כאבי בטן חזקים שבוע אחרי שהטיפול האנטיביוטי נכשל

אירם99

New member
כאבי בטן חזקים שבוע אחרי שהטיפול האנטיביוטי נכשל

שלום,
לפני כחודשיים היה לי וירוס קשה בבטן שגרם לי לשלשולים והקאות וכאבים בקיבה
לאחר מכן גילו לי את חיידק ההליקובקטר פילורי והתחלתי מיד טיפול אנטיביוטי כמעט בלי זמן להתאושש אחרי הוירוס, ולכן הקיבה שלי היתה עוד חלשה
התחלתי לקחת 3000 מ"ג אנטיביוטיקה ביום יחד עם סותר חומצה כחלק מהטיפול שקיבלתי מרופא המשפחה נגד החיידק.
החזקתי מעמד 4 ימים (מתוך ה-7) כי לא יכולתי לעמוד מכל תופעות הלוואי והרגישות שהתפתחה לטיפול.
ישר התחלתי להתאושש מכל התקופה הקשה של הוירוס והטיפול, חזרתי לסדר יום רגיל עם שעות ארוכות ותזונה רגילה (אולי אפילו דבריםשלא הייתי אמורה לאכול)
לאחר מספר ימים באחד הימים קמתי והקאתי והתחלתי לסבול מסוג של התקף של תחושה ממש רעה בבטן, התכווצויות, ותחושה כללית ממש רעה בגוף, עד כדי כך שלא יכולתי לאכול ולישון במשך יומיים, ואחרי יומיים פתאום כל התסמינים עברו.
רציתי לשאול האם יש קשר בין הפסקת הטיפול ליומיים הקשים שעברתי או האם זה יכול להיות קשור לוירוס נוסף שחטפתי עקב היחלשות מערכת החיסונית או שזה נגרם כתוצאה מכל הבלאגן של המחלה והטיפול הקשה שעברתי?
ואם כך האם עלי לחשוש מטיפול אנטיביוטי נוסף? כרגע אני מטופלת בתרופה סותרת חומצה כחודש על מנת להסדיר את כאבי הקיבה. עוד לא עברתי בדיקת גסטרוסקופיה.
בינתיים אני שומרת על תזונה ויחד עם התרופה אני מרגישה כבר יותר טוב, אבל אני ממש פוחדת שהתקף כזה יחזור לו פתאום משום מקום כמו פעם קודמת.
 
כאבי בטן אחרי טיפול אנטיביוטי

לטיפול אנטיביוטי יש תופעות לוואי אפשריות ואף מצופות אולם תופעות אלו לרוב מתרחשות בעת הטיפול עצמו ולא אחריו ולכן פחות סביר שקשורות לטיפול שקיבלת. תופעות אלו אם מופיעות, מתבטאות במערכת העיכול ופחות סביר שיגרמו לאובדן תיאבון ליומיים, צמרמורת ותחושה רעה.
נשמע יותר שאת חווה תקופה קשה מאד סביב תסמיני הבטן ואי ההצלחה לטפל בהם וסובלת מביטוי תפקודי כל שהו כמו מרכיב חרדתי/רגשי. כמובן שיתכן את צודקת וחלית בוירוס נוסף. המערכת החיסונית לא נחלשת מטיפול אנטיביוטי. ולגבי מינון אנטיביוטיקה, המינונים אינם מצטברים בין סוגי אנטיביוטיקה שונים אלא יחודיים לכל סוג, כאשר למשל מוקסיפן ניתן 2000 מ"ג ליום והקרין 1000 מ"ג ליום ואף אחת לא ניתנת במינון של 3000 מ"ג/יום. המינונים שפרטתי אינם נחשבים מסוכנים. אגב, רוב טיפולי ההכחדה לחיידק הם לפחות ל-10 ימים (ולא שבוע) ומומלץ לקחת איתם פרוביוטיקה להקל על תופעות הלוואי. בכל מקרה לטיפול של 4 ימים אין הצלחה להכחיד את החיידק הליקובקטר פילורי
לא הייתי ממליץ על טיפול מיידי חוזר להליקובקטר פילורי. יש להמשיך עם סותרי חומצה לפחות חודש בשילוב עם אורח חיים מסודר ובריא מבחינת תזונה. אין צורך לרוץ לבצע גסטרוסקופיה.
בעתיד, אם יוחלט על התאמת טיפול חוזר, יש לבחון את סוגי האנטיביוטיקה המתאימים לך על ידי חשיפת עבר ונסיונות טיפוליים קודמים
 
למעלה