כמה חוסר הגיון, זה ממש מרתיח...

סיגלית 2014

New member
מנהל
לא קפצתי למסקנות

לא החלטתי האם היה אונס או לא. זהו אינו תפקידי. את זה השארתי לחוקרים בקפריסין. התגובה שלי סבבה סביב תגובות של הציבור בכלל ושל הורים בפרט. ולא רק במקרה זה.

אם כבר מעלים את המקרה בקפריסין, כעת כאשר כבר ידוע מה החליטו החוקרים לאחר חקירת הבחורה (שהיא למעשה נערה טפשונת), אף אחד מהצדדים הוא לא טלית שכולה תכלת:
הנערה לא בסדר בלשון המעטה על כך ששיקרה והשאירה על אותם הנערים כתם שלעולם לא יעלם. היא רצתה להתנקם ובחרה בדרך עלובה ועקומה. טוב שהיא עדיין עצורה. הנערים יכולים, כל אחד בנפרד, לתבוע אותה על הוצאת דיבה.
אבל, בינינו, גם הנערים האלו הם לא תכשיט. 3 בחורים שוכבים עם בחורה אחת מפוקפקת, ומתעדים את זה? מפיצים סרטונים? החברים שלהם צופים? איזה חמודים. ומה שהכי הפריע לי שהם צולמו עם כיפות והצהירו שהצדק יצא לאור בזכות אלוהים
. עדיף שיהיו בני אדם עם כבוד וצניעות ויעדיפו לא לחלל את שמו.

שני הצדדים די מגעילים בעיני, אך לדעתי יש גם צד חיובי בכל הסיפור הזה: בחורים/גברים, פקחו את העיניים ואל תסכימו להיות עם כל בחורה ש"זורמת"!

בכל אופן, לא קבעתי בהודעה שלי אם היה אונס או לא. מה שהרתיח אותי היו התגובות. במקרה זה אין קורבן אונס אך במקרים אחרים ממהרים להאשים את קורבן.
שנית, ההורים לדעתי ישנים בעמידה. המילה הכי חשובה כאן היא חינוך. גם הנערים במקרה הספציפי המדובר כנראה לא קיבלו חינוך עילאי ולא יודעים מה זה כבוד. הורים לבנים ולבנות צריכים לדבר עם הילדים על מין. אבל כיצד יעבירו לילדים מסרים שאינם מעוותים אם הם בעצמם מאמינים במציאות מעוותת?
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
שנינו יודעים?

אין לי מושג מה אתה יודע אך אני יודעת חד משמעית שכל עניין התגובות של החברה הבהמית שלנו מרגיז אותי לא מעט זמן. מה שהקפיץ אותי במיוחד הייתה תגובה של אישה לאחת הכתבות ב- Y-net שקראתי עוד כשהייתי בחו"ל. לא המקרה בקפריסין ולא האונס של בת ה-11 בארץ (המזעזע בעיני), התגובה שלה במיוחד פלוס תגובות נוספות. לא יאמן שיש מישהי שמאמינה בכך.
איך שהיא קראה לאותה נערה וכיצד היא הסיקה מי אשם הרתיחה גם מגיבים אחרים (לא רק אותי).
אני מתביישת לחזור על דבריה כי הם וולגרים וקשים הרבה יותר מכל מה שכתבתי.

כדי להמחיש לך מהי כוונתי, אתן לך דוגמא. בחדשות הערב, כאשר צילמו את הנערים חוזרים ארצה כאשר פניהם מטושטשים, שאלו את אחד ההורים מה הוא חושב לגבי העניין שהם לא מביעים חרטה.
התגובה שלו מרתיחה לא פחות מאשר אם היו מואשמים באונס והוא היה שותק.
התשובה הגועלית שלו ("מה אתם מטומטמים? הוא לא עשה כלום...") מוכיחה עד כמה החברה שלנו עקומה בכל מה שקשור לנושא הזה.
צר לי, מי שמטומטם כאן זה הוא והבן שלו. ממש גאווה.

ולמה אתה נתפס רק למקרה הזה? חסרים מקרי אונס אחרים (לא רק בעבר הקרוב אלא גם בעבר הרחוק) שהתגובות היו דומות? לא חושבת שאני צריכה לתת לך דוגמאות.
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
מוטב מאוחר מאשר לעולם לא

יחיאל, אתה עדיין לא קולט?
הנה המתנתי יותר משבוע.... סתם!

לא הרגשתי טוב לאחר בדיקה לא קלה, אז עונה לך היום, ללא כל קשר להתפתחויות האחרונות. בתגובותיי מתחתי ביקורת די קשה על שני הצדדים. בתגובות שלך אתה נוקט עמדה לגבי המקרה הספציפי בקפריסין. הכוונה שלי כללית.

בכל זאת, לגבי המקרה בקפריסין, לגבי השאלה שלך, מה הייתי מצפה שהאב יאמר, כבר עניתי על כך: הייתי מצפה שישתוק! היה עדיף. שלא ישאג ושלא יזעם על העיתונאים ועל המצלמות. התגובה שלו הייתה מגעילה (בדומה לתגובות אחרות של הורים). בעיני ההורה הזה הוא כישלון.
ושלא תחשוב אחרת, גם אם הבן שלי היה מעורב בתקרית כזו, גם כאשר לא היה אונס, הייתי מרגישה כישלון!
יחיאל, יש לך בנות? עם היד על הלב, הייתה מוכן שהבת שלך תצא עם אחד מהנערים האלו?
אני לא. אם היו מצלמים אותם והבת שלי הייתה מביאה אחד הביתה, הייתי תופסת לו באוזן ומעיפה אותו לקיבינימט, לאבא שלו.
למה, אתה שואל?

אתה חושב שאני מזלזלת באינטליגנציה של הקוראים?
אתה בכלל לא בכיוון בכלל.
במהלך השבוע האחרון (אין לי פסייבוק אך קרובים וחברים הראו לי) החלו לפרסם ברשת פוסטים לגבי אותו מקרה והיו שקראו לתקרית אונס למרות שהבחורה טענה שבדתה את עניין האונס. אני לא מסכימה לכל מה שנכתב (שוב הנושא של תפיסות מוטעות). אני מסכימה על דבר אחד בלבד, על התערבות ההורים ותפקידם.

נניח ברשתוך את המקרה בקפריסין בצד ונדון בתגובות ההורים שהגיבו מכאן ועד להונולולו :שהנוער שאנו מגדלים עובר כל גבול וזהו תפקידנו כהורים וכדומה.
אני מוכנה לחתום לך ש- 99% מכל יפיי הנפש האלו לא מדברים עם הילדים שלהם על סקס, לא מלמדים אותם, לא מתייחסים לכבוד, לא מדריכים אותם, לא מתווכים, לא מדברים איתם על פורנו ועל אלימות. חותמת לך!
ועל כך אני זועמת!
כי זו הסיבה העיקרית לכך שיש, היו ויהיו תפיסות עקומות ומוטעות (כמו בחורה שמוכנה לשכב עם 12 גברים בשביל הכיף, למשל?) וזה רק ילך ויחמיר. הורים מזניחים את העניין הזה במקום לטפטף נון-סטופ.
על זה אני בזה, על זה אני זועמת. ואם אחד/ת כזה/ו יבוא/תבוא להכיר את אחד מהילדים שלי, אוי ואבוי לו ולהורים שלו.
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
חושבת שעניתי לך

אך מתייחסת ומבהירה.
איך הייתי מגיבה? אחרת. יותר בשקט, בצורה יותר מכובדת או שותקת.
איך הייתי מרגישה? שנכשלתי כהורה.
מי שהציע לתלות אותם? לא מסכימה איתם. הייתי תולה את ההורים שלהם.
בנוסף, לא היה אונס אבל היו צילומים ופרסומם, מה שמהווה עבירה על החוק אצלנו בארץ ואני לא קבעתי את החוק. לגבי הנערה, היא ממש, אבל ממש לא בסדר, כבר התייחסתי לכך. היא ניצלה חוק חשוב מאד כדי לנקום ובכך גורמת נזק למי שכן עוברים אונס ולא מאמינים להם.

לדעתי מי שמוכנה לקיים יחסי מין עם מספר רב של גברים, בשביל הכיף, היא לא שפויה. סורי, כאישה, אני לא מאמינה שקיימת חיה כזו. לא בעולם שלנו. אבל, במקרה הנל היא לא שכבה עם 12 אלא ניסתה "לדפוק" 12 בדרך אחרת.

החלק הכי חשוב, זהו תפקידנו כהורים לחנך את הילדים שלנו, בנים ובנות, כי אין מישהו אחר שיעשה את זה. מערכת החינוך לא עושה את העבודה! הכל מהבית.
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
עם מה יש לי בעיה?

יש לי בעיה עם הורים שמתחמקים.

בתשובות שלך אתה מתעלם לחלוטין מהנושא העיקרי שאני כותבת עליו כבר כמה הודעות.
מותר לך לא להסכים או להסיק מסקנות שאין להן קשר למה שכתבתי. ואגב, לחלק מהשאלות שלך כבר עניתי.
איך שלא תסובב את זה, זו אותה בעיה חמורה מאד שכנראה גם אתה מתחמק ממנה ולא מגיב עליה.

המקרה של קפריסין הוא דוגמא אחת! יש יותר מדי מקרים שמדגימים ותומכים במה שהוזכר. המקרה הזה כנראה, על יפ ההתפתחויות האחרונות, עוד לא פוענח ועדיין לא יודעים מה באמת קרה שם. בכל זאת, על פי מה שידוע היום, מתחתי ביקורת על שני הצדדים. כן, לדעתי שני הצדדים לא בסדר!
לא ליפות בבקשה במילים כמו: "כל פשעו הוא..." החינוך שלו לוקה בחסר ומי לדעתך אשם בכך?
אבא שלו יכול לעשות מה שהוא רוצה, רק שהבן שלו לא יתקרב לילדים שלי.
איפה קראת שאני אתלה עצמי? כתבתי שארגיש כישלון כהורה.
למה? אני חושבת שזה נובע מתחושת אחריות. החינוך של הילדים שלי הוא באחריותי. אותו אבא, על פי התגובה שלו, לא מרגיש ולא ירגיש אחריות.
איני יודעת למה כוונתך ב"קורבן העלילה". תכלס, כרגע, לא ברור לי מי הקורבן כאן.
גם לא ברור למה הכוונה ב"הצעירה החליטה לחגוג".

די, מספיק כבר עם קפריסין.
מספיק כבר עם ההיתממות, מספיק עם ההתחמקות, מספיק עם התפיסות שגויות. ואני לא פונה אליך אלא לכל הקוראים שאני... "מזלזלת באינטליגנציה שלהם?".

מה עם האונס של הנערה בת ה-12? פחות מזעזע ולכן כבר נשכח? ומי אשם בסיפור הזה? גם כאן האבא של אחד הנערים "לא שותף להחלטה"? הבן שלו "גבר" שהיה שותף ל"מעשה קונדס"? גם כאן הנערה "רצתה לחגוג"?

 

סיגלית 2014

New member
מנהל
אענה לך. התייחסתי ועוד איך.

ראשית, התייחסתי לכל מה שכתבת ועניתי לכל שאלותיך.
שוב, מההודעה הראשונה שלי ה-אישיו כאן הוא עניין של חינוך, עניין של תפיסה.
מודה שלקחתי את המקרה של קפריסין כאחת דוגמאות אך יכולתי להביא דוגמאות אחרות, חיות, גם מהחיים הפרטיים שלי. דוגמאות של הורים מאוכלוסיה שאנו נתקלים בה ביומ-יום.
התייחסתי להכל יחיאל. הפעם היחידה שהתייחסתי ל-"12 נערים" הייתה לגבי תגובות מטופשות בכתבה הראשונה שפורסמה על המקרה (ביניהם אישה חכמה מאד). בכל שאר התגובות התיייחסתי ל"נערים" באופן כללי, לאלו שמעורבים, על פי החקירה.
בל נשכח שעדיין לא ידועה המעורבות של כל אחד ועדיין לא ברור מה באמת קרה שם לכן נצא מנקודת הנחה שכל המעורבים דוברי אמת. עדיין, בוצעה כאן עבירה פלילית של צילום ופירסום סרט משפיל שאין לי מושג מי צילם ומי פרסם, האם מתוך השבעה או מכל השניים עשר. ואגב, צולם יותר מסרט אחד ולא רק מאותו היום.
עכשו, מהי הבעיה? הבעיה היא על אי ההתייחסות לאלו שלא מעורבים??
גם אם בעיניך לא הייתה התייחסות "מספקת" לכל אלו המסכנים שעל לא עוול בכפם "נקלעו", במקרה, מבלי לדעת כלום, מבלי לעשות שום דבר, במדינה זרה, לחדר שבמקרה סמוך לאותו חדר מקולל... מה אתה רוצה שאכתוב?
הרי דיון שלם על אלו שכביכול לא מעורבים שוב מפנה אצבע מאשימה כלפי אותה נערה. לא מתחתי ביקורת כלפיה? האם האשמתי אותה? כתבתי שלדעתי פעלה נכון? לא כתבתי על ההשפעה של מעשיה עליהם, או מה לדעתי הם יכולים לעשות?

להזכירך אותו אבא שלדעתי הגיב זוועה ונחשב בעיני לכישלון הוא לא אבא של אחד מהחמישה, אלא אבא שלאחד מ אלו שהתקבלו אצלנו כגיבורים לאחר אותה בדיקת דנא. גיבורים באיזה אופן? היכן כאן הגבורה? על מה הגאווה, בדיוק?

ואלו חבר'ה שאנו לא אוהבים להיתקל בהם?
בנימה אישית, כן, אני עדיין זועמת. עניין החינוך, לא רק בכל מה שקשור במין, לוקה בחסר בעיני. ואני לא מכלילה, אני כותבת על הרוב. למה? לא כי פגשתי הרבה מקרים, פגשתי יותר מדי מקרים. הורים מזניחים, לא מציבים גבולות, לא מחנכים לכבוד! לא לדבר עם הילדים (בנים ובנות) על מין הוא בעיני פשע כי הוא מהווה "הוספת מלח על הפצעים". לא מספיק שאין ערכים ואין כבוד, אין גם ידע. ואם יש ידע, הוא מעוות.
אני דואגת לילדים שלי, כי הילדים שלי מושפעים. דוגמאות?

מדוע הבת המתבגרת שלי צריכה להרגיש שמשהו לא בסדר איתה כשיש לה שתי שערות על הידיים? כי כל המתבגרות האחרות מורידות שערות מהידיים מגיל 13 והבת היפיפיה שלי צריכה לבכות.
מדוע הבת האמצעית שלי צריכה לסבול מחרמות ואנו צריכים ללוות אותה מתרפיה לתרפיה ומפגישה לפגישה עם פסיכולוג ילדים. אולי כל זה היה נמנע אם ההורים בכיתה שלה היו ערים קצת יותר מה קורה עם הילדים שלהם?
מדוע האחיינית (פחות מגיל 10) שלי צריכה לראות ולשמוע מהחברה שלה ולבוא לשאול את אימה: "אמא, שמתחתנים צריך לשים את הבולבול בפה?" היכן האמא של אותה חברה והאם היא ערה למה שהבת שלה צופה, האם היא מדברת עם הבת שלה? איזה מזל שהאחיינית שלי כן מדברת עם אימה (או כל הכבוד לאמא שלה שמעודדת אותה לדבר?)
מדוע בכל שנות עבודתי כמורה גם תלמידים צעירים בני 12 בכיתות ו' היו באים אלי, לעזאזל, אלי, ולשאול אותי שאלות על המין? מדוע לפנות אל המורה למדעים ולא לפנות אל ההורים שלהם? ההורים שלהם ישנים בעמידה? ומהשאלות שלהם זה היה שקוף עד כמה הם בורים.
רוצה עוד דוגמאות?
אני מקווה שעתה העניין יותר ברור. אם יהיה שיח זה ישפיע מבל הבחינות. השיח צריך להתנהל עם בנות ועם בנים! לא רק על כבוד, אלא גם על ניצול ושקרים.
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
אתה כנראה חי בלה לה לנד

או על הירח ולא על כדור הארץ.
סחתיין עליך.
שמתי לב לדפוס קבוע בתגובות שלך. יש התמקדות בסביב והתעלמות מוחלטת מהמרכז, מהעיקר.
עצימת עיניים שאופיינית ללא מעט הורים.
אם אתה בוחר להתעלם, לא בהכרח מוכיח שהדבר לא קיים.

אני מוכנה לקבל שיש דעות שונות. הבלגתי על ההאשמה בזלזול באינטליגנציה של אחרים, אבל אי אפשר לזלזל בניסיון חיים.
יצא לי לבוא במגע, בחיים הפרטיים ובעיקר המקצועיים, עם לא מעט הורים וילדים (כל שנה 200 תלמידים שמאה מהם היו תלמידים חדשים מדי שנה) מכל מיני גילאים. בבסיס שלהם כולם היו ילדים טובים. גם ההורים שלהם היו אנשים טובים והיו גם מאד חכמים, היו גם משכילים והיו גם אנשי חינוך, אבל לא מעט מהם לדעתי עשו ועושים טעות גדולה.

שוב, אתה מתפזר, אני מדברת על חינוך למין. אומנם זהו נושא מאד רחב שכולל גם את ההבדלים בין גברים לנשים, אך זהו נושא אחד! הוא לא קשור לאינטליגנציה או לחוכמה, לא קשור למנת משכל, לא קשור להשכלה או לכמה תארים אקדמאיים יש לאמא או לאבא. הוא קשור לחינוך, נקודה!
יכול להיות נוער מוצלח ונהדר ומשכיל להורים משכילים ומצויינים, אבל הוא בור ועם הארץ בכל מה שקשור לסקס. מה לא ברור בזה? אין כאן סתירה, זה כל כך פשוט.
הורים לא מדברים עם הילדים שלהם על מין. נקודה.
הורים לא מתקנים תפיסות שיש לילדים שלהם בכל מה שקשור למין. נקודה.
זהו התפקיד שלהם! כבר כתבתי, אף אחד, כולל מערכת החינוך, לא עושה את העבודה ולכן זו הזנחה פושעת!

נערה שחושבת שהיא יכולה לשכב עם 2-3 חבר'ה ואחר כך להתנקם בהם ולטעון שהם אנסו אותה (אם זה נכון), זו תוצאה של חינוך לקוי או ההיעדר חינוך למין. אמא שלה לא לימדה אותה שלא עושים דבר כזה! אין ממנו דרך חזרה.
נערים שחושבים שאפשר לכייף, לצלם ולהפיץ סרט ש"יעשה אותם גברים" כאשר כל פוץ במדינה יודע שזו עבירה פלילית, זו תוצאה של חינוך לקוי או היעדר חינוך למין. אבא שלו אידיוט בריבוע גם על הצורה שקיבל אותו ארצה.
ואותו אחד שהפיץ את הסרטון בכלל לא הרס לנערה הזו את החיים. גם זו תוצאה של חינוך לקוי או היעדר חינוך בכל מה שקשור למין.
אמהות שמלמדות את הבנות שלהן, מגיל צעיר בצורה זוועתית, שאישה היא בובת חרסינה ואסור שתהיה לה שערה אחת, הן אמהות שמעבירות לבנות שלהן תפיסות מוטעות (פלוס טמטום). שילמדו את הבנות שלהן משהו אחר יותר מועיל.

בחורים ובחורות בעלי ניסיון מיני שיושבים בקורסים ושואלים האחד את השני למה הכוונה במשפט של המרצה:"להיכנס להיריון מהאמבטיה", זו תוצאה של חינוך לקוי או היעדר חינוך למין. ריחמתי עליהם, אף אחד לא סיפר להם שוואלה אפשר להיכנס להיריון מבלי לקיים יחסי מין.
ילד בן 8 שנגע בירך של בתי שהייתה בת 4 במגרש משחקים, חייך וטען כאשר הבטתי בו במבט סמכותי "מה קרה, מדינה חופשית", זו תוצאה של חינוך לקוי או היעדר חינוך. יש לו מזל שהיו עוד אמהות שם ורק צרחתי עליו לעוף לי מהעיניים.
גבר בן 28, משכיל, אקדמאי, בן להורים מורים במשרד החינוך שמספר לי שעזב חברה קודמת כי לא האמין לה מה פתאום יש לה כאבים בזמן יחסי מין: "שלא תספר לי שטויות, הרי יוצא משם תינוק...", זו תוצאה של חינוך לקוי או היעדר חינוך למין. בן לשני מורים לתפארת מדינת ישראל. צורה להם!
העובדה שעד לא מזמן אמצעי המניעה הנפוץ ביותר בקרב הדור הצעיר הוא הפלה, והיום הוא פוסטינור, היא תוצאה של חינוך לקוי, או היעדר חינוך למין. כנראה לא יצא לך לראות בבית מרקחת בנות שקונות את זה.
בא לי להקיא מהדוגמאות הנוספות, רק מלהיזכר בהן.
העובדה שסרטים פורנוגרפיים הופכים ליותר ויותר אלימים וזוהי כנראה הדרך היחידה לילדים להבין מהו מין מובילה לתוצאות מאד מאד עגומות וזה רק ילך ויחמיר. יש מספיק מחקרים על כך.
מקווה בשבילך שאתה מספיק מעורב בחינוך של הילדים שלך אם לא יצא לך להיתקל, אפילו לא פעם אחת בחיים.
מציעה לך להתמקד בעיקר.
בהצלחה
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
בבקשה לא לסלף דברים שכתבתי

ראשית, אני חיה כאן, במדינת ישראל. נתקלת גם באנשים טובים, גם בחולירות וגם בזבלים, לצערי.
אני שומעת חדשות כמעט כל יום ודברים לא משתנים לחיוב, להיפך (גם על אמצעי מניעה).

שנית, לא כתבתי שכל ההורים בלי יוצא מן הכלל ולא החלטתי שום דבר. חוויתי, ראיתי, שמעתי. לא מאמינה שכל מה שנתקלתי בו הוא יד המקרה. סורי, לא בונה על המקריות, בעיני יש סיבה לכל דבר.

שלישית, נמאס כבר לדוש בקפריסין, זו הייתה דוגמא אחת שכבר לא מעניינת. לצערנו יש ויהיו מקרים חדשים ואלו המתפרסמים בתקשרות. לא רוצה לחשוב מה לא מתפרסם.

רביעית, עד כמה שאני יודעת עוד לא אובחנתי כסכיזופרנית, אז לא המצאתי כלום.
אני לא אמורה להוכיח שום דבר. האינטרנט מוצף בידיעות במחקרים ו.. מה לא.

חמישית, אין לי מושג מי אתה ומה הרקע שלך. לא מתחתי ביקורת עליך. טענתי שלא ניתן לזלזל בניסיון חיים שלי (והתכוונתי לשלי). גם לא מתחתי ביקורת על ניסיון החיים שלך.. לדעתי אתה מתעלם. ברגע שאתה כותב "אוכלוסיות בעייתיות" אתה לא מבין בכלל למה הכוונה.

שישית, הדוגמאות שנתתי בקרב ילדי שלי הן דוגמאות חיות שהחינוך שמקבלים ילדים אחרים משפיע על ילדי שלי: הבת שלי בכתה פעם אחת וקיבלה ממני חיבוק וחיזוק ענקי. היא הבינה בדרך לא נעימה מה מעוות ומה נכון. אבל סליחה מי שדפוק כאן אלו רוב האמהות שמעבירות לבנות שלהן מסר מעוות ויש את הנגררות ("כולם עושות/לכולם יש/לכולם אין... אז מדוע הבת שלי תהיה שונה?". לא מאמינה בזה). לא ניתן להתעלם מכך. אתה מזכיר אינטרנט, אייפון וטלויזיה? אין עליהם שליטה. השליטה היחידה היא שיחות עם המתבגרים. שוב לחזור על המילה חינוך?

התנהגות הילדים שהיו בכיתה של בתי הקטנה שהרשו לעצמם להיות אטומים לחרם או לשתף פעולה, זו תוצאה של חינוך לקוי. לא תליתי אף הורה ואף לא אחד מאנשי מערכת החינוך. טיפלתי בה בעצמי יותר משנתיים! היום היא הרבה יותר מחוזקת (אבל יש עוד עבודה) וגם היא לצערי למדה בדרך הקשה פלוס טראומה שתישאר לה.

אם בעיניך הייתה כאן ירידה לפסים נמוכים או לא פעלתי נכון, בבקשה, תמתח ביקורת. אבל להורים האחרים יש אחריות מלאה! לא רק לי. הדברים הללו קרו וקורים כתוצאה מחינוך לקוי ותפיסות מעוותות.

כמו שכבר כתבתי, אני חיה כאן ואכתוב זאת שוב: אני יכולה לחתום לך, רוב ההורים לא מעניקים חינוך מיני נאות לילדים שלהם.
אם אני חיה במציאות משלי, זו בעיה שלי. אבל אין לי ספק שכל הורה שיקרא את השרשור ירגיש צביטה בלב או תדלק לו נורה אדומה.

אני ברשותך אמשיך לזעום בכל פעם שאשמע על מקרה חדש שניתן היה למנוע אותו ע"י חינוך נאות מגיל צעיר. כל מי שחושב "לי זה לא יקרה", מתקיף, או מתעלם ולא רואה את החשיבות... תחליט אתה כיצד ניתן להגדיר הורה כזה.
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
חבל מאד

חבל שאנו נעים כאן במעגלים.
אני מוכנה לקבל הכל. שאני נעה במעגלים, שאני קופצת למסקנות או שיודעים יותר טוב ממני כיצד הייתי מגיבה, שיצרתי מציאות משל עצמי, שאיני רואה את הדברים נכון, שאני מחנכת את הילדים שלי בצורה לא נכונה, שאני מזלזלת באינטליגנציה של קוראים/מגיבים, שאני לא מתייחסת לנקודות מסוימות, שאני לא לוקחת אחריות.
אין לי בעיה גם להתווכח. ניתן להתבונן על הנושא שהעליתי בכמה אופנים.
רק דבר אחד קשה לי לקבל בכל שרשור "המעגלים" הזה לדבריך. חיפשתי משפט אחד כמו:
"הנושא חשוב, אבל את לא חושבת נכון....., את מגזימה..., את טועה....."
"גם אני מחנך/מחנכת את הילדים שלי ומתייחס לנושא, אבל...."
"זו באמת אחריות של ההורים, אבל...."
"החינוך הוא מהבית, אבל..."
רק בתגובתה של ראש מיוחד הייתה התייחסות לחשיבות הנושא.
מה זה אומר? די מבאס, תכלס. לא ניסו להרגיע את הזעם שבי. לא ראיתי משהו שונה, דיון שונה מדיונים ומתגובות במקומות אחרים שכל כך "הקפיצו" אותי.

אז חבל וחבל שהכל נע במעגלים.
בריאות ואושר
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
יחיאל, מישהו ביקש ממך להתנצל?

תגובה די זועמת. לא הבנתי מדוע הזעם מופנה כלפי.
אין ספק שמתחתי ביקורת קשה מאד על מרבית ההורים ותקפתי ספיציפית הורים שקשורים למקרה שהזכרת שוב שוב.
אבל .. מי בכלל דיבר על הילדים שלך?
מי שפט אותך אישית? או כיצד הילדים שלך חונכו?
מדוע אתה מרגיש צורך להתגונן (זהו אינו רמז. איני רומזת. ברוב המקרים מעדיפה לשתוק ואם לא, אין כמו האמת בפרצוף)?

מבחינתי מיציתי את הנושא.
שבוע טוב ומבורך. תעשה חיים
 

ראש מיוחד1

Well-known member
מנהל
ואני כל כך מסכימה איתך

כאימא לשני בנים בגילאי 21 ו 14 הבעיה מתחילה בבית בחינוך,ערכים וכבוד לעצמך ולנשים ותכבד את עצמך גם אם האישה שמולך לא מכבדת את עצמה,אבל עזבי מה יגידו הגברים "היא רצתה את זה,היא אשמה ועוד" בדיוק או דומה בסרט עם גו'די פוסטר "הנאשמים" למי שראה.
לו זה היה הבן שלי הייתי מתביישת,שוברת לו את הנייד שייצא לעבוד לקנות חדש ומלמדת אותו עוד כמה דברים אם לא הספיק לדעת,ולשמחתי זה לא כך,
אותו האבא שאמר "אם היית אומר לי שהבן שלי דקר 3 נערים הייתי מאמין אבל אונס?????
ההתנהלות שלהם הייתה קלוקלת והכי מרגיז שהם כולם חבשו כיפה לבנה ושרו "עם ישראל חי" יש אלוהים.
אין ספק שהנערה בעייתית ועדיין יש חקירה בנושא משום שעכשיו היא טוענת שההודאה בדבר השקר הייתה תחת לחץ החוקרים,
מה שבטוח שאני שמחה שמה שהענקתי וחינכתי מחלחל אצל הבנים שלי.
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
כמה חוסר הגיון, זה ממש מרתיח...

לא היה לי לנעים להוסיף בכותרת גם אינפנטיליות, חוסר מחשבה בוגרת ועוד כמה ברכות יפות שעדיף שלא אכתוב כלל.
כאמא לבנות אני פוחדת וכועסת מאד מאד. מתנצלת מראש, זו לא הודעה לבעלי לב חלש ולא לעדינים. זו הוצאת קיטור.

על מקרה האונס בקפריסין שמעתי עוד שהייתי בחו"ל. קראתי, הזדעזעתי ורתחתי מעצבים.
כן, שמעתי שמקרים כאלו קורים לא מעט אך לא מגיעים לתקשורת. אני מאמינה שקרו וקורים. לא חסרים מקרים של אונס בכלל ואונס קבוצתי בפרט, די מפורסמים גם בארץ.
נכון, מזעזע ומפחיד. אבל מה שהרתיח אותי והוציא אותי מהכלים היו התגובות של הציבור ובמיוחד תגובות של הורים ומשפחותיהם של מואשמים, גם במקרים אחרים.
מדוע? כי הן מלמדות כמה הדעות בארץ חשוכות, חסרות הגיון. כמה התפיסות מוטעות ומעוותות, ילדותיות ולא הגיוניות. ואגב, גם לנשים וגם לגברים.

תגידו לי בבקשה מגיבים יקרים בעלי דעות מעוותות:
איזו בחורה/אישה תסכים לשכב עם 12 גברים לשם ההנאה?? מתי תכניסו לראש הקטן שלכם/ן שלא קיימת חיה כזו?? גם יצאנית וכוכבת פורנו היו מרגישות שהן רוצות למות לאחר פחות ממחצית מהם!
מי עדיין חושב/ת שבחורה, שנקראת בפי העם "זורמת", באמת תסכים לעשות את זה עם כמה גברים, אחד אחרי השני? באיזה עולם מעוות אתם חיים?
מי החכם בלילה שיכול לומר שדבר כזה יכול לקרות "בהסכמה"? נו באמת, קאט דה בולשיט!

ומה עם תגובות המשפחות של מואשמים באונס? ממש תכשיטים מהלכים.
בת ה-11 שנאנסה ע"י בני 12 (?!??) והמשפחה של אחד הנחקרים מאיימת?
היכן ההורים של התכשיטים הללו? איזה חינוך נתתם לילדים שלכם? איזה חינוך מיני נתתם להם? איזה תיווך והסברים הענקתם להם? כמה גועלים וחיות אתם יכולים להיות??? חסרי אחריות! אתם לא הורים, אתם כישלון.

מודה, גדלתי וחונכתי בבית קצת שמרני. באופיי, איני לוקחת סיכונים ואני לא יוצאת להרפתקאות. כאדם, העדפתי ואני מעדיפה לא לקחת סיכונים כדי לא לבכות לאחר מכן. חשדתי בכולם וחשבתי לא פעם ולא פעמיים.

א-ב-ל אני לא מקבלת את הרמיזות להאשמה. מי שכן מוכנה "לזרום" ולשכב עם זר, גם אם היא נמצאת במדינה זרה, לא אומר שהיא תסכים לשכב עם 12 גברים! היא רצתה לשכב עם אחד בלבד. ילדה תמימה שמגיעה למפגש חברתי לא תסכים לממש את החלומות החולניים של בני גילה. היא ילדה, היא רצתה להיפגש עם חברים.
אותם תכשיטים אינם "גברים", הם בהמות, שרוטים, חולי נפש, חסרי חינוך.


מגיבים יקרים, תגובות שמפנות אצבע מאשימה כלפי קורבנות, תגובות מעוותות ואינפנטיליות, כמו אלו שקראתי, הן לא רק תפיסות מוטעות, הן סכנה ויש להן השלכות הרות אסון. הן מגבות מעשים כאלו.
לא יעלה על הדעת שיאשימו את הקורבן, חסר הגיון לחלוטין. יש להוקיע את התופעה הזו. לאנסים יש אחריות מלאה (לא משנה באיזה גיל הם).
בנוסף, להאשים את הקורבן ("מדוע הלכה, מדוע הסכימה לשכב עם אחד, מה היא חשבה לעצמה"... וכדומה) מלמדת שכל חכמי הלילה מאמינים בכל ליבם שאי אפשר בשום פנים ואופן לתת אמון במין הגברי. האומנם??

די, מספיק כבר! תפעילו קצת השכל שלכם.
 
למעלה