יש לי שאלה

flame101

New member
יש לי שאלה

האם יש דרך כלשהי לעכב מחזור? ולו בכמה ימים? שמעתי שאם מקיאים, אז המערכת הבריאותית משתבשת וזה גם יכול לשבש את המחזור, ומה קורה אם לוקחים את גלולת היום שאחרי, פוסטינור, האם תפקיד הגלולה לגרום לדימום מוקדם? בפעם האחרונה שלקחתי אותה, אחרי שבוע קיבלתי מחזור, האם זה יקרה שוב אם אני אטול את התרופה?
 
עיכוב הווסת

שלום רב. בעיקרון, לא מומלץ לשבש את המחזור בשום צורה. עכשיו את כנראה לא חושבת על זה (אני מניחה שיש לך איזה אירוע שנראה לך מאוד חשוב), אבל כשיום אחד תרצי להביא ילד, את עלולה להצטער על זה מאוד. מי שנוטלת גלולות למניעת הריון יכולה לקחת שתי חפיסות ללא ה"שבוע רווח" ביניהן. ואז לא תקבל את הווסת באותו חודש. אבל גם זה לא בריא.
 

flame101

New member
גלולות נגד הריון

אני לא נוטלת גלולת, אבל אם אני אתחיל נגיד בעוד יומיים, יש מצב המחזור שלי מתעכב או משתבש? יש לי אירוע באמת חשוב, המחזור שלי מאוד סדיר כך שאני מניחה שנטילה חד פעמית לא תגרום הרבה נזק ויש לי שאלה נוספת, מה לגבי הגוללה של היום שאחרי? היא דווקא להפך תגרום למחזור.? מה קורה כשנוטלים את הגלולה, האם הגלולה נועדה לגרום לריפוד הרחם לנשור, כלומר למחזור? אם כן אז אולי עדיף כבר להקדים אותו? אגב מה בכלל עושות הגלולות? מונעות קבלת מחזור? תודה רבה :)
 

מרמריסה

New member
3 דברים:

1. "אבל כשיום אחד תרצי להביא ילד, את עלולה להצטער על זה מאוד."--- עפרה, אל תגזימי. 2. "מי שנוטלת גלולות למניעת הריון יכולה לקחת שתי חפיסות ללא ה"שבוע רווח" ביניהן. ואז לא תקבל את הווסת באותו חודש. אבל גם זה לא בריא."--- תלוי איזה גלולות (בשלביות-לא), אפשר להמשיך את הגלולות כמה ימים (לא חייבים חודש מלא) וכשמפסיקים, הווסת מופיעה. זה לא "לא בריא". יש מקומות שבהן נהוג ליטול גלולות למשך 6 חודשים, מפסיקים כדי לקבל וסת וממשיכים ליטול. אין עם זה בעיה, ה"בעיה" היא בעיקר מנטלית. 3. להבה 101 - גשי לגניקולוג והוא יסייע לך.
 
למעלה