כיצד מודעות פנימית תתרום לזה?

ozneyhaman

New member
כיצד מודעות פנימית תתרום לזה?

הבנתי שהנושא מודעות עצמית מחולק לתתי תחומים ולטכניקות שונות ורבות בכל תת תחום. רציתי לדעת איזה תחום קשור לשאלות שלי הבאות: כיצד בעזרת מודעות עצמית אוכל לזהות פתרונות למלכודות משפטיות שיתרחשו בחיי בעתיד ? האם בעזרת מודעות עצמית אפשר לזהות במדוייק את המהלכים המדויקים של מלכודות שונות (פסיכולוגיות ובעיקר מלכודות משפטיות) שאחרים זוממים (זוממים בזדון או שלא בזדון) להטמין לי אפילו מבלי שאפגוש אותם ומבלי לראות את אותם אנשים אלה ? אם כן, אשמח לקבל מס' מילים כיצד מודעות עצמית יכולה לתת כלים לצרכים הספציפיים האלה או לפחות לקרוא על מודעות עצמית מהכיוונים האלה אז אודה על הדרכה לחומר קריאה על תחום ממודעות עצמית שמתאימה לכיוונים הללו.
 

hilabarak

New member
"מלכודות שונות" זה נשמע יותר כמו

פארנויה, מאשר מודעות אישית. וזה כבר שייך לפסיכיאטריה.
 

ozneyhaman

New member
המציאות חזקה יותר מהדימיון

אם אתן לך דוגמאות, אתה לא תבין למרות שאשקיע די הרבה להסביר זאת וזה כרוך בהרבה מאוד כתיבה. לכן בחרתי לכתוב דברים כללים ולענין ולא לפרט. תאמין לי שהמציאות יותר חזקה מהדימיון.
 

hilabarak

New member
לשם קלות הדיון נניח לרגע שקרו לך

דברים מסוג זה (מלכודות שהונחו במזיד או שלא במזיד). עדיין יש לי 2 שאלות : 1. מה הקשר בין מלכודות בתחום המשפט למודעות ? 2. מדוע לחיות את כל חייך בניסיון לא ליפול במלכודות שהסיכוי ליפול בהן הוא אפסי ? כי אם אתה טוען שהסיכוי איננו אפסי, זה חוזר לפארוניה. אם שנינו מבינים שהסיכוי ליפול במלכודת משפטית שאיננה ממש קשורה למעשים שעשית (לא דפקת במזיד אף אחד) היא אפסית. אז אתה בעצם שואל "איך אפשר להימנע מלהידרס על המדרכה ? " התשובה היא "כנראה שאי אפשר, זה קורה לאחד ממיליון איש ותקווה שזה לא יקרה לך. זה שזה קרה לך כבר פעם אחת, לא אומר שיש סיכוי להימנע מזה שוב".
 

ozneyhaman

New member
אסביר

מפני שאני נולדתי למציאות שבה הפילו בפח את אימי באופן כזה שרק לאחר עשרות שנים היה אפשר לגלות זאת. נולדתי למציאות כזאת ובמילא אני בפח אבל מהאשפתות האלה אני מנסה לזהות נשים שנילכדו באותו אופן, למצוא אלמנטים משותפים ובמצב כזה חשוב לדעת לזהות מלכודות כדי לא לשקוע עוד יותר בבוץ. ומכאן שיש להיות מודעים בזמן למכודות נוספות מפני שאני מנסה לשפץ איכשהו לי ולאמא שלי את ההריסות כי אפשר להידקר מהם. הכל כמובן כמשל. לעולם לא כתבתי את בעיותיי במשל, היה מעניין שגרמת לי לראשונה לכתוב כך. איך זה קשור למודעות ? זה קשור מפני שלפעמים נוכל מרמה אותך ואת לא מודעת באותו הרגע לאן את פונה ומתבלבלת ונילכדת כך. מודעות מביאה אותך לשים לב לכיוון ולהיות מודעת למלכודת.
 

hilabarak

New member
תראה בוא נפריד לחלוטין בין שני

סוגי מלכודות : 1. מלכודת חומרית - מישהו התחזה למאהב אך גנב לאימך את כל כספה והשאיר אותה חסרת כל. אינני רואה דרך ממשית בתחום המודעות להתחמק מנוכל שכזה, בטח שלא הייתי משקיע חיים שלמים בכך. 2. מלכודת "נפשית" - נניח בסגנון בעל מכה (או מהמר כפייתי או מסומם....). אדם שמראה עצמו כגבר נחמד ונעים, אך בפועל הוא גבר ששולט ב בחיי האישה או סתם הורס אותם, ואולי מכה או גרוע מכך. לא ממש מתוך ניסיון להרוס את חייה, אלא מתוך כך שהוא נמצא באשפתות. במקרה השני זו בהחלט בעייה מורכבת, כי יש משהו באישה שנמשך לאדם כזה מראש. אותם אנשים (מהמרים, מכים, מסוממים.....) הם אנשים לא מאוזנים בבסיס. לכן מצד אחד יבטיחו אהבת אין קץ, מהצד השני יקיימו גם גיהנום. אישה שיש לה איזון בסיסי לא תימשך בבסיס אליהן ואני אנסה להדגים. קח אותי למשל, סביר להניח שאני אראה חנון אשכנזי ולא גברי לאישה כזו. היא תראה את אותם גברים, הם יעשו "הצגת גבריות" והאישה תתלהב. אחרי זה היא תאכל קש שהיא לא האמינה שהיא תאכל, אבל בבסיס חוסר האיזון הזה, שמבטיח את השמיים משך אותה. לכן אין מה להתייחס לזה כאל מלכודת, אלא לנסות לעזור לאישה להגיע לאיזון רגשי בעצמה, כך שאותו טיפוס לא מאוזן לא יהווה בכלל אטרקציה בשבילה. וזה משהו שהוא בלתי אפשרי לעשות בשביל הזולת, זה קשה ביותר להגיע לאיזון כשאתה רוצה בכך. רוב האנשים רוצים איזון, אך אינם מוכנים להתאמץ כלל בשבילו.
 

ozneyhaman

New member
איך אתה יודע קודם כל ../images/Emo140.gif

(נראה לי שאתה גולש הרבה באינטרנט וזה ואני רואה את זה בעין יפה - זה מעולה שאתה מכיר את הסיפור האישי שלי) קראתי את ס' 1 לתגובתך ונדהמתי עם חיוך מופתע איך אתה יודע את זה ?
אגב, הוא התחזה בצורה כל כך ערמומית וסחט אותה...וביזבז לה לא רק את רכושה אלא גם את כל שנותיה... אבל איך אתה יודע את זה ? אמת איך אתה יודע ?
 

hilabarak

New member
האמת היא הרבה יותר פשוטה ממה

שאתה חושב. כל אחד בטוח שהסיפור שלו הוא ייחודי, אבל בפועל יש "מספר סיפורים" עם מאפיינים זהים. לכן נתתי שתי אופציות אפשריות וכיסיתי פשוט את כל הסיפורים האנושיים האפשריים. דבר אחד אני לא מבין. אחד שגונב רכוש בדרך כלל לא גורם לאישה לבזבז שנים. תוך שנה שנתיים הוא כבר מרוקן אותה. איך בדיוק הוא גם ביזבז את "כל שנותיה" וגם את כל רכושה ? אלא אם כן הוא היה אדם מסוג 2. לא נוכל ממש, אלא סתם אדם לא מאוזן (כמו נרקומן, אלכוהוליסט, מהמר וכולי) ובדרך כלל אנשים מסוג זה הם גם שקרנים. השאלה שלי היא האם הוא מראש היה נוכל שמטרתו נטו היתה כסף ? , או סתם עלוב נפש שגם שיקר ?
 

dharmax

New member
מודעות עצמית ומלכודות...:)

הייתי אומר, שמודעות עצמית שווה, בין היתר, לעירנות וצלילות. השילוב של זה, עם דבקות באמת (שזה חייב ללכת ביחד, בכל מקרה, אחרת המודעות נמוכה ולא אמיתית) יקטין באופן טבעי ובצורה דרמטית את הסיכוי ליפול למלכודות שהחיים יכולים להביא לנו. מה שכן, מודעות עצמית מחייבת תרגול ואורח חיים מוסרי, לפחות על פי כל הדיסיפלינות שאני חושב ששוות משהו. ברכות
 
למעלה