כאבים בבטן התחתונה בצד ימין בזמן מאמץ.

  • פותח הנושא yo12
  • פורסם בתאריך

yo12

New member
כאבים בבטן התחתונה בצד ימין בזמן מאמץ.

שלום.
אני בן 50.
מזה כחודש וחצי התחלתי להרגיש כאבים בבטן התחתונה מצד ימין, בזמן ריצה מאומצת (ספרינטים).
במנוחה ופעולות רגועות יחסית, אינני מרגיש כל כאב.
הכאב מגביל אותי בספורט האהוב עלי טניס.
עקב הפניית רופא המשפחה,עברתי אולטרסאונד לכליות ומערכת השתן ואולטרסאונד נוסף לרקמות רכות, לגילוי בקע.
בשתי בדיקות האולטרסאונד לא נתגלו שום ממצאים.
מה יכולה להיות הסיבה לכאב? מה ניתן עוד לבדוק?
תודה.
 
מה יכולה להיות הסיבה לכאבים בבטן צד ימין תחתונה?

שלום, yo12
שאלה טובה ובוא נחשוב ביחד. העדר הכאבים פרט במשחק טניס מצביע לשרירי השלד כמקור הכאב. טניס מחייב מתיחות שרירים שלא משתמשים בהם יום יום וגם לא בריצה. הסבירות שיש בעיה בטנית קרי תוך הבטן שגורמת לכאבים דווקא בטניס נמוכה.בפרט שאולטרסונד בטן תקינה. אני, והרבה כמוני שמתעסקים בתחום הבקעים, לא חסיד גדול לבדיקת אולטרסונד בידיים אפילו של מומחי אולטרסונד גדולים. אולטרסונד של המפשעות מחייב מומחיות מיוחדת ונסיון רב, ורופא שעובד ביחד וצמוד לכירורג. השילוב הזה כמעט שלא קיים בישראל, אבל כן קיים במדינות שונות. אגב, גם MRI שנחשב הרבה יותר טוב לאבחן בעיות במפשעות, גם שווה רק אם עושים לפי פרוטוקול מסוים כמו שיש במרכזים שמתעסקים בכאבים במפשעות. אחרת גם הMRI כמו שעושים פה בארץ לא יגלה את הבעיה.
לכן קשה לסמוך על רוב התשובות של האולטרסונדים. אבל מה נעשה שמטופלים מגיעים קודם לרופא משפחה שמיד מפנה לאולטרסונד מפשעות והמטופל כבר מביא איתו את התשובה לכירורג. צריך להיות הפוך. קודם בדיקת כירורג ולפי הבדיקה הכירורג מחליט אם אולטרסונד יכול להוסיף אינפורמצייה.
בקיצור, אני ממליץ לך להתייעץ עם כירורג מוכר בתחום הבקעים וסיבות השונות לכאבים במפשעות. אנחנו חושבים ביחד . תרגיש חפשי להמשיך לשאול.
 

yo12

New member
תודה דוקטור והבהרות נוספות.

ראשית, תודה על התשובה המפורטת. שנית, עלי להבהיר שמקור הכאב כ-10 ס"מ מעל המפשעה בצד ימין והכאב יופיע גם בריצה מאומצת\ספרינטים בקו ישר. לעומת זאת אין כאב בזמן שיעול וכפיפות בטן.
בהצעתך, אחפש כירורג מתאים.
ושוב תודה.
 
למעלה