כאבי ראש כרוניים

nogaash

New member
כאבי ראש כרוניים

שלום רב, ראשית - שאפו על הפורום
אני בת 35 וסובלת מכאבי ראש כרוניים מגיל 12 בערך... זה התחיל בכאבי ראש שאחרי שהייתי לוקחת כדור אקמול, הייתי מקיאה והכאב היה עובר כלא היה, שנים שככה בליתי את חיי, אחת לכמה ימים נתקפת בכאב מטורף, לוקחת אקומול, מקיאה וזה עובר... במשך השנים לאט לאט, הכאב הפך ליומיומי כמעט וקצב רכישת הכדורים הלך וגבר, הגעתי למצב שקופסא של 50 אקומול היתה נגמרת לי בשבוע. לפני 5 שנים פניתי לכמה נוירולוגים שאיבחנו אותי כמגרנוטית התחלתי טיפול בטופמקס שלא צלח, לאחר מכן בטופטימטרים שזה בעצם טופמקס רק מחברה ישראלית, גם הוא לא צלח, עליתי למשכחי כאבים חזקים יותר המיועדים למיגרנות שלא כל כך עזרו בעת התקף ומהר מאוד חזרתי לאקומול המוכר והטוב... ממה שקראתי הבנתי גם שאקומול לא מעביר מיגרנה, מה גם שכאבי הראש שלי לא מאפיינים התקפי מיגרנות... לילות שלמים אני מוצאת את עצמי לפעמים מסתובבת בבית מדליקה אורות, טלויזיה, מחפשת הסחת דעת... אני לא מסוגלת לשכב על המיטה ולא לשבת, רק לעמוד, בשכיבה הכאב מתגבר, אני לא מסוגלת להיות בחושך ומשתדלת לא להזיז את הראש כלל, כי כל תזוזה מחריפה את הכאב... עברתי את כל הבדיקות שאני יכולה להעלות על הדעת, בדיקות דם תקינות, בדיקת סיטי נקייה, בדיקות עיניים, לחץ תוך עיני, לחץ תוך גולגולתי... הכל תקין. בגלל הכמות האדירה של משכחי הכאבים שאני לוקחת, אני עוברת גם בדיקות תפקודי כבד וכליות אחת לשנה - הכל תקין לבינתיים ב"ה. בשלב מסויים התחלתי לחשוב עם עצמי שאולי, הגוף שלי מכור לאקומול ומייצר כאב ראש רק בשביל לקבל אקומול... ניסיתי לשרוד לתקופה מסויימת ללא אקומול, אבל הכאבים רק הלכו וגברו ולא עמדתי בזה, תכיפות כאבי הראש שלי היא כמעט יומיומית, תכיפות ההתקפים החזקים של ממש, אילו שמשאירים אותי ערה כמו זומבי בלילות להסתובב בין החדרים... הם אחת לכמה שבועות. בממוצע אני לוקחת בין 5 ל 10 כדורי אקומול ביום שזה נראה לי מטורף אבל אין לי ברירה, אם אני לא לוקחת הכאב לא עובר. בנוסף אני סובלת גם מרגל ימין, אבל אני לא יודעת אם יש קשר, רגל ימין שלי פגועה כתוצאה מניתוח שעברתי בינקותי, מהצילום האחרון, מפרק הירך, שחוק לחלוטין, אני הולכת רגיל כמעט, אבל כואבת... האם יש דרך לאמן את עצמי לצלוח את כאבי הראש ללא האקומול?
 
יש!

ראשית, ברוכה הבאה לפורום ותודה על הברכות. שנית, אניחייבת לפתוח ולומר שאתעושה דבר מסוכן מאוד. 10 אקמולים ביום- זה מצב טוקסי. זה אומר שאת עלולה למצוא את עצמך חס וחלילהבמצב של אבדן הכרה ופגיעה מידית בכבד. ושאלה: האם ניסית טרמדקס? ותשובה- יש היום במרפאתהכאב של בית החולים שיבא מוחים לטיפול בדיקורבמגרנות. זה עובד בצורה דהימה, ומציל הרבה מאוד אנשים. באופןכללי לדיקור וגם להרגלי תזונה יש תפקיד משמעותי במיגרנה. אולי כדאי לך לנסות? (את מהמרכז?)
 

nogaash

New member
היי, תודה רבה


חיפשתי בגוגל על טרמדקס.... לא אהבתי את מה שמצאתי, אבל תודה. לגבי דיקור... אני אפילו לא בטוחה שאני אכן סובלת ממיגרנות, אני יותר בטוחה שאני לא ובגלל זה אני נמנעת מלטפל במיגרנה...
 

נימ 1

New member
כאבי ראש... הרבה סיבות -

כתבת אגב שבשכיבה הכאב מתגבר.. גם אצלי... מה שמוביל אותי לחשוב - וזה גם משהו ידוע לגבי כאבי ראש - שהם נובעים גם מלחץ על החוליות. אני מניח שכבר הפנו אותך גם לכיוון הזה .. אורתופדי.. לחץ על חוליות הצוואר... זה ממש קלאסי לדברים שגורמים כאב . כמובן שכמות הכדורים שאת לוקחת - היא מעל ומעבר למה שצריך.. אבל אין לי פתרון איך לגמול אותך מזה. יש תרופות גם פסיכיאטריות אגב שנותנים (שלפחות הן יותר בריאות מ 50 אקמולים בשבוע)... יש תרופה בשם דרלין -- שלכאבי ראש כרונים נותנים במרשם רופא - ואני יודע מידע של סובבים שהיא עוזרת (כמובן שהפורום לא נועד לתחליף להמלצה על תרופות וכו'. ואני בטוח שאף אחד לא יקח את ההודעה הזאת ידפיס אותה ואיתה יילך כמרשם לרוקח). יש מרפאה לכאבי פנים וד"ר שלכאורה מתמחה בזה .. אני בטוח ששמעת וגם היית אצלו , אמנון מוסק (את דעתי האישית עליו לא אכתוב כאן) . אכתוב רק שמבחינתו כאבי ראש זה עניין יותר נפשי (אולי בצדק, אולי לא. לא אכנס כאן ) ולרוב התרופה היא סימבלתה או דיקור. שוב - להגיד לך שאני התרשמתי מהמרפאה.... לא אגיד דעה.. אבל זו אופציה ששווה לדעת.. .והמוניטין הוא - שהם עזרו להמון אנשים עם כאב כמו שלך . זה גם שמעתי באופן אישי. אה.. ודבר אחרון אבל מאוד לא פחות חשוב - היום די ידוע ממחקרים שכדורים למניעת כאב - כאשר לוקחים הרבה ולאורך תקופה - רק מחמירים את כאבי הראש ! ובכך יוצרים מעגל שקשה לצאת ממנו. ככה שכן צריך למצוא דרך , לדעתי , לפחות לרדת מהכדורים האלה. מצד שני - את חייבת פתרון לכאב - לכן (אולי ובהמלצת רופא וכו' וכו', באם ימליץ) ללכת על כדורים כרוניים גם מסידרת האנטי דיכאוניים , שאמורים גם לסייע בכאב שכזה.
 

לרה5

Well-known member
אני כבר כתבתי כאן למישהי

ואכתוב גם לך.אני סבלתי המון וניסיתי המון תרופות לכאבי ראש עד שמצאתי שלי עוזרת התרופה בשםimitrex-בצורת ספריי לאף.אני מאוד ממליצה לך לנסות אותה אם עדיין לא ניסית.בשבילי זה היה נס.כי שום תרופה לא עזרה לי. מאוד מקווה בשבילך שתרגישי טוב.בריאות!!!
 

nogaash

New member
מוזר... אף רופא שהייתי אצלו

לא הפנה אותי לכיוון האורתופדי... תודה, נתת לי כיוון לחשוב עליו, אולי יש פיתרון פשוט
 
למעלה