כאבי גב בהריון

אמהלה2

New member
כאבי גב בהריון

שלום ד"ר געש/ד"ר לירם. לפני בערך חצי שנה הייתי מטופלת אצל כירופרקט בשל כאבים איומים בגב התחתון שניטרלו אותי מכל תיפקוד. הטיפול עזר ושכחתי מהכאבים. עכשיו אני בחודש השביעי להריוני, ולאחרונה מרגישה שוב את הכאבים באזור הגב התחתון ועצם הזנב (במיוחד בשינויי תנוחה, משכיבה לישיבה ומישיבה לעמידה). אני מאוד פוחדת שהסרט הזה יחזור על עצמו, ומוכנה לעשות כל מה שצריך כדי למנוע את הכאבים שחוויתי אז. אילו תרגילים ניתן לעשות במצבי? (כלומר עם בטן תופחת....התרגילים שנתן לי הכירופרקט כבר בלתי ניתנים לביצוע במצבי....) ממה רצוי וכדאי להימנע, כדי לא לדרדר את המצב? אודה לתשובתכם בקרוב, עזרתם לי מאוד בעבר!
 
כאבי גב בהריון

אפשר לעשות תרגילי מתיחה לגב. תמצאי אותם במאמר "כאבי גב בהריון" בפורום הזה. מומלץ לחזור לכירופרקטור שטיפל בך ולהמשיך את הטיפול. בזמן הריון מומלץ טיפול אחת לחודש ובתדירות גבוהה יותר בחודש התשיעי.
 

אמהלה2

New member
תודה, איפה אני יכולה למצוא

את התרגילים? בטאגליינס? ועוד שאלה: יש לי מכשיר עיסוי חשמלי לגב של ד"ר גב". בדר"כ אנחנו לא ממש עושים בו שימוש, אבל חשבתי על זה שאולי דווקא בצירים ובלידה הוא יכול לעזור... האם יש איזושהיא בעייה להשתמש במכשירים הללו בהריון? ותוך כדי לידה פעילה?
 
כאבי גב בהריון

לא כדאי להשתמש במכשיר חשמלי לעיסוי. במקום זה הבן זוג יכול לעסות את הגב התחתון בעדינות (תוכלי לקבל הדרכה מאחות/ מיילדת/ פיזיותרפיסט או כירופרקטור ) הנה המאמר: כאבי גב בהריון/ ד"ר יובל געש אחת מכל שתי נשים סובלת מכאבי גב בזמן ההריון. הכאבים מופיעים בדרך כלל בתחילת הטרימסטר השני וגורמים לפגיעה באיכות החיים ועלולים גם לגרום להשפעה על התפתחות העובר. במהלך תקןפת ההריון, גוף האישה עובר תהליכם פיסיולוגיים דרמטיים. משקל הגוף עולה בממוצע 10 ק"ג, התיאבון עולה ותפוקת הלב עולה. שינויים אלה גורמים לעיתים קרובות לתחושת כאב (גב, צוואר, כתפיים) ולעייפות מוגברת. קיימים מספר גורמים להופעת הכאבים. שרירי הבטן שמשמשים מייצבים לעמוד השדרה, נמתחים, נחלשים מאד ותפקודם כשומרים על בריאות הגב יורד בזמן ההריון. גורם נוסף הוא עלייה ברמת הורמוני הריון (Relaxin) המגבירים את הגמישות ומסייעים לאגן להכיל את העובר הגדל ברחם. האגן נעשה רגיש לעומס והכאב מופיע לרוב בצד אחד או בשני צידי האגן מאחור (במפרקי הסאקרו-איליאק). כאבי גב תחתון וצוואר נגרמים עקב העלייה במשקל והעברת מרכז הכובד לפנים. כדי לשמור על יציבות, הגוף נוטה לאחור תוך כדי יצירת כפוף מוגזם בגב התחתון. ניתן לטפל בכאבי הגב בזמן הריון ואף למנע אותם ע"י בדיקה של עמוד השדרה ותרגילי שחרור ומתיחה לגב ולצוואר. המלצות לנשים בהריון: (יש להתייעץ בכירופרקט / רופא / פיסיותרפיסט לפני ביצוע התרגילים וההתעמלות). 1. לבצע פעילות גופנית קלה (הליכה, שחיה) 2-3 פעמים בשבוע. תרגילי מתיחה ושחרור: 2. בשכיבה על הגב, ידיים פרושות לצדדים, ברכיים כפופות ב 45 מעלות, להניע את הברכיים מצד לצד. לבצע 10 פעמים. 3. בעמידת 6 (ברכיים וכפות ידיים נוגעות בקרקע) לקמר את הגב גבוה ולהחזיק במשך 30 שניות. לבצע 3 פעמים. 4. בשכיבה על הגב, ברכיים כפופות ב 45 מעלות, לכווץ את שרירי הבטן התחתונה ולהצמיד את השקע של הגב התחתון לקרקע, להחזיק 5 שניות. לבצע 10 פעמים. 5.לנעל נעליים נוחות בלי עקב גבוה. 6.לשמור על אורך חיים בריא: מזון עשיר בברזל (בשר, כבד, אגוזים ושקדים). מזון עשיר בסידן (סויה, טופו, סרדינים ומוצרי חלב). מזון עשיר בחומצה פולית (עלי כרוב וחסה, דגים, בשר, כבד, אגוזים ושקדים). 7. לבדק את עמוד שדרה ואת האגן אצל כירופרקט לאיבחון ולטיפול מונע בבעיות גב.
 
למעלה