כיצד יתכן שנמצאו מאובנים של חיידקים?

Oriel Cohen

New member
כיצד יתכן שנמצאו מאובנים של חיידקים?

היי, קראתי קצת על נושא האבולוציה, ובין שאר הדברים היה רשום שם שהתגלו מאובנים של חיידקים מלפני מליארדי שונים, קודם מאובנים של חיידקים חד תאיים, אחר כך גם מאובנים של רב תאיים.

אבל איך זה יתכן? הרי כאשר מדברים על מאובנים של בעלי חיים מפותחים כמו דינוזאורים או יונקים קדומים תמיד מדברים על כך שנשארו מהם רק עצמות וכל שאר חלקי הגוף הרכים כמו רקמות ובשר נרקבו ולא נשאר מהם זכר.

אז איך יתכן שנמצאו מאובנים של חיידקים? לחיידקים אין שום עצמות, איך הם יכולים להפוך למאובנים? ואיך אפשר בכלל להבדיל בין מאובן של חיידק חד תאי לבין מאובן של חיידק רב תאי? נשמע לי ממש תמוה.

אשמח להסבר.
תודה מראש.
 
אתה צודק שחיידקים בד"כ לא מתאבנים.

מה שמוצאים הוא דומה יותר לעקבות - פערים או חללים שמתאימים לגודל ולתצורה של חיידק, ובהתאמה גם "עקבות" כימיות שמתאימות לפרופיל של החיידק - מינרלים שבתנאים מסויימים ולאורך זמן "מחליפים" את החומרים המצויים בתא החיידק החי.
&nbsp
בנוסף, נזכיר שחיידקים מסוגים שונים כן מפרישים חומרים שיכולים להתאבן. למשל cyanobacteria - מה שקרוי בעברית "אצות כחוליות" - יוצרים משקעי סידן פחמתי (calcium carbonate) שכן יכולים להתאבן כמו עצמות.. יש מבנים כאלה בני מיליארדי שנים בחופי אוסטרליה המערבית.הם נקראים סטרומטוליטים.
&nbsp
אין דבר כזה "חיידק רב תאי". כן יש מושבות שמורכבות מתאי חיידקים רבים.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה