כאב גב תחתון

try me1

New member
כאב גב תחתון

שלום, אשמח לעזרה בשלוש שאלות 1. היום קמתי עם כאבים קלים בגב התחתון. לפני שבוע הייתי במסאג'. הבחור הראשה לי כל מיני דרכים למתיחת שרירים. היו הרבה "קליקים" במתחיות. אני אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי איך לבצע באופי אישי מתיחות בכלל ולגב התחתון בפרט. 2. מה הדרך הבטוחה ביותר לבצע כפיפות בטן מבלי לפגוע בגב? 3. יש למישהו אתר מומלץ לכמה סרטונים איך לשפר יכולות מסאג' בסיסיות (אני רוצה להתאמן על חברה שלי). תודה
 

0 אור 0

New member
3 תשובות

1. הדרך הטובה ביותר היא ללמוד ממדריך מוסמך באחת השיטות שעוסקות בתנועה מודעת - יוגה, צ'י קונג, פלדנקרייז, אלכסנדר. כמובן, אם אתה הולך למעסה רפואי (או למעסה לא רפואי שיש לו רקע בתנועה - כמוני) הוא גם יכול להמליץ לך על דברים בסיסיים יותר. 2. קודם כל חשוב להבין, שהבטן מורכבת ממספר שרירים. התרגיל הקלאסי של כפיפות בטן מפעיל רק את העליונים - לתרגול מלא ויסודי יותר חזור לאותן שיטות שהמלצתי עליהן בתשובה 1. עד אז - חשוב לקפל את הרגליים, אפשר להרים אותן מקופלות באויר, או להשעין על כסא. בכל מקרה תמיד להיות קשוב לגוף, במידה שאתה מרגיש שתנועה מסויימת מותחת את הגב התחתון או כל חלק אחר בגוף שאינו אמור להשתתף בתנועה, מפסיקים מיד ומחפשים דרך אחרת בטוחה לבצע את התרגול. 3. אני מניחה שיש ביוטיוב אינספור סרטונים (שיהיה אמנם די קשה למצוא אותם בין שלל השטויות שהמילה עיסוי מייצרת בכל חיפוש) אבל אני מאד ממליצה לקחת סדנה קצרה של עיסוי זוגי או הדרכה אישית אצל מטפל מנוסה - יש לא מעט מטפלים שעוסקים בזה ומפרסמים את זה. (לדעתי אם תכנס לאתרים שבחתימות של כמעט כל המטפלים פה בפורום תגלה שהם עושים סדנאות לפי ביקוש.
 
לגבי 2...

לא ממש מדוייק... הבטן אכן מורכבת מכמה שרירים. התרגיל ה"קלאסי" מפעיל לא רק את השכבה העליונה שנקראת בעברית השריר הישר בטני (חשוב גם שאנשים יבינו שהיא עליונה מבחינה שכבתית ולא יחזקו את אשליית ה"בטן התחתונה"), אלא גם את הרחב בטני - השכבה העמוקה. גם האמירה לגבי הרמת רגליים או השענתן על כיסא אינה נכונה לגבי כולם ובעיניי היא הכללה גסה מדי. ישנם מקרים בהם הרמת הרגליים תגרום לנזק יותר מאשר לתועלת... הכי חשוב מהכל: אם מישהו רוצה ללמוד איך לעשות כפיפות בטן כדי לחזק את שרירי הבטן כדי להתגבר על כאבי גב - הוא לא יכול ללמוד זאת לא מהאינטרנט ולא מיוטיוב. אם כבר יש כאב, סימן שכבר יש בעיה מבנית או פתולוגית ואנשים כאלה הם הראשונים שזקוקים למישהו שילמד אותם טכניקות נכונות תפורות באופן אישי למצבם הגופני.
 

עוז46

New member
כפיפות בטן

משאלתך אני מבין שיש כאבי גב בזמן ביצוע כפיפות בטן? האם נכון הדבר? להגיע למי שיכול להבחין מאיכן מגיע הכאב, קדימה ? אחורה? למעלה ? ואולי צריך לשחרר ולא למתוח, ואולי בכלל לחזק? אז ישנם המון אפשרויות ובאמת כדאי למצוא מעסה מנוסה. והסוד הגדול לעיסוי לחברה- להקשיב דרך המגע למה שהיא רוצה ולא מה שאתה חושב שהיא רוצה, ההצלחה מובטחת.
 

ub8

New member
חשיבות מוגברת לשרירי רצפת האגן

חשוב מאד לכווץ אותם בזמן כפיפה, אחרת הם עלולים להינזק. (בייחוד אצל נשים זה חשוב במיוחד) עבודה על שרירי בטן יכולה לגרום לכאבי גב עם לא עובדים נכון. הלחץ התוך ביטני שנוצר (שהוא לחץ חיובי על מנת לחזק שרירים) יכול לעבוד גם לרעה וליצור לחץ לא תקין על עמוד השדרה ועל הדיסקים הבין חוליתיים.
 

0 אור 0

New member
ואם מדברים על כיווצים

אז אחת הדרכים הכי בטוחות לחזק את שרירי הבטן לא כרוכה בכלל בשום תזוזה של הגב, רגליים, בטן אלא פשוט עבודה על כיווצים - רצפת האגן, בטן , נשימות אש/קפלהבטי. מנסיון של מי שעברה הפרדות שרירי הבטן אחרי הריון קשה.
 

try me1

New member
עיסוי לחברה

שמן תינותקות יכול להוסיף? או קרם גוף עדיף? אלה הדברים שזמינים לי כרגע בדירה.
 
לא בשמן תינוקות!

זה שמן שמבוסס על נפט, ומאוד לא מומלץ לשימוש. כדאי לקנות בחנויות טבע שמן שמיועד לעיסוי, ופחות להסתמך, בתור התחלה, על יכולת האילתור...
 

עוז46

New member
שמן לעיסוי

שמנים בסיסיים לעיסוי מיוצרים בכבישה קרה, כך שגם שמן זית טוב מעולה לעיסוי. רק מה, ישנם אלרגיים לזית והריח, כאילו אתה במטבח מכין סלט ברוטב ויניגרט. אז לחברה, להשקיע בשמן טוב, המקובל שמן שקדים או ענבים.
 
למעלה