יש לכם רעיון לקציצות לתינוקת בת 10 חודשים

יש לכם רעיון לקציצות לתינוקת בת 10 חודשים

זו פעם ראשונה שהיא תאכל קציצות איך כדאי להכין?? אמרו לי שכדאי ברוטב ולא מטוגן אבל אמרו לי שעדיף שלא עם רסק עגבניות (לא יודעת למה) ואני אוהבת עם רסק עגבניות דווקא.
 
ועוד שאלה - דג מושט ליום השני של החג

ערב חג מבשלים בשבילי אבל בימי החג אנחנו בבית - ליום הבא שבו שוב מברכים על הסימנים - איך כדאי להכין דג מושט ומתי (ביום רביעי לפני החג ולשים במקרר ואז על הפלטה או על הגז ביום החג עצמו?)??
 

רותי410

New member
ליוכי יש מתכון לדג מושט ברוטב, שנשמע

טעים מאוד וגם זכה להמלצות. תיכנסי לבלוג שלה ותראי. תמיד עדיף לאכול טרי, אבל אני, למשל, לא מבשלת בחג. רוצה לעשות לעצמי חיים קלים. דג ברוטב נשמר טוב מאוד במקרר (אולי אפילו טעים יותר כי הוא מספיק לספוג את הטעמים), ומצוין בחימום על פלטה. ודג מושט הוא הדג המועדף עלי. מכינה אותו בדרך כלל בסיר גריל (תיכף הולכת להכין). אבל אם רוצים לאכול אותו כעבור יום-יומיים, עדיף ברוטב.
 
נכנסתי לבלוג אבל זה לא דג מושט כולל ראש לרה"ש

ואני צריכה מתכון לדג מושט עם ראש
 

רותי410

New member
מצאתי באתר של בית אבי חי מתכון לראש

של דג של השף עזרא קדם. אני מניחה שמה שטוב לראש, טוב לכל הדג. בכל אופן, הנה המתכון: ראש של דג ים עם פלפלים, עגבניות וזעפרן - עזרא קדם מתכון זה מסמל בעיני את הברכה ואת הסגולה לבריאות נגד עין הרע. מקובל להגיש אותו באירועים משפחתיים, וכן לחתן ולכלה. הוא משתלב יפה עם חלה וכוסית ערק. המצרכים (ל-4 מנות): 1/2 כוס שמן זית 8 שיני שום כתושות 3 פלפלים חריפים ירוקים, קצוצים 6 עגבניות גדולות, קלופות וקצוצות 5 פלפלים מתוקים מיובשים, מושרים במים 1 כף פפריקה מתוקה 1 כפית פפריקה חריפה 1 ראש שום, חצוי לשניים 1 כפית סוכר מלח ים פלפל שחור 5 חוטי זעפרן מושרים במים חמימים ראש של דג ים גדול, כגון לוקוס או אינטיאס צרור פטרוזיליה קצוצה ההכנה: 1. מחממים בסיר גדול את שמן הזית. מוסיפים את השום הכתוש, הפלפלים החריפים, העגבניות, הפלפלים היבשים, הפפריקה המתוקה והפפריקה החריפה. 2. מוסיפים את ראש השום החצוי, סוכר, מלח ופלפל שחור, את חוטי הזעפרן ואת המים שבהם הושרו. 3. מכניסים לסיר את ראש הדג, ומכסים בנייר אפייה ולאחר מכן במכסה. מבשלים על להבה קטנה כ-45 דקות. מוציאים מהסיר ובוזקים פטרוזיליה ומעט שמן זית. מגישים מיד.
 
עכשיו אני בדיוק מכינה לשבת

לקחתי 1/2 ק"ג בשר טחון ערבבתי 2 ביצים גזר אחד גדול מגורד ותפוח אדמה גדול מגורד טבלתי במלח בהרת (אצלי אני מכינה לילדים גדולים כך שאין בעיה בתיבול) כמון , את תוספי לדעתי רק מלח. ערבבתי הכל יחד אשפזתי במקרר לכמה שעות אפשר גם אחרי חצי שעה להוציא לעשות קציצות לסדר מתבנית עם נייר אפיה ששומן לרסס גם את הצד העליון של הקציצה להכניס לתנור על חום 200 מעלות כשאת רואה שהם שזופים מצד אחד הפכי לצד השני עד שיזוף וכבי את התנור לא לשכוח להוציא את הקציצות שלא התיבוש לך.
 
תודה אבל

התנור שלי לא בשרי איך אפשר לעשות את זה בסיר וכמובן לתינוקת ושעדיין יהיה טעים
 

linar1

New member
שלום ואם עדיין את מיחפשת רעיון נוסף

הייתי מציעה מרק עוף עם כדורי בשר. מרכיבים: 2 ליטר ציר מרק עוף מסוננן 300 גר' תערובות בשר לכדורי בשר – ראו מתכון כדורי בשר שורש פטרוזליה מגורר בצל סגול מגורר 2 יחי גזר מגורר חצי קולרבי מגורר מלח, פלפל לפי הטעם חופן פטרוזליה ושמיר קצוצים דק כ 100 גר' פסטה עבה אופן הכנה: 1. להביא את ציר מרק לסף הרתיחה וליצור כדורי בשר קטנים ושים במרק. 2. להוסיף את הירקות, לתבל ובשל כ20 דקות על אש נמוכה. 3. להוסיף את הפסטה ולבשל עוד כ10-12 דקות – לפי הוראות יצרן הפסטה. 4. לתבל עם פטרוזליה ושמיר ולסגור עם המכסה ולסגור את האש. 5. כעבור 5 דקות להגיש את המרק. בתאבון! לתמונות של המאכל תוכלי להציץ בבלוג שלי.
שנה טובה ומאושרת!
 

יויושקה

New member
אם זה עדיין רלוונטי

לבן שלי גם התחלתי להכין לא מזמן זה כמעט כמו שלנו והוא אכל יפה מאוד בשר טחון כמות קטנה(כדאי לעשות קצת בקר וקצת שווארמה כדי שלא יתפרקו) שום כתוש שן אחת כוסברה קצוצה מעט שמן, מלח ומרק עוף 2 כפות פירורי לחם בסיר שמתי מים עם מעט מרק עוף ושמן כרפס הוספתי את הקציצות ואחרי שהם התייצבו תפוח אדמה בתיאבון
 
למעלה