כולל מע"מ או לא? מהי ברירת המחדל בציון מחיר בהזמנת עבודה?

אלאר

New member
כולל מע"מ או לא? מהי ברירת המחדל בציון מחיר בהזמנת עבודה?

שלום
הזמנתי עבודה מסויימת, שתומחרה לפי שעה. בהזמנת העבודה צויין מחיר לשעה, אבל לא צויין "כולל מע"מ" וגם לא "פלוס מע"מ".
עכשיו יש מחלוקת עם נותן השרות, האם יש להוסיף מע"מ או לא?
מה מקובל להניח, אם לא צויין "כולל מע"מ או "פלוס מע"מ"?
תודה מראש ושבת שלום.
 

רושטוב

New member
מדובר בעבירה על חוקי הגנת הצרכן.

זו עבירה על החוק,והטריק הזה ידוע בעיקר בקרב נותני שירותים שמנצלים את העניין הזה,
כדי לקבל כסף שחור במזומן.
זה עובד ככה: בעל המקצוע מציע מחיר של נניח 500 שקלים למילוי גז במזגן
הוא מגיע ללקוח הביתה ובסיום העבודה כשהלקוח מוציא כסף לשלם לו-הוא טוען : "אבל המחיר לא כולל מע'מ".

הלקוח שבשבילו התוספת מתפרשת בתור "קנס"-מציע לבעל המקצוע לשלם לו את הכסף בשחור,ללא חשבונית.
וככה בעל המקצוע קיבל 500 שקלים נקי ממסים,בלי שהלקוח יוכל להתלונן שלא הוציאו לו חשבונית.

סעיף 17(ד') לחוק הגנת הצרכן קובע במפורש:

17ד.לא יפרסם עוסק ולא ינקוב, במפורש או במשתמע, מחיר של נכס או של שירות המוצע לצרכן, אלא אם כן הוא המחיר הכולל בלבד ורק במטבע ישראלי.
 
אבל לא כל מקבל שירות הוא צרכן כהגדרתו בחוק

ועל כן לא בכל מקרה חל סעיף 17ד שציינת (היה על כך דיון סוער בפורום זה לפני כחצי שנה; ראה כאן).

כדי להסיר ספק: אני מסכים, שאם לא צוין מע"מ, המחיר כולל מע"מ.
 

רושטוב

New member
מי שמקבל שירות מעורך דין,להבנתי-הוא "צרכן" ובהגדרתו ע'פ החוק

סעיף 1 לחוק הגנת הצרכן
" מי שקונה נכס או מקבל שירות מעוסק במהלך עיסוקו לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי"

למיטב הבנתי,קבלת שירות מעורך דין,נופל להגדרה שימוש שעיקרו אישי,
בדיוק כמו קבלת שירות מגניקולוג,רופא שיניים,או מורה.

בלי או עם קשר: המושג "אישי" אגב,במובנים מסויימים ובסיטואציות מסויימות עשוי להשתנות בין אדם לאדם
 

dani666

New member
כלאמר - חברה שפונה לעו'ד שייצג אותה נחשבת לטענתך כ"צרכן" ...

.. כפי הגדרתו בחוק הגנת הצרכן ? מקורי.
 

רושטוב

New member
התכוונתי לאדם פרטי,כמו הבחור שפתח את הדיון

וכן,אני אדם מקורי (תשאל את אמא שלי)
תודה
 

dani666

New member
מאיפה אתה יודע שהפניה שלו כאדם פרטי ? עצמאי אינו נחשב כ...

... צרכן. כל מה שעופר אמר הוא שלא כל מקבל שירות הוא צרכן כהגדרתו בחוק הגנת הצרכן. רק אם פ'ה ירחיב - נדע לגבי המקרה שלו.
 

רושטוב

New member
אכן,לא ניתן לדעת


 

אלאר

New member
חברים, אני אעזור... וגם אבקש עוד עצה.

מדובר בשרות של השגחה/עזרה סיעודית שהזמנתי לאבי.
העובד הסיעודי (זר) שסועד אותו בקביעות נסע לחופש, והייתי זקוק בדחיפות למחליף. התקשרתי לחברה עם אתר אינטנט יפה, אמרו לי שישלחו אח שישמור עליו, תמורת X ש"ח שעה, ותוספת 150% בשבתות. זה גם מה שהיה כתוב בהזמנת העבודה, ולא היה כתוב כלום (וגם לא נאמר לי בע"פ) על מע"מ ונסיעות.
והנה בסוף תקופת העבודה, הסוכן גבה סכום גבוה מאוד, הרבה יותר ממה שאני ציפתי לקבל. למרות כמה וכמה שיחות טלפון עם הבטחות והרגעות, עדיין לא קיבלתי פירוט מסודר של חישוב החיוב. מה שכן, הוסבר לי שהחיוב גבוה בגלל תוספת המע"מ והנסיעות.
לכן אני בודק מה הדין אם בהזמנת העבודה, לא הוזכרו נסיעות ולא מע"מ.
עכשיו אני מתלבט, אם לפנות לבתמ"ש לתביעות קטנות, או להגיש תלונה במועצה לצרכנות או משהו דומה.
אשמח לדעתכם.
תודה!
 

רושטוב

New member
דבר ראשון,אני מציע לך:

ערב טוב לך,
הדבר הראשון שאציע לך,הוא להתקשר איתם ולבקש להגיע איתם להסדר,ולטעון שאתה מבקש מהם החזר משום שלא קיבלת מהם מידע נכון לגבי התשלום - ותבצע הקלטה של השיחה. תדאג שהשיחה לא תהיה ארוכה מדי,בסדר גודל של לא יותר מ 8 דקות בערך.

דבר שני, תמתין מספר ימים ותצלצל אליהם מטלפון אחר-ותשאל כמה יעלה לך השירות (הפעם תבקש משהו אחר\דומה,שלא יזהו אותך),
ותבצע הקלטה של השיחה.תדאג שהשיחה תהיה קצרה
זה לפחות יתן לך את האפשרות להוכיח- (גם אם אין לך הקלטה של השיחה המקורית)-שהחברה גובה מע'מ בניגוד לחוק !

שנית,במידה וגבו ממך דרך כ.אשראי שנתת להם,תכתוב להם מכתב בו תפרט שלא קיבלת מהם מידע שהמחיר לא כולל מע'מ+נסיעות
ושבמידה ולא יוחזר אליך ההפרש,אתה תיגש לבית המשפט. תיתן להם 14 יום להגיב .

במידה ולא הגיבו,תתבע בבית המשפט לת.קטנות בצירוף התמלילים,הראשון והשני+מכתב האתראה,וזהו.
לטעמי-תזכה ותקבל החזר כספי,אבל אם הם יראו שאתה רציני,לא תגיע לארכאות ולדעתי יהיה להם אינטרס לסיים איתך את העניין

לי היתה בעיה מול חברת תקשורת גדולה שרכשתי מהם מוצר חשמלי בכמה אלפי שח,ויום אחד,בשנת האחריות המוצר התקלקל. ביקשתי שישלחו לי טכנאי - והם טענו "הוא בדרך"-וככה זה נמשך יום שלם,והוא לא הגיע. זה נכנס ליום כיפור ונשארתי ללא המוצר שהייתי זקוק לו מאד.
מכיוון שאיימתי בהגשת תביעה בצרוף תמלילים,ומדובר בחברה גדולה-הם פיצו אותי בסכום גבוה יותר ממחיר המוצר שקניתי ואני התחייבתי להם שלא אפרסם את שם החברה. צחוק הגורל,שמי שהגיע אלי עם המסמכים והצ'ק,היה הטכנאי.

שיהיה לך בהצלחה
 

dani666

New member
במקרה זה אין ספק שאסור להוסיף לך את עלות המע'מ. לדעתי ...

.. בהחלט שווה לך לפנות לתביעות קטנות *אחרי* שתתריע בפניהם שבמידה ולא יחזירו את הגביה העודפת תוך X ימים תתבע אותם. בנוסף - פנה בתלונה לרשות המיסים באוצר ואת העתקה - שלח לספק.
 

רושטוב

New member
קראתי את כולו כבר לפני שהגבתי קודם

אני הגבתי רק למה שכתבת בהתייחסות למושג "צרכן",ומה זה "צרכן".
אני לא חולק עליך עופר,שאותה אישה,כאשר חתמה על הסכם של מחיר X+מע'מ - מחוייבת לשלם מע'מ.
זה נראה לי ברור.
 
המחיר שהוצג בפניך כולל מע"מ

כאשר הוצע לך שירות תמורת מחיר מסויים, בלי סייגים, אזי מדובר במחיר המלא והכולל את כל המסים.
&nbsp
אולי כדאי שתשאל את אותו נותן שירות האם המחיר כולל מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות?
אם ההכנסה לא מדווחת אז הוא לא משלם גם את המסים האלו ולכאורה הוא צריך לנכות אותם מהמחיר שהוסכם
.
ברור שהדברים נאמרים בציניות רבה. אל תהיה פראייר, דרוש מנותן השירות לסיים במחיר שהוסכם ושיתן קבלה. אם הוא לא ייתן קבלה - תתלונן עליו לרשות המסים.
 
למעלה