כיתה לו מה בחטיבת ביניים

שולה0109

New member
כיתה לו מה בחטיבת ביניים

הי, בני בכיתה ו' ויש לו הפרעת קשב ולקןיות למידה. אתמול נפגשתי עם המחנכת של בני, בכיתה ו', ושוחחנו על ועדת השמה לחטיבת הביניים שנה הבאה. בשיחה ארוכה איתה היא המליצה לי כיתה קטנה עבורו בחטיבה יותר מאשר בית ספר פרטי מחוץ לעיר. אמרה שזה מאוד יתאים לו ולצרכים שלו ולא ינתק אותו מהסביבה. זה נראה לי פתרון טוב אבל בתוכי אני חוששת שבנים ובנות בחטיבה בשכבה ירתעו ממנו בגלל שהוא בכיתה קטנה. אין לי בעיה מה מבוגרים יגידו...החשש שלי זה מהסטיגמה שיש בין הילדים בשכבה. מפחדת שאני הורסת לו או פוגעת משמעותית בקשרים חברתיים פוטנציאליים ב 3 שנות חטיבה. זה עצוב לי עבורו. אבל אולי אני מגזימה וזה לא יהיה כל כך נורא? אודה לעצתכם או דעתכם בנושא..
 

lolly87

New member
שלום שולה

האמת שאין לי תשובה חד משמעית עבורך..
יש כיתות קטנות בבתי ספר רגילים שהצוות הבית ספרי מאוד מחויב לכיתה הזאת והיא כמו כל הכיתות האחרות, וזה גם מה שמשדרים לילדים וככה הם מתייחסים לילדים בכיתות הקטנות. לעומתם יש בתי ספר שבהם הכיתה הקטנה היא עם סטיגמות, וזה עובר לילדים בכיתות האחרות.
אני לא יודעת איך זה יהיה בבית ספר בו מציעים לך כיתה קטנה עבורו..
עוד נקודה חשובה, כמה משלבים בבית הספר.. יש תלמידים בכיתות קטנות שמשלבים אותם בכיתות הרגילות במקצועות בהם הם חזקים (ספורט, מדעים, גיאוגרפיה, שפה, אומנות וכו'), אם ישלבו את בניך בכיתה רגילה חלק מהשעות, והוא חברותי ולא ביישן, אני מניחה שהוא יצליח ליצור חברויות בכיתה הקטנה ובכיתה המשלבת (הכיתה בה הוא ילמד מקצוע או כמה מקצועות).
השאלה היא גם מה המטרה, אם המטרה לשלב אותו בכיתות רגילות ובמקביל לחזק אותו בכיתה הקטנה ולהחזיר אותו בהמשך לחינוך הרגיל או שהמטרה היא למצוא לו מסגרת שתקדם אותו ותעזור לו להגיע למטרה מסוימת שחשובה לכם..
אם המטרה שלכם היא להחזיר אותו מתישהו לחינוך הרגיל אם זה יהיה אפשרי, עדיף כיתה קטנה בבית ספר רגיל.
אם המטרה שלכם היא מסגרת תומכת ושהוא יסיים 12 שנות לימוד בכיתה קטנה אז גם כיתה קטנה תענה לכם על הצורך הזה וגם בית ספר פרטי ללקויות למידה.
&nbsp
מקווה שעשיתי לך קצת סדר, אם יש לך שאלות על מה שכתבתי או שאלות נוספות אשמח כמובן לנסות לסייע.
בהצלחה!
 

שולה0109

New member
תודה רבה

תודה רבה לך על התשובה המפורטת. בהחלט עשית לי סדר בראש.. ממש תודה!
 
למעלה