כבר שכחנו את פרשת ''נווה יעקב'' וכולנו בעד

כבר שכחנו את פרשת ''נווה יעקב'' וכולנו בעד

לפני חודש, נחשפה פרשת ''נווה יעקב'' - מקרה בו במוסד פרטי לאשפוז נצחי, כמעט כל הצוות התעלל ואנס, כמעט את כל המאושפזים. לפני חודש, כולנו הסכמנו, שאשפוז נצחי זה רע, במיוחד במוסדות מופרטים. לפני חודש, כל כך כעסנו על הממשלה, שמפריטה את שירותי הרווחה.
החודש, כולנו בעד זכות אשפוז נצחי לכול אוטיסט ובעד הפרטת הזכות הזו והעברת המימון לה דרך אלו''ט. כל זאת בזמן, שהחודש, אלו''ט כבר מתעללת בציבור האוטיסטים, בעזרת פרסומות משפילות ברדיו. זאת ועוד - החודש, אנחנו כועסים על הממשלה, כי היא לא מפריטה את מדיניות הרווחה ולא משמלת לאלו''ט. כל הכבוד לנו.
 

miss owl

New member
רוצה עוד אבסורד

יש דמות בכירה מאוד באלו"ט, ששנינו מכירים , שהילד שלה בהוסטל, לא של אלו"ט . אפשר לטעון שזה מקרי וכתוצאה מהיעדר מקום בהוסטלים של אלו"ט אשר קרובים לאותה דמות אבל מהכרותי (ברמת הביקור ושיחה עם הצוות ) עם ההוסטלים של אלו"ט והסיפורים שאני שומעת על ההוסטל בה נמצא הילד של אותה דמות אני מאמינה שהיא היתה מחכה הרבה יותר לפני ההוצאה מהבית אם האופציה היתה הוסטל של אלו"ט.
אני לא יכולה לומר שמה שקורה בהוסטלים של הארגון הזה זו התעללות ובטח אי אפשר להשוות את זה ל"נווה יעקב" אבל שמנהלת הוסטל אמרה לי בצער שיש לה בהוסטל אנשים שיכולים להתקדם בעזרה מתאימה והיא פנתה לאלו"ט והם ענו לה שאין תקציבים (בעוד מטה אלו"ט גדל מרגע לדודלי) הייתי על סף בכי. ברור לי שכאשר היא אמרה לי את זה כאשר היא יודעת בדיוק מי אני ומה הארגון אליו אני משויכת זה אחרי שהיא מיצתה את כל האופציות להלחם על העניין בתוך המערכת .
 

ענתנוי

New member
כסף זה תמיד התירוץ

לפני כחמש שנים הייתי במרכז תעסוקה חדש, מפואר - גולת הכותרת של אלו"ט.
חללים גדולים, ציפויי שיש, חדר מנוחה מקסים (למדריכים בלבד) וחדר ענק למנהלת - עם קירות מזכוכית, כורסה נוחה, מדפים עמוסים כל טוב - וקערה עם ממתקים זולים... (ABA....)

הצלחתי להתחמק ולהציץ לאחד מחדרי ה"תעסוקה": חדר עלוב, שולחן במרכז החדר, סביבו קבוצה של אנשים על כיסאות עץ פשוטים ולא נוחים, סופרים קיסמים. שני מדריכים מסתובבים בחדר ודואגים ש"העבודה" תתבצע ללא הפסקה.
הזעם והיאוש שלהם מוטט אותי, אבל הייתי עדיין ב"תחפושת של נורמלית" אז אמרתי שיש לי נפילת סוכר, ושלחו אותי לחדר האוכל. שם פגשתי קבוצת "עובדים" בהפסקה. אחד מהם הצליח לזהות אותי, ברח מהקבוצה, ניגש אליי וניסה ליצור קשר. הייאוש שלו ושל כולם הציף אותי והצלחתי לצאת למרפסת (שמיועדת, כמובן, לצוות בלבד) לפני שיזהו את ה"אוטיזם" שלי....

ואחר כך שמעתי שאחד מהם התחיל לדפוק את הראש בקיר - זה נמשך כמעט חצי שנה בלי שמישהו יתייחס אליו וינסה להקשיב לו או להתייחס לבעיה שמטרידה אותו. (הוא הפסיק עם ההתנהגות המפחידה ברגע שאחת המדריכות ניגשה אליו והקשיבה לו - אז מיד אחר כך היא "התפוטרה"....)

וגם אם משהו השתנה מאז, כי כל ההנהלה התחלפה, כלום בעצם לא השתנה....
 

miss owl

New member
בהוסטל ההוא גם חדר המנהלת ניראה עלוב

והבחורה שידרה מסר מאוד ברור שאם היה כסף הוא היה הולך לקידום אותם חוסים בעלי פוטנציאל.... האמת גם בזה יש בעייתיות כי המראה של המקום מאוד מוזנח וכסף יכל ללכת גם לשיפוץ המקום לרווחת כל החוסים שלא רק אותם בעלי פוטנציאל יהנו אבל זה הרי היפוטטי לחלוטין הרי כל שקל שלא ב200 אחוז נחוץ לצורך בסיסי ביותר בהוסטל הולך לטובת המטה המוגזם בגודלו של אלו"ט.
אני באמת לא חושבת שאותו בכיר באלו"ט ובמאבק שבנו נמצא בהוסטל היה מסכים שהבן שלו ישהה בהוסטל כמו שראיתי זה עוד לפני היחס....
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מי זה כולנו? או שכוונתך שמישהו מדבר בשם כולנו, מתיימר לייצג את כולנו?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
 
למעלה