"כוחה של האשה טמון בהקשבה לעצמה.."

"כוחה של האשה טמון בהקשבה לעצמה.."

"במהלך ההיסטוריה נוצר תהליך של ניתוק האישה ממקורות הידע שלה ומתפקידיה המסורתיים. בתקופה בה החלה להתפתח החקלאות, האדמה הפכה לרכוש ונוצרו הבדלי מעמדות. האדמה שהיתה עד אז מקודשת, הפכה לאמצעי להשגת כח ושליטה והחלה לאבד מכוחה כנותנת חיים ומעניקה מטובה לכל אחד על פי צרכיו. האישה שהיתה מזוהה עם "אמא אדמה" החלה לאבד את הקשר למקורותיה העתיקים ביותר. הקשר לאדמה היה גם הקשר לפן הפיזי ולמחזוריות, ואבדן הקשר אליה היווה גם את אובדן הקשר לגוף ועוצמת המסרים שהוא מעביר לנשים. הגוף=הפיזי=האדמה הפכו לרכוש ואיבדו את איכותם הרוחנית והערכית ואת מקומם תפסו השכל והידע. בתרבויות אשר היו קיימות עשרות שנים לפני הספירה נחשבה הישות הנשית לקדושה. בתקופה זו, על פי עדויות, לא היו מלחמות והמנהיגות הנשית לא ניצלה את מעמדה כדי ליצור הפרדה או שליטה בגברים. עם המעבר לשלטון פטריאכלי שיצר חברה שאינה שוויונית, החלו לפרוץ מלחמות. את השפעות החברה הפטריאכלית ואת אופן קיומה אנחנו חווים עד היום."
"כוחה של האישה טמון בהקשבה לעצמה, לגופה ולאמא אדמה. הקשבה זו היא המקור לידע הרב שיש לנשים. בתקופת "ציד המכשפות", במהלך שהעמיק את ההתכחשות לידע הנשי, הוקיעה הכנסיה נשים והוציאה להורג כתשעה מליון נשים ש"ידעו". הצופן הגנטי של נשים בדורות הבאים כבר הכיל את תחושות הפחד והוליד נשים שהעדיפו להסתיר את הידע ואת כוחות הריפוי שלהן. הידע שהודחק עדיין קיים בכל אישה ואישה והוא בעל עומק וחוכמה עתיקה. היום קוראים לזה אינטואיציה נשית, אולם יש לנו עוד כברת דרך לעשות כדי לחוות אותה במלוא הפוטנציאל - החברתי והאישי. "
מה דעתכן? איך העולם היה נראה היום אם נשיום היו בצמרת השלטון בעולם? אם הן היו בעמדות מפתח בכלכלה? האם ניתן להחזיר את הגלגל לאחור? לימים בהם העוצמה הנשית הובילה? הלא לחינם נאמר מאחורי כל גבר מצליח עומדת אשה? למאמר המלא
 

Fairy24

New member
מקסים, מרגש וקצת כואב...

קראתי את המאמר השלם, ובאמת, הרבה מאתנו משמידות את עצמן. אני מנסה כמה שיותר להתחבר לאלה שבי, להתחבר למי שאני ולנהל את החיים שלי בצורה שהכי מתאימה לי, וגם אם אני שתלטנית, דומיננטית בצורה קצת קיצונית ונוטה להאמין בכמה דברים לא שיויוניים ("גברים נחותים, הורסים את העולם ונשים קדושות"), לעשות את זה בצורה נשית והרמונית. אני חושבת שלאט לאט התקופה מתחילה לחזור. בין אם זה בארגונים ירוקים, פמניסטיים (שלא מציגים את האישה כגבר), יותר גישה למקורות ידע על רוחניות, מודעות עצמית ועוד. בסך הכל רוב השנים בעולם (על פי מעט ממצאים והרבה הרגשה אישית שלי) היו מלוות בהרמוניה שכזו בלי דומיננטיות גברית, זה רק באלפי שנים האחרונות ולאט לאט (לאט לאט לאט....) אנשים מתחילים לחזור, מקסימום המפלצת הזו, בני אדם תושמד מכל הנזקים שהיא גורמת ויהיה טוב יותר, בכל מקרה.
 
למעלה