יש שאלה אנשים למי שיוכל לעזור

T h e B o Y1

New member
יש שאלה אנשים למי שיוכל לעזור

האם באוטו חוקי לשים אולטרות כחולות או כול דבר שבא בתוספת לאוטו מותר לשים דברים או שזה לא חוקי ? ולמשל מפצל שעושה אור כחול כזה לרכב זה חוקי לשים ?
 

be_roo

New member
מבפנים מותר כל עוד זה לא מפריע

לנהג. מה זה "מפריע"? אם אתה לא רוצה להתווכח עם השוטר שיוריד לך את הרכב מהכביש, אל תנסה להתקין.
 

offirla

New member
אין סמכות "הורדה"...

אין סמכות "הורדה" על פסנים המותקנים בתוך הרכב
 

offirla

New member
עד כמה שזה מטומטם....

על-פי תקנה 350 בתקנות התעבורה, כל פנס שמותקן מחוץ לרכב, חייב לקבל אישור מרשות הרישוי. לעומת זאת, אם בא לך לעשות דיסקוטק ברכב, ולהתקין אורות צבעוניים, אין למחוקק, כרגע, יכולת להתמודד איתך, ובתנאי, שזה לא מפריע לך לבצע את תפקידך כנהג ("ובלבד שלא יהא בה כדי להפריע לנוהג באותו רכב"). זה שזה עלול או מסנוור את האחרים, זה לא מעניין את המחוקק. אבסורד? אולי - אבל זה החוק, לפחות עד שיתוקן. וזו התקנה: 350. פנסים ואורות נוספים (א) ברכב וכן בגרור ובנתמך לא יותקן פנס או מיתקן מפיץ אור, נוסף על הפנסים והאורות שנקבעו בתקנות אלה, אלא אם רשות הרישוי התירה התקנת פנסים נוספים או מתקני תאורה נוספים. (ב) הוראות תקנת משנה (א) לא יחולו על הארת פנים הרכב, ובלבד שלא יהא בה כדי להפריע לנוהג באותו רכב.
 
נצל"ש בקשר לזה

אם מותר לשים כל אור בתוך הרכב..מותר לשים קוז'אק כחול על הדשבורד?
 

offirla

New member
מבחינת חוקי התנועה - כן

מבחינת חוק אחר, זה עלול להוות ניסיון להתחזות לרכב ביטחון בתפקיד. אלא אם, כן יש לך אישור מתאים, מאת רשות הרישוי.
 

offirla

New member
לא יודע אם "נדפקת"...

זה תלוי בשוטר. בכל מקרה, את תתקין קוג'אק כחול או בצבע אחר. הושטר יכול גם לעצור אותך, שלא לצורך בדיקת רישיונות, אלא בגלל עבירת תנועה כלשהי.
 
בעיקרון הסיבה לעצירה לא משנה

אבל נניח ונתפסתי עם אחד על הדשבורד, זה קנס או בית משפט? כי האמת, שבכל מיני מקומות מוכרים כאלו קוז'אקים בצבעים לרכב, או סתם לחדר, אז מסקרן אותי למה באמת מוכרים את זה בחופשיות.
 

offirla

New member
הסיבה זה.... כסף

מה אכפת להם למכור לך.... הם מרוויחים, אתה מקסימום תפסיד על בבית-משפט... זו התקנה האוסרת: 62. שימוש באות אזהרה (א) לא ישמיע אדם ברכב מנועי אות אזהרה בסירנה או בכל כלי או אמצעי אחר ולא יפיץ אור מהבהב צבעוני, אלא אם תקנות אלו מורות אחרת או אם ניתן לו היתר לכך מאת רשות הרישוי. (ב) מקום שתקנות אלה מורות כי רכב יפיץ אור מהבהב או מקום שניתן היתר לרכב להפיץ אור מהבהב, יהיה הפנס כאמור בחלק ג' בתוספת השנייה וצבעו - (1) ברכב משטרה, ברכב משטרה צבאית וברכב הג"א וברכב צה"ל שאושר כרכב בטחון - כחול או כחול אדום; (2) באמבולנס של מגן דוד אדום, באמבולנס של צה"ל ברכב לכיבוי אש - אדום; (3) ברכב שאישרה רשות הרישוי כרכב בטחון - אדום ובאישור ועדה משותפת לרשות הרישוי ולאגף התנועה במשטרת ישראל - כחול;. (4) ברכב גרירה וחילוץ, ברכב עבודה, ברכב ליווי לפי תקנה 85, ברכב שמידותיו חורגות, ברכב שמוביל מטען חורג ובכל רכב שקיבל היתר מרשות הרישוי - צהוב. (ג) הנוהג ברכב כאמור בתקנת משנה (ב) לא יפיץ אור מהבהב כאמור אלא אם כן הדבר דרוש למילוי התפקיד המוטל עליו ובשעות מילוי התפקיד בלבד ורכב גרירה וחילוץ לא יפיץ אור מהבהב אלא בעת גרירה או חילוץ בפועל. העונש כאמור - הזמנה לבית-משפט, שהשופט יגזור את דינך, כמובן הוא יתחשב בהרשעותיך הקודמות.
 
אוקיי..ועוד שאלה אחרונה,

אני מקווה שאני לא מציק לך או משהו
אפשר לשים אחד כזה כשהוא כבוי?
 

wil

New member
זה ככל הנראה מותר.

יהיה קשה לטעון כנגדך "התחזות לרכב בטחון" עם צ'קלקה כבויה.
 

offirla

New member
תשובה (לשאלה אחרונה)...

אז ככה.... קודם כל אין צורך שתכתוב "שאלה אחרונה" ו- "אני מקווה שאני לא מציק לך" - כי להיפך - אני בעד שתשאל ואם אני אחליט שעלית לי כבר על העצבים (מה שאני לא מאמין שזה יקרה) - או שאני אתעלם ממך (ואין סיכוי שזה יקרה) - או שאני אגיד לך, "תקרא את החוק ותנסה להבין לבד" (וגם זה לא יקרה) או שאני אשיב "אני לא יודע" (ויש סיכוי שזה יקרה פעם) - בכל מקרה, מבחינתי תקבל תשובה - עד כמה היא תספק אותך, גם את זה, אני לא יודע... בקיצור - שאל כאהבת נפשך... זו הייתה ההקדמה. לשאלתך, "אפשר לשים אחד כזה כשהוא כבוי?" שאלתך זו, כבר עוסקת בפילוסופיה של החוק ופרשנות החוק והפסיקה (פסיקה = "החלטות קודמות של בתי-המשפט, ובעיקר של בית-המשפט העליון"). ככלל, כתוב בתקנה 62(א), שנמצאת באחת התגובות שלי יותר למעלה, "לא ישמיע אדם ברכב מנועי... ולא יפיץ אור מהבהב צבעוני, אלא אם תקנות אלו מורות אחרת או אם ניתן לו היתר לכך מאת רשות הרישוי." כאן כתב המחוקק "לא יפיץ אור מהבהב צבעוני" - ומכאן יכול להתחיל דיון משפטי שלם: * האם כשהמחוקק חוקק הוא התכוון שברכב שאין לו אישור, מותר להתקין אבל רק שאסור להפעיל? * אם אסור להפעיל - אז למה בעל הרכב או נציג מטעמו התקין? * לכאורה, בעל הרכב התקין - מתוך כוונה לכאורית להפעיל, ולא כדי "לשרוף כסף".... * לפי זה, "לא יפיץ" כולל בתוכו את "לא יתקין". (זו הפרשנות לדוגמה, שלי בלבד) למה בדיוק התכוון המשורר, בשביל זה יש משכילים ממני בתחום, כמו: עורכי-דין המתמחים בעניין, שופטי תעבורה, פרופסורים ודוקטורים למשפטים וכדומה. הערה: כל מה שכתבי כאן, זו פרשנות משפטית שלי. אציין כי אינני עורך דין, אלא אדם שתחום התחבורה והבטיחות-בדרכים קרוב לליבו.
 
הבנתי..

יעני אם אני שם באוטו השוטר יכול לטעון שאני לא שם סתם ושיש לי כוונה להפעיל את זה. אבל נו טוב, אם זה כבוי ממילא לא רואים את זה כמעט. עכשיו כבר הכול תלוי במה יקרה כשאני שוב אעבור ליד הפנינג הקרוב לביתי
 

Krishi

New member
עכשיו תגיד לי...

נגיד והתקנתי אורות אולטרות ניאונים צבעים וקשתות בענן אצלי באוטו (וכמובן, את כדור הכסף המסתובב באמצע
) איך בדיוק יקבע השוטר אם זה מפריע לי או לא? זה הרי דיי אינדובידואלי... אני יכול לטעון מצד אחד שזה לא מפריע לי (ואני גם יכול להיות צודק, כל אחד ויכולתיו) בעוד השוטר יטען שזה כן מפריע לי... אז מי ינצח פה בדיוק?
 

dell45

New member
נצלש...

אני קניתי אותו ואני שם לו כנף מאחורה ושם לו מדבקה כזאת בצדדים ועושה הנמכה או הגבהה אנערף צריך להודיע לרשות הרישוי כזה דבר?? או רק במקרה שצבעתי את כל האוטו לחלוטין ואם כן אז מה צריך להתקשר והוא רושם או שזה ניהיה סבטוחה?
 

offirla

New member
כל שינוי במבנה החיצוני של הרכב

כל שינוי במבנה החיצוני של הרכב חייב לעבור טסט מחדש או תיקון מתאים ברישיון הרכב. רוב התיקונים ברישיון הרכב, מבוצעים במכון רישוי (איפה שעושים טסט לרכב). אחרים מבוצעים במשרד הרישוי. התקנת כנף, כמו ספויילר, מחייבת ניסויים מסויימים עם הרכב, כיוון שהם מוזיזים את נקודת הלחץ על הרכב (ספויילר למשל, מעלה את הנקודה, וגם גורר אותה אחורה). כשהיצרן, תיכנן את הרכב, הוא גם "לימד" אותו להתנהג בצורות מסוימות. שינויים במבנה הרכב, יגרמו לרכב להתנהג אחרת. כשהשיא יכול להיות, תיפקוד לא תקין בעת מצבי חירום והחרמת נזק בעת תאונה. אבל יכול גם להשפיע על מהירות קריטית להחלקה בעקומה, למשל.
 
למעלה