יש לי שתי שאלות

יש לי שתי שאלות

1. האם אדם יכול לאבחן לעצמו פיסורה, או שרק רופא פרוקטולוג יכול לאבחן. יש דימומים של דם בהיר כבר תקופה די ארוכה, בא והולך. ספוראדי. לא סובלת מעצירות. היה אירוע של דימום מאסיבי (גם בהיר ולכן מניחה שזה טחור פנימי שהתפוצץ. אבל ניחוש כמובן לא בא במקום בדיקות). ולא מרגישה כאב, אלא יותר גרד, לפעמים ממש קשה וממושך על סף טירוף.

2. נשלחתי לבדיקת דם סמוי בצואה, שיצאה תקינה. ואח"כ קראתי בחוברת מידע שנמצאת בקופ"ח ממש מול דלתו של הרופא שהפנה אותי, שבדיקת דם סמוי בצואה צריכה להיות שלושה ימים ברצף. (במקביל לאשה קרובה שעשתה כל שנה בדיקת דם סמוי וחשבה שבכך היא "מוגנת" התגלה סרטן אלים בקיבה בשלב מאד מתקדם).

אודה לתשובתך,
ויויאן
 
אבחנה עצמית של פיסורה

שלום ויויאן,
קודם כול סליחה על האיחור של התשובות.
לגבי שאלה ראשונה - זה כמעט בלתי אפשרי לאבחן עצמך בכל דבר קשור לפרוקטולוגיה. יש כמה אבחנות עם סימפטומים דומות ותמיד חשוב לעבור בדיקה על ידי פרוקטולוג. הסיפור שלך לא נדמה לי פיסורה כי אין כאבים אז עוד יותר חשוב לפנות לבדיקה. האם היית כבר?
שאלה שנייה - לצערי דם סמוי הוא לא בדיקה כל כך מדויקת אבל מאוד עוזר אם אי אפשר לשלוח את כל האנשים במדינה לקולונוסקופיה. אבל בינתיים, אחרי קולונוסקופיה, הוא הבדיקה הכי טובה. הוא לא בודק סרטן מקיבה, רק במעי הגס והוא רק 70% מדויק פחות או יותר. בן כמה אתה ואם עברת קולונוסקופיה?
ד"ר וייט
 
למעלה