כאב כרוני - זכויות

tkhri

New member
כאב כרוני - זכויות

שלום לכולם, מספר שאלות : 1)בהנחה שהרופאים מחליטים שאני סובל מכאב כרוני, מסיבה כזאת או אחרת, האם יש לי זכויות כלשהן מטעם המדינה? האם אני יכול להמשיך לעבוד ולקבל זכויות? 2) אם אני עובד בעבודה של משמרות מסביב לשעון (גם משמרות לילה), במידה ומוצאים שזה מגביר אצלי את הכאבים (חוסר עקביות, פעם משמרת בוקר, פעם משמרת לילה וכו'), ועוד כמה השלכות שליליות, האם יכולים לפטר אותי או שהם מחוייבים למצוא לי תפקיד אחר? 3) האם אדם שמוכר בתור אחד הסובל מכאב כרוני, יכול לעסוק בפעילות גופנית כמו שחייה, או שיגידו לו "אם אתה יכול לשחות סימן שאתה לא סובל מכאב" ? כי מצד אחד הרופאים אמרו לי ששחייה יכולה להקל על הכאב שלי, מצד שני אני פוחד שאם אני אתחיל לשחות אז לא יאמינו לי שכואב לי. תודה לעונים!
 
בקשר לכאב הכרוני. תשובות:

1) אם תבקש מרופא מישפחה הפניה לראומטולוג שיקבע אולי שהכאב הכרוני נובע מפיברומיאלגיה ,אז יש זכויות בביטוח לאומי. ואפילו אם תמשיך לעבוד , יש הטבות נוספות עד גובה שכר מסויים. 2) הכאבים הכרוניים יכולים להופיע מכמה סיבות. לגבי פיטורים הבעלים יכולים לעשות כרצונם בלי קשר אליהם. 3)הראומטולוג יגיד לך שזה החלק הכי חשוב בריפוי - פעילות הגופנית ובעיקר שחיה.
 
לאט לאט

זה שיש לך כאבכרוני- לא צריך שאף אחדיקבע. יש לך.כואב לך כבר הרבהזמן. ואף אחד לא יוכל לומר שלא כואב לך. מזה שיש לך כאב כרוני - עוד אי אפשר לצפות להרבה מדיי. לצערי,כרגע בארץ אין הכרה בכאב כמחלה לעניין חוק הביטוח הלאומי וגם לא בחוק ועדות רפואיות של צה"ל. אלהשני הגורמים העיקריים הנותנים פיצוי זה או אחר על מחלות ופגיעות. בצה"ל - נותנים 1% של נכות על כאב, ואילו בביטוח לאומי- כלום. אם ימצאו סיבה או גורם לכאב שלך - זה כבר יהיה עניין אחר, ואז אולי יימצא "סעיף" מתאים. לשאלת הזכויות - תמיד, בכל ענין, גם אם יש לך זכות כלשהי מהביטוח הלאומי- אתה יכול (ואף מומלץ) שתמשיך לעבוד. אין בעיה עם זה. לעניין העבודה שלך - זה שיש לך כאב כרוני לא אומרכלום על היכולת שלך לעבוד או לא לעבוד עבודה שאתה נמצא בה. שאלה איך הכאבהזה מגביל אותך. לא ה"כותרת" עושה כאן את העבודה אלא מהבאמת הקושי, מה ההגבלה. למשל- אם אתה עובד בעבודה שצריך להרים בה משאות, והכאב שלך הוא כאב בגב - זה קשר ישיר,ולכן סביר שיגידושאתהלא יכול לעבוד בה, אבל אם אתה עונה כל היום לטלפונים וכואב לך הגב, אין סיבה שלא תוכל להמשיך לעבוד בה. השאלה לגבי פיטורין או המשך עבודה במשהו אחר- זה משהו שרופא תעסוקתי יכול לקבוע רק אחרי שהוא יבחן את מכלול הניירת שלך, ואחרי שהוא ייתן את ההמלצות שלו- צריכים בעבודה שלך להתחשב בהמלצתו. עם זאת, הם לא חייבים להתחשב , ויכולים לממש זכויותך - כלומר לפטר אותך ולשלםלך פיצויים. השאלה היא -למה אתה לא מחפש בעצמך עבודה אחרת, שתתאים יותר למגבלה שלך עכשיו? ולשאלת הפעילות הגופנית - כאן אין שאלה. זו המלצה, וזה חשוב. זה אחד מהדברים המועילים ביותר, יותר מכל תרופה, למלחמה בכאב. פעילות גופנית משחררת חומרים שמוח, שהם כמו מורפיום טבעי. ולכן - היא גם מפחיתה תחושות כאב. זה חשוב ומומלץ.
 

tkhri

New member
יופי

אז זה אומר שאני יכול להתחיל לשחות, שזה משהו שאני מאוד רוצה. ותודה גם על שאר התשובה, כמובן
 
למעלה