כמה מחשבות על מודעות:

מודעות היצור לעצמו נוצרת מכך שתאי המוח מקושרים זה לזה בהדדיות מאד חזקה במידע שבהם, וכל הזמן עובר מידע חשמלי מכל תא לכל התאים האחרים במוח. לכן היצור מרגיש את עצמו, ונוצרת שרשרת אינסופית של הרגשה על הרגשה. ליצורים יש החלטה עצמאית כי יש אינסוף השפעות בין התאים ואחת נבחרת מתוכם באקראיות מכוונת. במוח נוצרת העצמה אינסופית, למשל של כאב או תחושה אחרת. לכן ברגע שיצור מרגיש כאב, הוא מגיב חזק וממהר לברוח מהמצוקה. יצר הקיום נוצר כי היצור מרגיש את עצמו, ולכן הוא לא מסוגל להבין עולם שקיים מחוץ למודעות שלו אז הוא מרגיש כאילו בלי חייו לא יהיה כלום בעולם. אין עולם אחר להשוות אליו מבחינת טוב ורע, ולכן צריך להמשיך לנצל את המשמעות היחידה האפשרית שנותן לנו הקיום.
 

Critical Thinking

Well-known member
לא סביר כי הענין כה פשוט.
מוּדָעוּת, consciousness, היא מושג חמקמק אשר איש עדיין לא הצליח לדעתי "לשים עליו יד", אם כי ברור שהוא "תוצאה" של מורכבות מוח...
 
כן, הרעיון שתיארתי כללי, ודאי יש עוד גורמים למשל אולי החשמל חדור בכמות אינסופית לתוך כל תא עצב. אבל אני חושב שעיקר ההעצמה של מודעות מכך שתאי המוח מקושרים זה לזה במידע שבהם.
 

סירוניטוש

Active member
ידיעת עצמנו כחלק בלתי נפרד מהיקום הנה סוד החיים.
זוהי מודעות: :)
מ - מחילה
ו - ויסות
ד - דבקות (זו אהבה.. דבקה נפשו ב...)
ע - ערנות (להיות קשוב למתרחש)
ו - ויתור (בטל רצונך מפני רצונו...)
ת - תשומת לב (עיון והתבוננות)
 
זה יפה, מי המציא? אבל המודעות גורם בסיסי שמיוחד ליצורים חיים מפותחים יחסית וכמובן גם לאדם, ופירושו פעילות במוח שיוצרת העצמה רגשית ותחושתית והרגשת העצמי.
 
כן אבל המודעות מבינה את כל מה שהיא יודעת בתור המציאות עצמה, היא לא מסוגלת להרגיש שיש מציאות מחוץ לה. גם ההבנה שיש מציאות אחרת מורגשת כחלק מתוך האדם או היצור עצמו.
 

סירוניטוש

Active member
כן אבל המודעות מבינה את כל מה שהיא יודעת בתור המציאות עצמה, היא לא מסוגלת להרגיש שיש מציאות מחוץ לה. גם ההבנה שיש מציאות אחרת מורגשת כחלק מתוך האדם או היצור עצמו.
"כן אבל המודעות מבינה את כל מה שהיא יודעת בתור המציאות עצמה" ... המשפט קצת מסורבל. :)
המודעות היא המצב המקורי שאין לו התחלה וסוף.
התודעה מבינה.. :)
"ההבנה שיש מציאות אחרת מורגשת כחלק מתוך האדם או היצור עצמו" - זה נכון.
 
למעלה