כידוע, לאחר שנים של מריבות קואליציוניות בענין מועדי הפעלת

backbencher

New member
כידוע, לאחר שנים של מריבות קואליציוניות בענין מועדי הפעלת

שעון קיץ (חרדים טענו כי קל יותר לצום ביום כפור החל בעת שנהוג שעון חורף), נקבע כלל פשוט:
שעון קיץ יהיה נהוג מיום ששי, שלפני יום ראשון האחרון במרץ, שעה 02:00, ועד יום ראשון, האחרון באוקטובר, שעה 02:00.

כעת, נניח כי מישהו נולד בשעה 1:30am ביום ראשון האחרון באוקטובר, השעה נרשמה כדת וכדין במסמכים, והנה מגיעה השעה 02:00am, השעון מוזז שעה אחת לאחור, לשעה 01:00am, וכעבור מחצית השעה - השעה היא שוב 01:30am.

איך ידע, לאחר שנים, אסטרולוג השואף לדייק, על פי, בין היתר, שעת הלידה של הלקוח, האם מדובר ב 01:30 הראשון, או ב 01:30 השני, והאם תיתכנה שתי תחזיות שונות עקב ההפרש של שעה אחת, שהרי כיפת השמים כבר הסתובבה ב 15 מעלות בין המופע הראשון של 01:30 לבין המופע השני שלו?

אגב, ב- 31/12/2016 בחצות, ממש לפני סיום שנת 2016, תתווסף שנית עיבור (leap second) לשעון. האם תוספת זו עלולה לשנות משהו על דיוק התחזיות?
 

אניה28

New member
הי

אני לא כלכך מצליחה להבין.....שעת הלידה נקבעת בזמן שנולדים. כשיש שעון קיץ מורידים עוד שעה. מנסה להבין למה הכוונה. באופן כללי יש בעיתיות של מתי בדיוק נקבעת שעת הלידה, האם כשהתינוק כבר יצא לגמרי מהגופ וכו'. מה שקורה שאתה יוצא מתוך הנחה שאסטרולוגיה היא בולשיט, וזה בסדר גמור. אני יכולה להגיד לך שאפשר בחצי שעה מינוס פלוס להגיע על ידי בדיקת ארועים בחיים לשעת הלידה המדוייקת. אנחנו ביקשנו מגרמניה את תעודת הלידה של אימי שנולדה בשנת 1936 ואני חייבת לציין שמפת הלידה שלה היא מהמדוייקות שיש לי. תנסה פעם ליזרום....תתחיל אולי עם מפת הלידה שלך ותגלה עולם מעניין מאוד
 

backbencher

New member
אני מדבר על מסמכים רשמיים, כגון תעודת לידת חי של בית חולים.

בית החולים אמנם יציין כי הלידה התרחשה ביום א' (האחרון של אוקטובר), שעה 01:30, אך האסטרולוג המנסה לספק תחזית מדויקת ללקוחו, לא יוכל לקבוע האם שעת הלידה היתה GMT+3:30 (היינו המופע הראשון של 01:30 באותו לילה), או GMT+04:30 (המופע השני).
המקרה של אמך אינו רלבנטי, אלא אם כן נולדה באינטרוול הבעייתי (היינו, ביום החזרה לשעון חורף, בין השעה 01:00 לבין השעה 01:59).

עמדתי ידועה. אסטרולוגיה היא פסאודומדע.
אני אך מתענין בטכניקות האסטרולוגים, וסקרן לדעת כיצד הם מתמודדים עם בעיה ממשית זו.

שניית העיבור פחות משמעותית, אם כי נולדה לטפל בהאטת מהירות הסבוב העצמי של כדור הארץ, וקשורה בפירוש לרצון כי תמונת פני השמים בחצות ביחס לכוכבים רחוקים מאד לא תשתנה (מוסיפים אותה מדי כ- 500 יום, לאחר השניה האחרונה של יוני, או לאחר השניה האחרונה של דצמבר, לאחר שרואים כי חצות מתקרב, אולם פני השמים עדין לא מתאימים לתמונתם הרצויה בחצות. מעניקים ליממה עוד שניה כדי "לעכב" את חצות עד שכדה"א יגיע למצב הרצוי ביחס לכוכבים הרחוקים מאד)...
 

backbencher

New member
נראה לי כי הצלחתי להתבלבל בעצמי.

המופע הראשון של השעה 01:30 התרחש בשעה GMT+04:30, שהרי בשעון הקיץ, ישראל הקדימה בשלוש שעות, והמופע השני של 01:30 התרחש לכאורה בשעה GMT+03:30, שהרי בשעון חורף, ישראל מקדימה רק בשעתיים, אולם מכיוון שכדור הארץ סובב סביב עצמו בלא הפוגה כל העת, אזי בין שתי השעות המקומיות הזהות הללו (על פי שעון ישראל) סב כדה"א (ולכן גם כפת השמים) 15 מעלות...
 

אניה28

New member
אההה ,טוב קטונתי....


חג שמח
 

מתלמד8

New member
ידידי-אתה מחפש לזנב,אחדש לך,האסטרולוגים יודעים גם חשבון-

לעוסקים באסטרולוגיה יש אתרים בהם יש את המידע על תאריכי הזזת השעון בכל מדינה.
לגבי הכינוי- " פאסאודומדע" שאתה מייחס לאסטרולוגיה,
ראש השנה נקרא בהלכה יומהאריכתא והאריכתא מתארכת לך ,
אז משעמם לך ואתה מחפש עימותים?
 

backbencher

New member
ידידי, אינך מקשיב. האסטרולוג יכול לדעת עד מחר כי שעון חורף

יונהג ב- 30 לאוקטובר שעה 02:00AM, אך בהינתן לו שעת לידה 01:30AM על ידי לקוח בן 30, המבקש יעוץ - אין לאסטרולוג דרך לדעת האם היה זה המופע הראשון של 01:30AM אותו ערב, או שמא היה זה המופע השני, ובין שני המופעים - "סבה" לה כפת השמים 15 מעלות.
הוא לא יוכל להחליט, אלא אם כן טרח מישהו מבני משפחה קרובים של הילוד לרשום האם היה זה המופע הראשון או שמא היה זה השני.

ראש השנה הוא המצאה מאוחרת יחסית.
בשום מקום במקרא לא ברור מהו הדבר המיוחד שארע בא' תשרי. ראשון החודשים במקרא היה בכלל ניסן. אלא שספר נחמיה פרק ח' פסוקים א' עד יב' רומזים לנו מהו החג.
החג היה הקראה פומבית של התורה, בצרוף הסברים.
בזמנים ההם לא היו מכונות דפוס, לא היה "סטימצקי", ולא היה "עם עובד", או "ספריה לעם".
לאיש הפשוט לא היה עותק של התורה, ולא ידע מה כתוב בה.
רק הכהן החזיק בתורה, וסיפר לכל מה כתוב בה, ואוי לאיש שלא האמין למה שסיפר הכהן.
הנה הפסוקים: "(א) וייאספו כל-העם, כאיש אחד, אל-הרחוב, אשר לפני שער-המים; ויאמרו, לעזרא הסופר--להביא את-ספר תורת משה, אשר-ציווה יהוה את-ישראל. (ב) ויביא עזרא הכוהן את-התורה לפני הקהל, מאיש ועד-אישה, וכול, מבין לשמוע--ביום אחד, לחודש השביעי. (ג) ויקרא-בו לפני הרחוב אשר לפני שער-המים, מן-האור עד-מחצית היום--נגד האנשים והנשים, והמבינים; ואוזני כל-העם, אל-ספר התורה. (ד) ויעמוד עזרא הסופר, על-מגדל-עץ אשר עשו לדבר, ויעמוד אצלו מתיתיה ושמע ועניה ואורייה וחלקייה ומעשיה, על-ימינו; ומשמאלו, פדיה ומישאל ומלכייה וחשום וחשבדנה--זכריה משולם. (ה) ויפתח עזרא הספר לעיני כל-העם, כי-מעל כל-העם היה; וכפתחו, עמדו כל-העם. (ו) ויברך עזרא, את-יהוה האלוהים הגדול; ויענו כל-העם אמן אמן, במועל ידיהם, וייקדו וישתחוו ליהוה, אפיים ארצה. (ז) וישוע ובני ושרביה ימין עקוב שבתיי הודייה מעשיה קליטא עזריה יוזבד חנן פלאיה, והלויים--מבינים את-העם, לתורה; והעם, על-עומדם. (ח) ויקראו בספר בתורת האלוהים, מפורש; ושום שכל, ויבינו במקרא. (ט) ויאמר נחמיה הוא התרשתא ועזרא הכוהן הסופר והלויים המבינים את-העם לכל-העם, היום קדוש-הוא ליהוה אלוהיכם--אל-תתאבלו, ואל-תבכו: כי בוכים כל-העם, כשומעם את-דברי התורה. (י) ויאמר להם לכו אכלו משמנים ושתו ממתקים, ושלחו מנות לאין נכון לו--כי-קדוש היום, לאדונינו; ואל-תיעצבו, כי-חדוות יהוה היא מעוזכם. (יא) והלויים מחשים לכל-העם, לאמור הסו--כי היום, קדוש; ואל-תיעצבו. (יב) וילכו כל-העם לאכול ולשתות, ולשלח מנות, ולעשות, שמחה גדולה: כי הבינו בדברים, אשר הודיעו להם".
זהו.
"ביום אחד, לחודש השביעי" זהו א' תשרי.
החג הוא חשיפת הכתוב בתורה, פומבית וביאור הכתוב בה. כעת כולם יודעים מה כתוב שם, והכהן לא יכול עוד להמציא סיפורים...
 

מתלמד8

New member
קבל-מומחית לאסטרולוגיה-מלי ברזילי,מנהלת 2 פורומים מרצה ,,,,

ומלמדת אסטרולוגיה בקורסים שלה בישוב קדימה,מנתחת מפות ומייעצת.
תקיש בגוגל מלי ברזילי-אסטרולוגית ותגיע לאתר שלה.
בתחתית דף הפתיחה 2 טלפונים.
א.נייד-0523764220

ב.קווי-0775501230

תתקשר,דבר,תשאל, תבין ממנה הכל,לא הצלחת להתקשר-כנס לפורטל נומייד-פורום אסטרולוגיה של מלי,פורום פעיל(יש התכתבות מ-4/10,אתמול),פרוש שאלתך,היא משיבה עד מס' ימים.
כתוב לנו מה השיבה לך.
 
למעלה