כימיה-מישהו יכול להסביר לי בבקשה

כימיה-מישהו יכול להסביר לי בבקשה

מזה קשרי ו.ד.ו ,קשרי מימן,קשר רגעי,רגיל? או לשלוח לי קישור עם המידע .. אני ממש לא מבינה כלום ויש לי בחן מחר
 

alonissac16

New member
טוב אם כבר אני פה אז ...

אל תתפוס אותי על המילה עבר שנה מאז שסיימתי ללמוד ... קשרי ון דר ולס הם קשרים רגעים הקורים בין המולקולות כתוצאה ממשיכה רגעית (+ ו-) ובין רגע נעלמים. הקשרים הלאו נגרמים כל הזמן ונעלמים בין רגע. זה קשר חלש לעומת הקשרים האחרים. קשר רגיל בין מולקולות זה קשר בין חיובי לשלילי. פלוס למינוס. קשרי מימן זה כאשר המימן נקשר לאטום אחר במולקולה (יש שלוש אוטומים כאלה - לא זוכר אותם - תבדוק זה חשוב) וזהו ... אבל זה ממש טיפ טיפה ... אני לא יודע לפרט לך יותר מזה כי כבר שכחתי.
 
קישור ומבנה על רגל אחת

קשרי וד"ו, או ליתר דיוק *כוחות* ואן דר ואלס הינם כוחות הפועלים בין מולק' של רוב החומרים. לרוב אלו כוחות יחסית חלשים שמתקיימים במצב הצבירה הנוזלי והמוצק של החומר[בקירוב טוב למה שנלמד בתיכון, בין מולק' גז אין כוחות משיכה או דחייה], ובגלל שיחסית הם חלשים, באופן יחסי אין הרבה חומרים עם כוחות אלו בלבד אשר הם גם מוצקים או נוזלים בטמפ' החדר[נק' היתוך ורתיחה נמוכות למדיי]. כוחות אלו מבוססים על: -"דו קוטב רגעי"[או "דיפול מושרה-דיפול מושרה"] : כשלמולק' אין מומנט דיפול כלומר היא איננה קטבית[לפי השקול הוקטורי מוצאים זאת], קיימים כוחות וד"ו אלו, ובגלל חוסר הקיטוב הכוחות הללו יחסית חלשים[יותר מסוג הכוחות שאפרט עוד רגע]. איך למרות שאין קיטוב למולק' בכ"ז יש שם כוחות? מכאן ה"רגעי"-כל פעם ענן האלקטרונים של המולק' מתפזר באופן שונה כך שבכל רגע ורגע הוא מוסט לחלק אחר של המולק' ולכן יוצר לרגע "דו קוטב זמני", להבדיל מקבוע. מנגד,יש דו קוטב קבוע: -למולק' אלו יש מומנט דיפול[היינו הך לדו קוטב קבוע], ולכן הכוחות וד"ו בין מולק' אלו חזקים יותר. ככל שהקיטוב חזק יותר[למשל הפרש אלקטרושליליות גדול יותר] כך הכוחות הללו חזקים יותר,ודאי שביחס לחומר עם מסה מולרית דומה אבל ללא מומנט דיפול. וזה המקום לציין שככל שענן האלקטרונים[או המסה המולרית] של החומר גדול יותר, כך הכוחות הללו[וד"ו של דו קוטב קבוע או רגעי] חזקים יותר-הרי יש יותר קיטוב[רגעי או קבוע]. קשרי מימן,או "גשרי מימן" הינם כוחות בין מולקולריים[לרוב..לעתים נדירות גם תוך מולקולריים] נוספים[לוד"ו], והם חזקים פי 10 בקירוב מכוחות וד"ו. הם מתקיימים בין מימן מקוטב חיובית מאד לאחד מאטומי נו"ף[N,O,F] בשל הפרש האלקטרושליליות ביניהם. כלומר כדי שהם יתקיימו צריך קודם כל מימן מקוטב חיובית מאד[ע"י אחד מ NOF] וכן צריך אחד מאטומים אלו[לרוב אם אחד מהשניים מתקיים, גם השני יתקיים אבל לא תמיד].
 
וכמובן ש...

כל סוגי הקישור לעיל רלוונטיים לחומרים הבנויים מאל מתכות בלבד[ע"פ רוב].
 
שלום שלום../images/Emo11.gif

מה זה,מאז ש"עזבתי", נהיה פה צ'כונה? פורום פקאצות?..מה זו המשיכת תוים הזו["םםםםםםםםםםםםםם"]?..
 
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo29.gif

 
למעלה