מה שאמא שלך לא מבינה, זה שעל דברים כאלה לא מתגברים כל כך בקלות ובמהירות, והם דורשים טיפול. אי אפשר להגיד 'מה שהיה את צריכה להתגבר על זה' מבלי לדבר על הפצעים מבלי לטפל בהם כמו שצריך. יש לך רגשות, ואין טעם להתווכח איתן... יש לך כאב. יש לך מועקה. יש לך מצוקות נוספות. לעיתים כעס, לעיתים תחושות אשמה, לעיתים רגשות קשים נוספים, וצריך להתמודד איתן. לא להתווכח איתן, זה בלתי יעיל וזה לא הוגן. לא הוגן כלפיך כי כשעושים דה לגיטימציה לרגשות של אנשים גורמים לרגשות האלו להיות מודחקים לעיתים, וסתם פוגעים בך. הסבירי לאמא שלך שגם אם היא היתה רוצה מהר מאוד לשכוח את הפרשה, ולהמשיך כאילו זה לא קרה לך - היא לא יכולה. את סובלת, ואת זקוקה לעזרה ולתמיכה ולא שיגידו לך להתגבר על מכשולים כל כך כואבים אבל לא יתנו לך את הכלים להתגבר עליהם, כמו למשל, טיפול, ויצפו ממך להצליח בכך תוך מתן דה לגיטימציה לכאב. המשפטים האלה נבעו גם מהמצוקה של אמא שלך. אבל היא קטנה ופחותה מן המצוקה שלך ולכן אין לה את הזכות לפגוע בך בגלל מצוקתה שלה. את במקומה לא היית עושה את זה. אמא שלך היתה רוצה לשמוע שהכל בסדר. אבל אם לא הכל בסדר. אבל אם את במצוקה כן. אבל אם רע לך ואת לא יכולה להתגבר על זה לבד או צריכה עזרה - אל תדחיקי את הכאב שלך ותתני לה להמשיך להשלות את עצמה שהכל בסדר ושאת התגברת על זה כמו שהיא חושבת שאת צריכה כי בסוף זה יתפוצץ כמו בלון פורח באויר. וזה יהיה קטלני. ואז אמא שלך תסבול עוד יותר, ואת הרבה יותר, וחבל. מצטערת שאני כל כך נחרצת היום...
שגית.
 
למעלה