כביש 5233 בין כביש 444 לכביש 531 - פניה למע"צ

ziv374

New member
כביש 5233 בין כביש 444 לכביש 531 - פניה למע"צ

להלן פנייה שהעברתי היום לפניות הציבור של מע"צ: אבקש לדעת מדוע קיים רמזור במפגש הכבישים 444/5233 ובכלל מדוע כביש 5233 עדיין קיים לאור העובדה כי מע"צ או כביש 6 סללו את החיבור בין כביש 531/444 שמוביל ליישובי כביש חורשים. כביש 5233 בחלקו שבין כבישים 444 ו - 531 מיותר כי ניתן להגיע ליישובי חורשים באמצעות כביש 531 לפני הכניסה לכביש 6 בצורה בטוחה יותר. בינתיים הוא משרת רק ככניסה שנייה למושב חגור ופוגע באלפי רכבים שנאלצים לעמוד בשני רמזורים אחד אחרי השני (444/5233 ו - 444/531) כדי לאפשר כניסה שנייה למושב קטן! אודה על תשובתכם מדוע לא יבוטל הרמזור או בכלל קטע הכביש בין 444 ל - 531.
 

yairp4

Active member
באמת שאלה טובה

על פניו באמת אין צורך בקטע כביש 5233 בין 531 ל- 444. למיטב ידיעתי אמורים מתישהו למחלף את הצומת בין 531 ל- 444 (כביש 531 אמור להיות מהיר לכל אורכו). אני מניח שכשיבצעו את המחלף הזה גם יבנו גשר לכביש 5233 מעל לכביש 531 (או שיסיטו את כביש 5233 כך שיתחבר עם 444 מצפון ל- 531) כך שלא יהיה צורך ברמזור.
 

ziv374

New member
התשובה הלא ברורה של מע"צ...

"שלום רב, פנייתך התקבלה בברכה במשרדי החברה הלאומית לדרכים. מבדיקה מול גורמי המקצוע בחברה עולה כי כביש 5233 שימש כגישה מכביש 444 למספר ישובים הנמצאים בתחום המועצה דרום השרון, עוד לפני סלילת הכבישים 6 ו-531. לאחר הקמת שני הכבישים הנ"ל נוצר צומת חדש בין הכבישים 531 ו-444. יחד עם זאת הוחלט לא לבטל כביש 5233 בקטע בין כביש 444 ל-531 מכיוון והוא משמש כדרך גישה שנייה למושב חגור, כניסה לתחנת דלק "פז" וגישה חלופית לישובי דרום השרון- כפר ברא וג'לג'וליה לנוחיות הציבור. כמו כן לא נצפו עומסי תנועה באיזור. לידיעתך, לאחר הקמת מחלף חגור בעתיד, המצב ישתנה לחלוטין. אנו מודים לך על פנייתך ונשמח לעמוד לשירותך בכל עת 2120*. בברכה, מחלקת שירות לקוחות. " שימו לב לתגובה המוזרה של מע"צ: הכביש לא יבוטל כי חשוב שתהיה דרך חלופית ליישובי חורשים במרחק של 50 מ' האחת מהשנייה והכי מצחיק - כניסה שנייה למושב חגור! למושב בו מתגוררים 795 תושבים לפי הלמ"ס חשוב שתהיינה שתי יציאות, לא אחת! ידוע לי כי במעלה אדומים בה גרים 40,000 תושבים מע"צ עוד לא מצאה את התקציב להשלים את המחלף של הכניסה הצפונית ולכן הם מסתפקים ביציאה אחת ובאורנית השכנה של חגור, מע"צ מסרבת לממן כניסה נוספת מכיוון נירית כי סה"כ גרים שם 8000 תושבים - אך לחגור ולחנת הדלק חשוב שהיו שתי כניסות... וכדי לאפשר לחגור כניסה שנייה יצרו על כביש 444 ועל כביש 531 שמשרתים אלפי מכוניות מידי יום (אם לא יותר) רמזורים נוספים, מטרים ספורים מרמזורים קיימים. העיקר שיש על מי לסמוך...
 
למעלה