כמה שאלות בביולוגיה

Lee Jun Fan

New member
כמה שאלות בביולוגיה

1. שמעתי שאם מותחים את סליל ה-DNA הוא יגיע לירח ובחזרה 6,000 פעם... אז קודם כול, זה נכון? ודבר שני, אם זה אכן נכון, הכוונה היא לסליל DNA אחד (כל ה-DNA שיש בתוך כרומוזום אחד) או לכל ה-DNA בגוף? 2. שמעתי פעם שהדם שלנו הוא בעצם כחול, והוא הופך לאדום רק במגע עם חמצן.. זה נכון? 3. איך צבע עיניים משתנה? כלומר, יש תינוקות שנולדים עם עיניים כחולות ואחרי זמן מה צבע העיניים שלהם משתנה (לאימא שלי השתנה בגיל 8 חודשים!), איך זה? תודה.
 

אחמס1

New member
לגבי השאלה הראשונה

כפי שלמדתי בשיעור ביופיזיקה לאחרונה, אורכו של DNA בתא בודד (של אדם, כל הכרומוזומים ביחד, פרושים) הוא שני מטרים. לא בדיוק מגיע עד לירח, אבל לפי חישוב זה, צירוף DNA של 200 מיליון תאים אכן יגיע לירח - אני לא יודע כמה תאים יש לנו בגוף בסך הכל, אבל נראה לי שיותר מזה או קרוב למספר הזה, אשמח אם מישהו יברר. יש לציין שזה לא מציאותי במיוחד לפתוח סליל כפול שלם של אדם בצלחת פטרי ענקית, ובטח לא לבנות מגדל לירח
מציינים את המספר הזה בעיקר כדי להמחיש את נפלאות התא, והמנגנונים שאחראים בו על קיפול כל כך מסובך של חוט ארוך לתא מיקרוסקופי, ואחרי זה עוד לפרום את זה ולגשת לחלקים ספציפיים של ה-DNA לקרוא ולשכפל.
 

Chief san

New member
2 לא. דם אנושי הוא אדום

צבע הקשתית נקבע ע"י צבענים (פיגמנטים). שינוי ביצור הצבענים ישנה את צבע העין. עין כהה או בהירה תשפיע על החזר האור בתוך העין, עדיפה עין כהה בתנאי תאורה חזקים. פעם שמעתי שתינוקות מתחילים את החיים עם עיניים בהירות כדי להקל על התקשורת עם אימם, עין בהירה מקלה על זיהוי התרחבות והצרות של האישון ומכאן על מצב העוררות הפיזיולוגית של התינוק.
 

Levos

New member
2א צבע הדם אדום בהיר יותר

כשהוא מחומצן וכהה יותר כשהוא ללא חמצן.
 
למעלה