כאבי גב אחרי שינה

matanTs

New member
כאבי גב אחרי שינה

פעם זה קרה לי הרבה שישנתי הרבה עכשיו פחות אני מתעורר עם כאבי גב קלים (פעם היו חזקים)... אני חושב שככל שישנתי הרבה יותר הכאבים היו חזקים יותר או שזה היה בתקופה שהתאמנתי.. למה זה?
 
שינה וכאבי גב

תנוחת השינה משפיעה מאד על הגב. רצוי לישון בתנוחת צד או על הגב (ואסור על הבטן). כדי שהשינה תהיה מושלמת שים כרית בין הברכיים (בשינה על הצד) או מתחת לברכיים בשינה על הגב. בשינה על הצד רצוי כרית בינונית מתחת לצוואר ובשינה על הגב כרית דקה מתחת הצוואר. לילה טוב.
 

דנטל

New member
לא יכולה להרדם על הגב

זה מחמם לי אותו, כאילו נעצר הדם וזה כואב ושורף שאין הרבה סיכוי שאני אצליח להרדם כך. על הצד זה רק מתחמם באגן ואני כבר לא שמה לב לזה, אז אני נרדמת בסדר. על הבטן זו התנוחה הכי נוחה לי (חוץ מבצוואר) ושום דבר לא שורף לי. אני שמה כרית מתחת לכתף ימין בשביל שהיא תהיה גבוהה יותר, כי אחרת אני קמה בבוקר עם כאבי תופת בכתף הזו. הראש מונח על המיטה. עם הכרית לא כואב לי בכלל. למה אסור על הבטן?
 
למה אסור על הבטן

בשכיבה על הבטן הראש מוטה לצד אחד והצוואר מסובב ב90 מעלות לזמן ממושך. כיון שהסטטיסטיקה מראה שבשינה על הבטן תמיד ישנים עם הראש לאותו צד ולא מחליפים צדדים, נוצרת חוסר סימטריה בחוליות עמוד השדרה ובמשך הזמן השחיקה של הסחוסים גוברת והלחץ על העצבים היוצאים מחוט השדרה גורם לכאבי צוואר, הקרנת כאבים ליד ועוד. מנסיון של המטופלים שלי אני יודע שקשה להחליף הרגלי שינה אבל אחרי מספר שבועות את תרגישי את ההבדל.
 

דנטל

New member
אני יודעת שאפשר להתרגל לתנוחה

כי אני הרגלתי את עצמי לתנוחה של הבטן. בגלל שאני סובלת מנדודי שינה, מצאתי שלוקח לי פחות זמן להרדם בתנוחה הזו כי פחות איברים כואבים לי. זה עדיין יכול להגרר לכמה שעות של נסיונות להרדם, אבל זה בכל זאת פחות מאשר על הצד, ועל הגב כבר כתבתי שבלתי אפשרי לי להרדם. ניסיתי להרגיל את עצמי לחזור לישון על הצד כבר כמה פעמים, אבל כשמתחילים התסכולים על כך שאני לא נרדמת, אני מסתובבת על הבטן.
 

SideKick

New member
ומצד שני...

אפשר לטפל בנדודי השינה. רות, מנהלת פורום רפואה משלימה
 
למעלה