יש למישהו רשימה עם שמות כל תחנות

מצב
הנושא נעול.
יש למישהו רשימה עם שמות כל תחנות

יש למישהו רשימה עם שמות כל תחנות
הרכבת הפעילות ומיקומן?
 
מעודכן.

שם זה לא מעודכן...
מעודכן.
כנס לעידכון דיווח לו"ז חדש "סתיו 2006" מפה ועטיפה ושים לב למפה החדשה כולל עידכון בצבע .. ורוד. לקו ירושלים. במקרה או שלא..
..
 

בועז ל

New member
שאלת המשך מייקל. האם ידוע לך

מעודכן.
כנס לעידכון דיווח לו"ז חדש "סתיו 2006" מפה ועטיפה ושים לב למפה החדשה כולל עידכון בצבע .. ורוד. לקו ירושלים. במקרה או שלא..
..
שאלת המשך מייקל. האם ידוע לך
בכמה תחנות מתוך 42 הקיימות (עפ"י קוביז),קיימים אולמות כניסה. כוונתי לאולמות בסגנון תחנת האוניברסיטה בת"א או אפילו מלחה , בהם יכולים הנוסעים לשהות במתחם סגור ומוגן ממזג אוויר עצבני.
 

urilei

New member
תתחיל לספור...

שאלת המשך מייקל. האם ידוע לך
בכמה תחנות מתוך 42 הקיימות (עפ"י קוביז),קיימים אולמות כניסה. כוונתי לאולמות בסגנון תחנת האוניברסיטה בת"א או אפילו מלחה , בהם יכולים הנוסעים לשהות במתחם סגור ומוגן ממזג אוויר עצבני.
תתחיל לספור...
זה גם עניין של הגדרה, זה לא ממש שחור ולבן לתל אביב השלום לדוגמא יש אולם נוסעים גדול, אבל הוא לא סגור וגם לא ממש יש בו מקום ישיבה נורמאלי. לשאר תחנות תל אביב יש אולמות סגורים, פחות או יותר ראשונים - יש לוד - יש רחובות - יש אשדוד - יש אשקלון - יש באר שבע - צפון יש, מרכז דומה לשלום מהבחינה הזו ראש העין - יש כפ"ס נורדאו - יש כפ"ס החדשה - לא יודע, הבנתי שכן הרצליה - יש רמלה - אין בית שמש - אני בטוח שאתה יודע יותר טוב ממני... מלחה - יש הלאה צפונה אני כבר לא כ"כ יודע, חוץ מעכו - גם שם יש בטוח אין - בני ברק, כפר חבד, באר יעקב, יבנה, פתח תקווה ועוד שאלה פילוסופית - תחנות כמו ת"א השלום או לב המפרץ - אין אולם נוסעים סגור אך מצד שני כן אפשר להמתין בקניון - אז מה זה נקרא?
 

בועז ל

New member
WOW ! איזו מהירות תגובה ! תודה רבה

תתחיל לספור...
זה גם עניין של הגדרה, זה לא ממש שחור ולבן לתל אביב השלום לדוגמא יש אולם נוסעים גדול, אבל הוא לא סגור וגם לא ממש יש בו מקום ישיבה נורמאלי. לשאר תחנות תל אביב יש אולמות סגורים, פחות או יותר ראשונים - יש לוד - יש רחובות - יש אשדוד - יש אשקלון - יש באר שבע - צפון יש, מרכז דומה לשלום מהבחינה הזו ראש העין - יש כפ"ס נורדאו - יש כפ"ס החדשה - לא יודע, הבנתי שכן הרצליה - יש רמלה - אין בית שמש - אני בטוח שאתה יודע יותר טוב ממני... מלחה - יש הלאה צפונה אני כבר לא כ"כ יודע, חוץ מעכו - גם שם יש בטוח אין - בני ברק, כפר חבד, באר יעקב, יבנה, פתח תקווה ועוד שאלה פילוסופית - תחנות כמו ת"א השלום או לב המפרץ - אין אולם נוסעים סגור אך מצד שני כן אפשר להמתין בקניון - אז מה זה נקרא?
WOW ! איזו מהירות תגובה ! תודה רבה
אורי. המקור לשאלתי היה כמובן תחנת בית שמש בה קיימת מצוקת ישיבה אמיתית. למעשה גרם שלוש המדרגות משמש אצלנו כמדרגות הספרדיות של רומא. דא עקא, שרומא זה לא ממש... תלונות רבות בעניין זה הגיעו לאוזניי מצד נוסעים ממורמרים. כהרגלי, לא ייחסתי לעניין מסוג זה חשיבות יתרה, עד שהגיעה לאוזניי תלונתו של אדם נכה שקבל על המחסור בספסלי ישיבה. לכן ברצוני לבדוק האם יש לי 'קייס' טוב לבוא בדרישות להנהלת הרכבת . לגבי השאלה הפילוסופית שלך - לעניות דעתי ניתן לסמן
.
 

urilei

New member
אז ככה

WOW ! איזו מהירות תגובה ! תודה רבה
אורי. המקור לשאלתי היה כמובן תחנת בית שמש בה קיימת מצוקת ישיבה אמיתית. למעשה גרם שלוש המדרגות משמש אצלנו כמדרגות הספרדיות של רומא. דא עקא, שרומא זה לא ממש... תלונות רבות בעניין זה הגיעו לאוזניי מצד נוסעים ממורמרים. כהרגלי, לא ייחסתי לעניין מסוג זה חשיבות יתרה, עד שהגיעה לאוזניי תלונתו של אדם נכה שקבל על המחסור בספסלי ישיבה. לכן ברצוני לבדוק האם יש לי 'קייס' טוב לבוא בדרישות להנהלת הרכבת . לגבי השאלה הפילוסופית שלך - לעניות דעתי ניתן לסמן
.
אז ככה
קודם כל - לא מתרצים מגרעה אחת באחרת אם אומר לך שבלוד מוכרים סמים, אז זה בסדר שגם בבית שמש ימכרו סמים? אם ב-70% מהתחנות בארץ חסר מקום המתנה בישיבה, זה לא הופך את זה ליותר בסדר. בתל אביב השלום לדוגמא מאוד מאוד חסר מקום ישיבה, ודווקא יש מקום לעוד הרבה ספסלים על רציף 2-3 החדש. עם קצת רצון טוב אפשר לשים שם 4 ספסלים לרוחב. אם יש נכה שלא מקבל מתקן שהוא זקוק לו, ובמיוחד מתקן בסיסי וזול כמו ספסל, אני חושב שהוא יותר מרשאי להתלונן ולקבל את מבוקשו. אבל דווקא יש לי בשבילך פתרון - אם רומא אז רומא, בנו ליד תחנת הרכבת מזרקה מגניבה, הפיצו שמועה לפיה מי שיזרוק מטבע למזרקה יזכה לבקר שוב ברומא (אל תבטיחו ביקור חוזר בבית שמש - זו לא אטרקציה עבור מרבית האנשים
), ועם הכסף שיאסף תקנו ספסלים לתחנת הרכבת. אה?
 

בועז ל

New member
אורי , זו שאלה של עוגת תקציב ולכן

אז ככה
קודם כל - לא מתרצים מגרעה אחת באחרת אם אומר לך שבלוד מוכרים סמים, אז זה בסדר שגם בבית שמש ימכרו סמים? אם ב-70% מהתחנות בארץ חסר מקום המתנה בישיבה, זה לא הופך את זה ליותר בסדר. בתל אביב השלום לדוגמא מאוד מאוד חסר מקום ישיבה, ודווקא יש מקום לעוד הרבה ספסלים על רציף 2-3 החדש. עם קצת רצון טוב אפשר לשים שם 4 ספסלים לרוחב. אם יש נכה שלא מקבל מתקן שהוא זקוק לו, ובמיוחד מתקן בסיסי וזול כמו ספסל, אני חושב שהוא יותר מרשאי להתלונן ולקבל את מבוקשו. אבל דווקא יש לי בשבילך פתרון - אם רומא אז רומא, בנו ליד תחנת הרכבת מזרקה מגניבה, הפיצו שמועה לפיה מי שיזרוק מטבע למזרקה יזכה לבקר שוב ברומא (אל תבטיחו ביקור חוזר בבית שמש - זו לא אטרקציה עבור מרבית האנשים
), ועם הכסף שיאסף תקנו ספסלים לתחנת הרכבת. אה?
אורי , זו שאלה של עוגת תקציב ולכן
יש חשיבות לבדיקת הימצאותם של אולמות בתחנה זו או אחרת. האמן לי ש 7-8 ספסלים נוספים אינם היעד . זו בעייה שניתן לפותרה בקלות יחסית ואפילו לא צריך לקפוץ עד לראש ההיררכיה בשל כך. השאלה שאני שואל את עצמי , ולא רק את עצמי, האם לעיר הדוהרת לעבר אוכלוסיה בת 100 אלף תושבים בתוך שנים ספורות, לא מגיעה תחנת רכבת מכובדת קצת יותר מרציפים החשופים לחסדיו של מזג האוויר?
 

urilei

New member
אני לא חושב שזו ההגדרה

אורי , זו שאלה של עוגת תקציב ולכן
יש חשיבות לבדיקת הימצאותם של אולמות בתחנה זו או אחרת. האמן לי ש 7-8 ספסלים נוספים אינם היעד . זו בעייה שניתן לפותרה בקלות יחסית ואפילו לא צריך לקפוץ עד לראש ההיררכיה בשל כך. השאלה שאני שואל את עצמי , ולא רק את עצמי, האם לעיר הדוהרת לעבר אוכלוסיה בת 100 אלף תושבים בתוך שנים ספורות, לא מגיעה תחנת רכבת מכובדת קצת יותר מרציפים החשופים לחסדיו של מזג האוויר?
אני לא חושב שזו ההגדרה
למה לתחנת רכבת שמשרתת יישוב של 8,000 תושבים לא מגיע לפחות רציף מקורה עם מקום ישיבה, ואפילו אולם נוסעים קטן, אפילו אם הוא יהיה באמת קטן? מסעודה משדרות פחות רגישה לגשם מאשר יוסי מראשל"צ? לא גם לרמלה יש תחנת רכבת, גרועה הרבה יותר מזו שלכם, ויש בה למעלה מ-60,000 תושבים. ואגב - אמר חן מלינג וכנראה יודע מה הוא אמר - תחנות רכבת המשרתות יישובים בעלי גודל דומה באירופה מצטיינות לרוב בהרבה פחות שירותים לנוסע מאלו שמציעה תחנת בית שמש למשל. רכבת ישראל הרגילה אותנו במהלך השנים לתחנות פאר עם עיצוב ארכיטקטוני משובח ואיכותי, אבל כשהמגמה הופכת בהדרגה לבניית כמה שיותר תחנות בכמה שיותר יישובים חדשים (יישובים חדשים לרכבת, לא כשלעצמם), אז צריך גם לתת את הדעת על העובדה שאי אפשר לשפוך 100-200 מיליון ש"ח רק על מבנה התחנה.
 

בועז ל

New member
אינך מתכוון באמת לשינוי סדרי בראשית

אני לא חושב שזו ההגדרה
למה לתחנת רכבת שמשרתת יישוב של 8,000 תושבים לא מגיע לפחות רציף מקורה עם מקום ישיבה, ואפילו אולם נוסעים קטן, אפילו אם הוא יהיה באמת קטן? מסעודה משדרות פחות רגישה לגשם מאשר יוסי מראשל"צ? לא גם לרמלה יש תחנת רכבת, גרועה הרבה יותר מזו שלכם, ויש בה למעלה מ-60,000 תושבים. ואגב - אמר חן מלינג וכנראה יודע מה הוא אמר - תחנות רכבת המשרתות יישובים בעלי גודל דומה באירופה מצטיינות לרוב בהרבה פחות שירותים לנוסע מאלו שמציעה תחנת בית שמש למשל. רכבת ישראל הרגילה אותנו במהלך השנים לתחנות פאר עם עיצוב ארכיטקטוני משובח ואיכותי, אבל כשהמגמה הופכת בהדרגה לבניית כמה שיותר תחנות בכמה שיותר יישובים חדשים (יישובים חדשים לרכבת, לא כשלעצמם), אז צריך גם לתת את הדעת על העובדה שאי אפשר לשפוך 100-200 מיליון ש"ח רק על מבנה התחנה.
אינך מתכוון באמת לשינוי סדרי בראשית
? כמובן שלמסעודה משדרות... רגע, למה דווקא מסעודה ? למה שלא יהיה זה פינקלשטיין משדרות ?
. בקיצור לכולם מגיע , אך מטבע הדברים בערים גדולות יותר מבני הציבור משרתים אוכלוסיות גדולות יותר ולכן מגוון השירותים בהם גם מגוון יותר. זה טבעו של העולם ואנו לא נמציא את הגלגל מחדש. הרשה לי לחלוק על חן. לא רק הוא הסתובב באירופה. אני לדוגמא ,נתקלתי בדוגמאות רבות הפוכות , לפיהן בכפרים ובמקומות קטנים נבנו תחנות מפותחות לתפארת שוויץ, איטליה, צרפת, אוסטריה, גרמניה ומי לא? בנוסף, אל לנו לשכוח שהתשתית בארץ נבנית מאפס . חדשה מהשקית , בעוד שבאירופה מדובר בתחנות ישנות בנות עשרות רבות של שנים. לכן, לא הייתי משתמש במצב באירופה כבסיס להשוואה , אלא אם כן אנו משווים בנייתה של תחנה חדשה מול תחנה חדשה , כאשר גודל האוכלוסיה מהווה בסיס להשוואה. אגב ר"י לא הרגילה אותנו (דימונה, בית שמש, רמלה ועוד- לתחנות מפוארות). עוד פרט שיעניין אותך : עלותה של תחנת מלחה , שיש המכנים אותה "פיל לבן" הסתכמה בכ- 40 מיליון שקל.בוודאי לא 100-200 מליון.
 

mucool2

New member
בבית שמש לא נבנתה תחנה חדשה

אינך מתכוון באמת לשינוי סדרי בראשית
? כמובן שלמסעודה משדרות... רגע, למה דווקא מסעודה ? למה שלא יהיה זה פינקלשטיין משדרות ?
. בקיצור לכולם מגיע , אך מטבע הדברים בערים גדולות יותר מבני הציבור משרתים אוכלוסיות גדולות יותר ולכן מגוון השירותים בהם גם מגוון יותר. זה טבעו של העולם ואנו לא נמציא את הגלגל מחדש. הרשה לי לחלוק על חן. לא רק הוא הסתובב באירופה. אני לדוגמא ,נתקלתי בדוגמאות רבות הפוכות , לפיהן בכפרים ובמקומות קטנים נבנו תחנות מפותחות לתפארת שוויץ, איטליה, צרפת, אוסטריה, גרמניה ומי לא? בנוסף, אל לנו לשכוח שהתשתית בארץ נבנית מאפס . חדשה מהשקית , בעוד שבאירופה מדובר בתחנות ישנות בנות עשרות רבות של שנים. לכן, לא הייתי משתמש במצב באירופה כבסיס להשוואה , אלא אם כן אנו משווים בנייתה של תחנה חדשה מול תחנה חדשה , כאשר גודל האוכלוסיה מהווה בסיס להשוואה. אגב ר"י לא הרגילה אותנו (דימונה, בית שמש, רמלה ועוד- לתחנות מפוארות). עוד פרט שיעניין אותך : עלותה של תחנת מלחה , שיש המכנים אותה "פיל לבן" הסתכמה בכ- 40 מיליון שקל.בוודאי לא 100-200 מליון.
בבית שמש לא נבנתה תחנה חדשה
וזאת כנראה הסיבה לבעייתיות של המבנה. זה כמו עם מחלפים או כל דבר אחר. שים לב שהמחלפים היותר ותיקים הם עלובים כאלה, למרות מרכזיותם, ודווקא החדשים, גם הפחות מרכזיים, נראים גדולים ומרשימים יותר.
 

בועז ל

New member
כמעט מדויק לגמרי אלמלא העובדה

בבית שמש לא נבנתה תחנה חדשה
וזאת כנראה הסיבה לבעייתיות של המבנה. זה כמו עם מחלפים או כל דבר אחר. שים לב שהמחלפים היותר ותיקים הם עלובים כאלה, למרות מרכזיותם, ודווקא החדשים, גם הפחות מרכזיים, נראים גדולים ומרשימים יותר.
כמעט מדויק לגמרי אלמלא העובדה
המצערת שבבית שמש נעשה אוברול כללי לתחנה הישנה.כולל כריתת עץ בן 100 שנה והריסת מבנה היסטורי. כללית ,ניתן לומר ששלד התחנה הישנה היווה פלטפורמה לתחנה החדשה שצמחה ממנו. זה כמובן שלא עומד בסתירה לכך, שניתן היה (ויש גם שטח) לבנות את התחנה קצת אחרת.
 
דווקא אפשר להגיד שכן נבנתה ת.חדשה

בבית שמש לא נבנתה תחנה חדשה
וזאת כנראה הסיבה לבעייתיות של המבנה. זה כמו עם מחלפים או כל דבר אחר. שים לב שהמחלפים היותר ותיקים הם עלובים כאלה, למרות מרכזיותם, ודווקא החדשים, גם הפחות מרכזיים, נראים גדולים ומרשימים יותר.
דווקא אפשר להגיד שכן נבנתה ת.חדשה
התחנה הישנה נהרסה כליל על רציפיה והמבנים, ומה שבוצע לאחר מכן זה שחזור עלוב של מבנה התחנה ההיסטורי..
 

urilei

New member
שדרות זה מסעודה

אינך מתכוון באמת לשינוי סדרי בראשית
? כמובן שלמסעודה משדרות... רגע, למה דווקא מסעודה ? למה שלא יהיה זה פינקלשטיין משדרות ?
. בקיצור לכולם מגיע , אך מטבע הדברים בערים גדולות יותר מבני הציבור משרתים אוכלוסיות גדולות יותר ולכן מגוון השירותים בהם גם מגוון יותר. זה טבעו של העולם ואנו לא נמציא את הגלגל מחדש. הרשה לי לחלוק על חן. לא רק הוא הסתובב באירופה. אני לדוגמא ,נתקלתי בדוגמאות רבות הפוכות , לפיהן בכפרים ובמקומות קטנים נבנו תחנות מפותחות לתפארת שוויץ, איטליה, צרפת, אוסטריה, גרמניה ומי לא? בנוסף, אל לנו לשכוח שהתשתית בארץ נבנית מאפס . חדשה מהשקית , בעוד שבאירופה מדובר בתחנות ישנות בנות עשרות רבות של שנים. לכן, לא הייתי משתמש במצב באירופה כבסיס להשוואה , אלא אם כן אנו משווים בנייתה של תחנה חדשה מול תחנה חדשה , כאשר גודל האוכלוסיה מהווה בסיס להשוואה. אגב ר"י לא הרגילה אותנו (דימונה, בית שמש, רמלה ועוד- לתחנות מפוארות). עוד פרט שיעניין אותך : עלותה של תחנת מלחה , שיש המכנים אותה "פיל לבן" הסתכמה בכ- 40 מיליון שקל.בוודאי לא 100-200 מליון.
שדרות זה מסעודה
ראה בוויקיפדיה בכל אופן, יש גם תחנות עלובות, אבל תחנות כמו הרצליה או ראש העין או אפילו ראשונים נדיר למצוא ביישובים פרבריים, כך לפחות הבנתי מחן. והייתי בעצמי למשל בתחנת הרכבת של ונציה, שיש בה אם אני זוכר טוב כ-10 רציפים, ויש בה גם אולם נוסעים, אבל תכלס התחנה די עלובה... על מסכי פלאזמה בטח אין מה לדבר. מה שכן בלי קשר לתחנת - ונציה מקסימה
קשה להתעלם מהעובדה שגם אם תחנה עולה "רק" 40 מיליון שקל, זה סכום שעולה 40 קילומטר מסילה... האם לא ראוי לבנות, לפחות בשלב זה בעיירות הפיתוח שדרות נתיבות ואופקים למשל תחנות בסגנון בני ברק או אפילו כפר חב"ד, ע"מ לחסוך כסף ולזרז את הפרוייקט. ראה כאן את התוכנית לתחנת הרכבת בנתיבות. עם כל הכבוד לנתיבות, ספק אם ראוי להשקיע כזה סכום עבור תחנת רכבת שתשרת יישוב של 20,000 תושבים, תשווה אותה לצורך העניין לתחנת נהריה או עכו או קריית מוצקין, שמשרתות כל אחת בממוצע מספר כפול של תושבים.
 

urilei

New member
אגב באתר של האדריכלות

שדרות זה מסעודה
ראה בוויקיפדיה בכל אופן, יש גם תחנות עלובות, אבל תחנות כמו הרצליה או ראש העין או אפילו ראשונים נדיר למצוא ביישובים פרבריים, כך לפחות הבנתי מחן. והייתי בעצמי למשל בתחנת הרכבת של ונציה, שיש בה אם אני זוכר טוב כ-10 רציפים, ויש בה גם אולם נוסעים, אבל תכלס התחנה די עלובה... על מסכי פלאזמה בטח אין מה לדבר. מה שכן בלי קשר לתחנת - ונציה מקסימה
קשה להתעלם מהעובדה שגם אם תחנה עולה "רק" 40 מיליון שקל, זה סכום שעולה 40 קילומטר מסילה... האם לא ראוי לבנות, לפחות בשלב זה בעיירות הפיתוח שדרות נתיבות ואופקים למשל תחנות בסגנון בני ברק או אפילו כפר חב"ד, ע"מ לחסוך כסף ולזרז את הפרוייקט. ראה כאן את התוכנית לתחנת הרכבת בנתיבות. עם כל הכבוד לנתיבות, ספק אם ראוי להשקיע כזה סכום עבור תחנת רכבת שתשרת יישוב של 20,000 תושבים, תשווה אותה לצורך העניין לתחנת נהריה או עכו או קריית מוצקין, שמשרתות כל אחת בממוצע מספר כפול של תושבים.
אגב באתר של האדריכלות
תוכל לראות גם את התמח"ת, שם היא נראית לפחות כמו טרמינל 3 בצבעים קצת יותר מכוערים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה