כורכום

אביb1

New member
ממש לא נחוץ. התבלין נבדק המון בעולם ונמצא אנטי דלקתי .אבל.

הכורכום כתבלין הוא בעצם שורש הצמח הנמנה על משפחת הזנגביליים כמו שורש הגינג'ר הידוע.החומר הפעיל בכורכום הוא הכורכומין בעל הסגולות האנטי דלקטיות והאנטי אוקסידנטיות ומכאן גם תרומתו במניעת סרטן.הסטטיסטיקה לא לא טועה ובהודו למשל מרכז הכורכום העולמי והמוביל בצריכתו הכמותית ובכלל בתבלינים והמלווה באחוזי לוקים בסרטן מזעריים משכה אליה את מיטב החוקרים בעולם לחקור את השפעתו לעומק. הבעיה היא שכדי להרגיש את השפעתו המטיבה של הכורכומין יש לצרוך כמויות גדולות של כורכום (מה עוד שהריכוז של הכורכומין בו משתנה מאד משורש אחד למשנהו.מאזור לאזור של גידולו ומתנאי מזג אויר משתנים) לכן בטבליות הנמכרות הכורכומין אמור להיות מרוכז בהנחה שמיצריו אמינים ומחוייבים לעמוד בסטנדרטים שהם התחייבו עליהם.
המסקנה שטבעי להסיק שלא חייבים להיות חולים בIBD בכדי לצרוך כורכומין.
לצערינו ברגע שהביקוש הרקיע שחקים חוקי ההיצע והביקוש פעלו והמחירים הרקיעו שחקים וכרגיל בארץ המחירים הרבה יותר חזיריים מבעולם.
אני מצאתי את הפתרון בחומר אנטי דלקתי הרבה יותר חזק .רחב טווח ועושה נפלאות .שמו מיליטין והוא מצוי בארס דבורת הדבש.
בריאות
 

Falcor

New member
כורכום

מישהו ניסה וזה היטיב את מצבו ?
חשבתי לנסות את המוצר של אלטמן.. הקטע שכבר נמאס לי להוציא הרבה כסף על דברים שלא עובדים.
 

Falcor

New member
מהיכן אתה משיג את זה

כי זאת פעם ראשונה שאני שומע על החומר.
הוא נמכר כתוסף תזונה ?
 

אביb1

New member
אם התכוונת למיליטין .אז הוא לא נמכר כחומר טהור אלא...

החומר כפי שציינתי נמצא בארס הדבורה יחד עם עוד כ 40 חומרים הנה רשימה חלקית.תכולת ארס הדבורה
ארס הדבורה הוא נוזל חסר צבע, שקוף, סמיך, בעל ריח אופייני של דבש, מר כלענה, בעל pH בסיסי ומשקלו הסגולי 1.131. כאשר הוא מצוי מחוץ לגוף הדבורה מומלץ לשמרו בהקפאה (לפחות במינוס עשרים מעלות צלזיוס).
תכולתו הכימית של ארס הדבורה מורכבת מאוד. הצליחו למנות כ-40 מרכיבים כימיים שונים. פרט למים (כ-88%) ארס הדבורה מכיל פֶּפְּטִידִים, חומצות אמיניות, אנזימים, פוספוליפידים, סוכרים, תרכובות נדיפות, ועוד.
הבולטים, הנחקרים והפעילים ביותר מבחינה ביולוגית בין מרכיבי ארס הדבורה הם הפפטידים שבו: מליטין (Melittin) , אפָּמין(Apamin) , אדולפין (Adolapin) ו- (MCDP) Mast cell degenerating peptide .
בין האנזימים בעלי הפעילות הביולוגית יש להזכיר את הבאים:(SDS) Sulfoxide dismutase , היאלורונידז (Hyaluronidase) , פוספוליפז (Phospholipase A) A , ופוספוליפז B , אסטרזות ופוספטזות.
בין מרכיבי הארס מן הראוי להזכיר את ההיסטמין, אותו חומר אשר מייחסים לו את רוב התופעות האלרגיות. קיומו של ההיסטמין בארס הדבורה מביא לכך שהארס הוא גורם אלרגני שיש להיזהר בלקיחתו.
כשהמיליטין מהווה כ 40 עד 60 אחוז מכמותו.יחד אתו יש עוד שני חומרים שגם להם יש חשיבות אמנם פחותה ממנו אבל עדיין מועילים מאד. החומר שעושה את הצרות בארס הדבורה בצורת אלרגיה הוא ההיסטמין שהרפואה הייתה שמחה באם לא היה אחד מהם בארס.בעולם נעשים מחקרים רבים על המליטין כאנטי דלקתי חזק מאד.ובארצות מסוימות השימוש בו מאד נרחב כטיפול.לצערי ארצינו ממוקמת בסולם הארצות הנתונות להשפעת חברות התרופות העולמיות דיי גבוהה בסולם זה.פעם היה רופא בבית חולים כרמל כמדומני ענה לשם גלעדי,הוא טיפל בארס דבורים בעיקר בדלקת פרקים(מחלה שכיום ידוע שהיא המושפעת ביותר לטובה מארס דבורים(שגם בה הראומטולוגים מטפלים בתרופות הביולוגיות)לצערי הרופא הורד מטיפולים אלו ולא קשה לנחש למה.
אולם מחוץ למערכת הבריאות יש בעלי מקצוע שמטפלים ונוקטים בכל כללי הזהירות לתופעה הנדירה ממנה חוששים -"שוק אנפילקטי" כולל ביצוע טסטי רגישות.ושוב אני לא ממליץ לאיש לבצע טיפול עצמוני כפי שאני עשיתי כי צריך להבין בתחום. מנסיוני האישי:ההשפעה המהירה ביותר היא בתחום הפחתה ואף חיסול הכאב. אחר כך ההשפעה המטיבה על שיקום בפגיעות סחוס בגיל המבוגר בעוד שבגיל הצעיר יכולת השיקום העצמונית עדיין קיימת(במקום האשליה שמוכרים לזקנים בשם:"מגהגלופלקס".שיפור במדדי תמונת הדם. וכמובן הפחתת רמת הדלקת בכלל הגוף. הבשורה :השימוש של הארס בקרמים מאד נפוץ בעולם למטרות קוסמטיות במטרה להצעיר את עור הפנים-אנטיאג'ין(לפחות בתמונות זה נראה כך וה"טופמודל"לכך היא הנסיכה של אנגליה).אבל לאחרונה הצליחו ליצר קרם שיש בו ריכוז של פי 3 מזה הקיים בארס הדבורה.מה שחוסך למטופל את חווית העקיצה (שאני אישית לא רואה בה בתחושה יותר מזריקת חיסון פשוטה)שהפחד מעצים את הכאב למי שמפחד.את כל זה הקרם חוסך לפי הוראות השימוש בה.אני זוכר מישהיא שהמלצתי לה ובחיפושיה בבתי מרקחת רבים בתל-אביב היא מצאה לבסוף באחת מהן.אבל ניתן ניתן לקנות באינטרנט:הנה דוגמה אחת מעשרות שיש באינטרנט
Bee Venom Cream - Natural Muscle Pain Relief

https://www.amazon.com/Bee-Venom-Cream-Natural-Muscle/dp/B005V01SEG
בריאות
 
למעלה