יש פה מישהו שלומד חינוך ליסודי?

הו!מגניב!

אולי את תוכלי לעזור לי:) אני פשוט מדריכה בכיתות ג' ד' שיעורי שפה (עברית) ואני מרגישה שאני משבוע לשבוע מתייאשת יותר ויותר. אני מחפשת איזושהי דרך לגרום להם להיות איתי בשיעור. חשבתי על חיזוקים חיוביים בדמות מדבקות נגיד. נקבע כללים ביחד איזה קריטריונים יעניקו לילד מדבקה ונחליט גם על רף מסויים של קבלת מדבקות שברגע שילד מגיע אליו הוא מקבל משהו. כי לקבל מדבקות שנה שלמה, באיזשהו שלב זה לא יעבוד עליהם.ז"א אני מרגישה שלחלק כוכביות או מדבקות בלי איזשהו יעד בסוף זה לא אפקטיבי. מה דעתך? כמו כן יש לך טיפים או עצות איך לגרום לאווירה לימודית וקצת יותר שקטה בכיתה?
 

ginger22

New member
מנסה לתת יד

אני אמנם לומדת חינוך לגיל הרך, אך לדעתי זה לא ממש משנה הגיל דעתי היא שמדבקות לא יעזרו, גם בכיתות ג' וד' נראה לי שמהר מאוד תרד ההתלהבות מהעניין. לדעתי לא ממש צריך לתגמל תלמידים על זה שהם קשובים, אם הם לא קשובים זה או כי את נותנת להם יד חופשית מידי, או שאולי הנושא לא מעניין אותם וצריך לעשות את זה בדרך יותר מענינת.. והכוונה היא לא ביקורת כלפיך כמובן..זו דעתי באופן אישי. אולי תנסי לקחת כמה ילדים שהם מוקד הרעש בכיתה ולהאציל עליהם סמכויות, בדרך כלל גם הרעשנים ביותר כשיש להם אחריות כלשהי מתחילים להתנהג בצורה שונה...אבל מבלי לתת להם הרגשה שאת עושה את זה כי הם רועשים.. אולי, אם הם יהיו קשובים עד סוף השיעור, כמה דקות אחרונות של השיעור תבטיחי להם משחק בתנאי שיהיה שקט במהלך השיעור - ואז המשחק יכול להיות בנושא הלימודי...וככה תרוויחי גם שקט וגם למידה.. הכל תלוי במי הילדים, ובאמת איך הם מתנהגים ועד כמה בכלל יש להם רצון ללמוד, לכן קצת קשה לעזור אבל ניסיתי בכל זאת:)
 
../images/Emo51.gif

היום באמת אחד הילדים יותר מרעישים בכיתה התנדב לכתוב משהו ואין ספק שזה די החזיק אותו כל השיעור
 

לי6

New member
עדיין אין לי עצות מועילות...

אבל שמתי לב שאפשר לרכז את התלמידים בשתי דרכים: אחת: להיות יצירתית בדרכי ההוראה שניה: לתת משימות בשלב זה אני מנסה ליישם את העיצות שלי על עצמי...
 
למעלה