כמה זמן אפשר לשמור חלב במקרר לאחר הפתיחה?

כמה זמן אפשר לשמור חלב במקרר לאחר הפתיחה?

על הרבה מוצרים רשום שצריך לצרוך אותם תוך 5 ימים מרגע הפתיחה, האם זה נכון גם לגבי חלב בקרטון? (וכמובן שהוא עדיין לא פג תוקף לפי התאריך על הקופסא).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עד שהוא מחמיץ. מניסיוני זה די נדיר בקרטונית

כי זה חלב שעובר פסטור על. אצלי הוא מחזיק ימים, גם אחרי שפג התוקף. לא יודעת כמה, לא ספרתי... לא פחות נשבוע, נראה לי. אנחנו לא צרכני חלב גדולים, משתמשים עד שנגמר. לא זוכרת מתי החמיץ לי חלב אף שהוא בדלת המקרר (וזה לא מומלץ כי זה נחשב לאזור הכי חם במקרר). &nbsp אני לא מתרגשת מתאריכי תפוגה של מוצרי חלב; אם הריח והמרקם תקינים אני טועמת, מקסימום אם לא טעים – זורקת.
 
תודה, לגבי פסטור אני לא חושב שזה שייך

ברגע שפותחים את החלב נכנסים חיידקים פנימה וכל הפיסטור כבר לא רלוונטי. כן אני מחזיק את החלב בדלת של המקרר כי רק שם יש לו מקום בעמידה, לא יודע אם זה בריא לשים את החלב במקרר במצב שכיבה אחרי שכבר פתחתי את הפקק. נזילות וכאלה, ואני גם לא יודע אם בריא שהחלב יהיה הרבה זמן במגע עם הפלסטיק של הפקק, לא יודע איזה חומרים יש שם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למיטב ידיעתי יש קשר, ופתיחת הפקק לא אמורה להכניס שפע חיידקים

פסטור-על מאריך את חיי המדף של החלב, זה ודאי. חלב בשקית מחזיק פחות זמן. &nbsp לא ברורה לי הבעיה של השכבת החלב, למה שתהיה בעיה בפקק? הרי אם אתה צורך גבינות/יוגורט ועוד שלל מוצרי חלב, כולם נמכרים באריזות פלסטיק...
 
למעלה