כיצד להוציא את הטוב

כיצד להוציא את הטוב

בכל מצב. אשמח לתרום לכם טיפה מניסיוני. כאמור,קיבלתי מאת קיצוניים מסויימים שבדת התנגדות לריקוד ולהתפתחותי האישית ולזהותי. דבר זה לקחתי כמנוף לצמיחה. למשל,בחרתי מראש מקצוע שיאפשר לי את הפנאי לרקוד ולפתח את עצמי. בהמשך הלכתי אף לייעוץ תעסוקתי מעולה כדי למצוא לי את ההתפתחות שמצד אחד תהיה אהובה,מתאימה לאופיי ולכישוריי ושאתקיים ממנה בכבוד.ומצד שני שתאפשר לי את הפנאי לרקוד ולעסוק בחלומותיי. בלימודיי האקדמיים לקחתי קודם כל את הקורסים שתורמים לי לפיתוחי האישי. ועוד דברים רבים שעשיתי. גיבשתי לי עמדות די מוצקות מהי העבודה בשבילי. ומה מטרתי בחיים.למשל,אני לא הולכת להיות מנהלת או משהו כזה.אני רוצה לעשות את שעות עבודתי בצורה הטובה ביותר וללכת הביתה בראש שקט. מבלי שיהיה לי על הראש לנהל דברים. נכון שאני דואגת גם להתפתח ולהתעדכן תמיד בנושאי עבודתי. אמרתי,עושה את עבודתי בצורה הטובה ביותר. אך זה אחרת מאשר ניהול דברים על הראש. אני הולכת לעבודה כדי להרוויח כסף,אך גם כדי ליהנות ממנה ולממש בה את עצמי. מראש בחרתי התפתחות מקצועית שכזאת ואף הסתייעתי בייעוץ תעסוקתי מעולה לכך. כמו כן הגעתי למסקנה לגבי מטרתי בחיים:מטרתי היא ליהנות ולעשות מה שאוהבת. ולפי זה גם בחרתי מקצוע. וגיבשתי יפה מאוד דברים רבים בי בתחומים מגוונים. נכון שתמיד חשבתי על כך שממשיכה עם הריקוד בחיי וכן שמתכוונת ללמוד גם מוסיקה ואמנות באיזשהו שלב בחיי. אך בהחלט הניסיון שהיה לי עקב ההתנגדות לדרכיי תרם רבות למה שאני כיום. זה מה שנאמר להציא את הטוב מכל מצב. והכוונה היא שלא מתחמקת מהרע ,אך יודעת בד בבד להציא ממנו את הטוב.
 
אז גם אתם

מי שרוצה כמובן. יכול לחשוב על איך הדברים הלא טובים שקורים לו עשויים לתרום לו לחיים. להתפתחות בהם,רכישת ניסיון ועוד.
 

ניאו30

New member
אם מדברים על דוגמאות...

יש לי כמה נקודות כאלו אבל אני אציין רק 2 נקודות עיקריות לגביי הדברים הלא טובים שקרו לי בחיים: ילדות קשה,חינוך לא בריא(בלשון המעטה)-האמת לא יודע איך לקרוא לזה,אבל הכוונה לכל מה שקשור לקשר ביני להוריי,על כל השלכותיו,מהילדות לבגרות+מחלות או איפיונים שונים שמאפיינים את גופי עד היום,שכמובן,כיום אני רואה את שתי הנקודות האלו קשורות ושלובות. אז הנקודות האלו ואחרות הביאו אותי למקומות מאוד חשוכים בחיים שלי...שנים של דכאון ממושך...של פרפור בין חיים פיזיים למוות נפשי ורגשי...הדחקת כל רגש ממני...מחיקת זכרון של טראומות ילדות שעד היום לא ידועות לי במלואם...ייאוש תהומי ולעיתים אף מחשבות אובדניות,אף שלעולם לא הגיעו אלו לידי מחשבות מעשיות...בדידות מאוד חזקה...ועוד...זה יכול לקחת הרבה...אבל הנקודה בטח ברורה. והיום?אני ממש במחשבה כזו שהייתי צריך לחוות את כל זה...שלא הייתי יכול להיות מי שאני כיום ללא זה...לא הייתי רוצה לעבוד עם ילדים ללא ההקשר עם הילד שבי,עם כל הילדות שעברתי...ולא הייתי מגיע ללימודים הנוכחיים שלי ללא המחלה(לא יודע איך לקרוא לזה) שיש לי...זה פשוט מדהים להסתכל לאחור,ולראות איך כל הדברים קרו כאילו ב"מקרה"...והיום להבין שאין דבר כזה במקרה... ושזה מה שהייתי אמור לחוות כדי להגיע לאן שאני כיום,ולאן שאני אהיה בעתיד...וכמובן שאין ביכולתי לראות את המקום העתידי,כמו שלא היה ביכולתי בעבר,בעת הייאוש הדכאוני החובק כל,לראות את האפשרות שיום אחד זה יכול להיות שונה...וכן,הרבה זמן,גם לאחר השינוי שלי,במיוחד בהתחלה...עברה בי המחשבה הזאת של האם איחרתי את המועד לשינוי? האם לא חיכיתי עם זה יותר מדיי? וכיום אני מבין שיש כאן גם מימד של הבשלה...כלומר במעבר בין הרע שקורה לנו בחיים,והמשך בהתחלת המודעות לאפשרויות השונות להתפתח מתוך אותו רע,ועד העשייה בפועל,עד שהרע באמת הופך לטוב... זהו,אולי הייתי יכול לכתוב עוד(מה זה אולי...בטוח! חח),אבל כתבתי מספיק להיום...זמן לנוח קצת
 

ניאו30

New member
יפה ../images/Emo45.gif

הזדהיתי מאוד עם חלק גדול מהדברים. להוציא את הטוב מכל מצב גם עוזר ברגעים של תקיעות...למשל,אם יום אחד,נגיד...תגיעי,או אני אגיע נגיד,לנקודת רוויה מהריקודים(נגיד!נגיד! חח) צריך לפתח גמישות מחשבתית,שלא נהיה תלויים בדברים יותר מדיי חיצוניים לצורכי ההנאה הפנימית העצמית...אני יודע שכרגע זה לא נמצא במחשבותייך,וטוב שכך,אבל בדיוק לזה התכוונתי-שכשאתה נמצא במצב של הוצאת הטוב מכל מצב,הרי שאתה יכול להשקיע את כל האנרגיות שלך בחיים של ההווה,ולא לדאוג(יותר מדיי) מהעתיד או העבר...וברגע שיגיע משהו כזה,ששם אותך בסוג של תקיעות,אתה תוכל להתמודד איתו בצורה טובה...לי הכלי הזה מאוד עזר בתהליך שלי,עוזר עכשיו...והוא גם העלה פלאים את רמת הבטחון שלי בתהליך ובעצמי,וגם עזר לי להתמודד עם קבלת העבר מצד אחד והחרדות שמילאו אותי בקשר לעתיד, מצד שני.כמובן,שהכל בצורה יחסית ולא מלאה...ולא מוחלטת...אלא באופן כללי.
 
אז זהו

שלפני סגירת הפורום רציתי לתרום מניסיוני. ובאשר לריקוד. אני תמיד רוקדת ולעד ארקוד. זה איזשהו משהו פנימי כזה. זה מקום נוסף לביטויי עצמי,הבעה וכו'. וכן אסטטיקה. ובכלל,כיף לי ומאוד לרקוד. וזה הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיי. בכל אופן,היה חשוב לי להדגיש את הנושא של הוצאת הטוב מהרע. זה לא להעלים את הרע ולומר שלא היה והיה רק טוב. ממש לא. אך זה לראות איך ניתן להפיק את המרב ממה שקרה. ואני מההתנגדות הגדולה שהיתה לי כלפי המחול ופיתוחי האישי הפקתי רבות רבות לחיי. ואני שמחה לתרום לאחרים גם להפיק דברים מדברים לא טובים שקורים.
 
אחת הסיבות

המרכזיות למה אני לא רוצה לקחת על עצמי ניהולם של דברים. זה פשוט מפני שרוצה בפנאי לעסוק במה שאוהבת.בלט,מוסיקה קלאסית,אמנות ועוד. ולא לעבוד שעות מטורפות ולהביא את העבודה גם הביתה. נכון שאני מתעדכנת בדברים הקשורים לעבודתי ועוד כדי לעשותה בצורה הטובה ביותר. אך זה לא ניהול על הראש! מראש אני בחרתי התפתחות מקצועית אהובה,מתאימה לכישורים ולאופי שארוויח בה טוב אך גם שתתן לי את הפנאי לחלומתיי. ובפירוש אומר שעמדה זאת כלפי העבודה התפתחה גם (גם ולא רק) בעקבות ניסיונות הכפיה ו"החינוך" של אותם קיצוניים. זה בהחלט תרם לכך. נכון שתמיד ידעתי שהריקוד יהיה שזור בחיי בכל תחום שאעסוק.(כלומר מראש ידעתי שאני רוצה פנאי לרקוד) אך בהחלט הניסיון שהיה לי עקב ההתנגדות תרם לזרוז והשרשת דברים.
 
אגב

דבר נוסף שטיפלתי בו די טוב זה כל הנושא של שכר ועונש. כלומר,איך לא להעניש את עצמי באופן לא מודע בגלל זה שחילונית. וטיפלתי עוד בדברים רבים עקב מעברי לעולם החילוני. וכן עקב זה שרוצה לחיות חיים טובים ומהנים. ממש בניתי את חיי הנוכחיים בצורה מאוד טובה ויסודית. אז זה לכל חולמי החלומות. לתת לכם מוטיבציה לפעולה אחר הגשמת חלומותיכם. והתמודדות עם דברים העלולים להפריע לכם בזאת.
 
למעלה