כמה שאלות בקשר לרכבות בארץ , מי שיכ

מצב
הנושא נעול.

mikamar2

New member
כמה שאלות בקשר לרכבות בארץ , מי שיכ

כמה שאלות בקשר לרכבות בארץ , מי שיכ
1. תארו את תפרוסת רשת מסילות הברזל בישראל 2. ציינו את הגורמים להתפתחות תפרוסת זו 3. מהם הגורמים שמנעו את התפתחותה? 4. מהן התוכניות לפיתוח הרכבת הקיימות בעתיד? 5. אילו שיקולים גרמו להגדלת ההשקעות ברכבת ישראל בשנים האחרונות? (לפחות 3 סיבות) תודה מראש לעונים.
 
לפחות תן אותה באמריקאי

כמה שאלות בקשר לרכבות בארץ , מי שיכ
1. תארו את תפרוסת רשת מסילות הברזל בישראל 2. ציינו את הגורמים להתפתחות תפרוסת זו 3. מהם הגורמים שמנעו את התפתחותה? 4. מהן התוכניות לפיתוח הרכבת הקיימות בעתיד? 5. אילו שיקולים גרמו להגדלת ההשקעות ברכבת ישראל בשנים האחרונות? (לפחות 3 סיבות) תודה מראש לעונים.
לפחות תן אותה באמריקאי
 

fireman

New member
אתה שואל המון שאלות

כמה שאלות בקשר לרכבות בארץ , מי שיכ
1. תארו את תפרוסת רשת מסילות הברזל בישראל 2. ציינו את הגורמים להתפתחות תפרוסת זו 3. מהם הגורמים שמנעו את התפתחותה? 4. מהן התוכניות לפיתוח הרכבת הקיימות בעתיד? 5. אילו שיקולים גרמו להגדלת ההשקעות ברכבת ישראל בשנים האחרונות? (לפחות 3 סיבות) תודה מראש לעונים.
אתה שואל המון שאלות
שתוכל לקבל עליהן המון תשובות גם באתר רכבת ישראל גם באתר חדשות הרכבת וגם בארכיון הפורום העצום (תוך כדי הסתייעות בכלי החיפוש המתקדם) 1. תפרוסת מסילות הברזל תוכל למצוא באתר רכבת ישראל (רלוונטי לגבי רכבות נוסעים בלבד) 2. צורך?! 3. הקצאת תקציבים לקויה של הממשלה ברכבת ישראל שהייתה חלק מרשות הנמלים והרכבות....רשות הנמלים זכתה בנתח השמן של התקציב בעוד רכבת ישראל נותרה עם השאריות. 4. תוכניות עתידיות: פתיחת הקו לירושלים והקו המהיר לירושלים פתיחת הקו לדימונה פתיחת הקו לאשקלון חידוש מסילת רכבת העמק הקמת קו עיירות הפיתוח בין באר שבע לאשקלון דרך אופקים נתיבות ושדרות שדרוג קווים קיימים והכפלת מסילות שדרוג תחנות רכבת והקמת תחנות רכבת נוספות התחלת תהליך חשמול תשתית המסילות לשימוש ברכבות מונעות ע"י קטרים חשמליים ולא קטרים דיזל-חשמליים. 5. א. הדרישה הגוברת של הציבור בשירותי הרכבת ב. הצורך להרחבת פריסת תשתית הרכבות במדינת ישראל וקירוב הפריפריה למרכז הארץ ג. הזנחה פושעת של עשרות שנים והפיכת רכבת ישראל לחברה עצמאית. זה ממש על קצה המזלג....תוכל למצוא עוד מלא מידע באתרים שציינתי ובארכיון שלנו www.railnewsil.com www.israrail.org.il פורום תח"צ - כאן. בהצלחה.
 

mikamar2

New member
תודה רבה

אתה שואל המון שאלות
שתוכל לקבל עליהן המון תשובות גם באתר רכבת ישראל גם באתר חדשות הרכבת וגם בארכיון הפורום העצום (תוך כדי הסתייעות בכלי החיפוש המתקדם) 1. תפרוסת מסילות הברזל תוכל למצוא באתר רכבת ישראל (רלוונטי לגבי רכבות נוסעים בלבד) 2. צורך?! 3. הקצאת תקציבים לקויה של הממשלה ברכבת ישראל שהייתה חלק מרשות הנמלים והרכבות....רשות הנמלים זכתה בנתח השמן של התקציב בעוד רכבת ישראל נותרה עם השאריות. 4. תוכניות עתידיות: פתיחת הקו לירושלים והקו המהיר לירושלים פתיחת הקו לדימונה פתיחת הקו לאשקלון חידוש מסילת רכבת העמק הקמת קו עיירות הפיתוח בין באר שבע לאשקלון דרך אופקים נתיבות ושדרות שדרוג קווים קיימים והכפלת מסילות שדרוג תחנות רכבת והקמת תחנות רכבת נוספות התחלת תהליך חשמול תשתית המסילות לשימוש ברכבות מונעות ע"י קטרים חשמליים ולא קטרים דיזל-חשמליים. 5. א. הדרישה הגוברת של הציבור בשירותי הרכבת ב. הצורך להרחבת פריסת תשתית הרכבות במדינת ישראל וקירוב הפריפריה למרכז הארץ ג. הזנחה פושעת של עשרות שנים והפיכת רכבת ישראל לחברה עצמאית. זה ממש על קצה המזלג....תוכל למצוא עוד מלא מידע באתרים שציינתי ובארכיון שלנו www.railnewsil.com www.israrail.org.il פורום תח"צ - כאן. בהצלחה.
תודה רבה
 
תיקן קטן - רשות הנמלים והרכבות

אתה שואל המון שאלות
שתוכל לקבל עליהן המון תשובות גם באתר רכבת ישראל גם באתר חדשות הרכבת וגם בארכיון הפורום העצום (תוך כדי הסתייעות בכלי החיפוש המתקדם) 1. תפרוסת מסילות הברזל תוכל למצוא באתר רכבת ישראל (רלוונטי לגבי רכבות נוסעים בלבד) 2. צורך?! 3. הקצאת תקציבים לקויה של הממשלה ברכבת ישראל שהייתה חלק מרשות הנמלים והרכבות....רשות הנמלים זכתה בנתח השמן של התקציב בעוד רכבת ישראל נותרה עם השאריות. 4. תוכניות עתידיות: פתיחת הקו לירושלים והקו המהיר לירושלים פתיחת הקו לדימונה פתיחת הקו לאשקלון חידוש מסילת רכבת העמק הקמת קו עיירות הפיתוח בין באר שבע לאשקלון דרך אופקים נתיבות ושדרות שדרוג קווים קיימים והכפלת מסילות שדרוג תחנות רכבת והקמת תחנות רכבת נוספות התחלת תהליך חשמול תשתית המסילות לשימוש ברכבות מונעות ע"י קטרים חשמליים ולא קטרים דיזל-חשמליים. 5. א. הדרישה הגוברת של הציבור בשירותי הרכבת ב. הצורך להרחבת פריסת תשתית הרכבות במדינת ישראל וקירוב הפריפריה למרכז הארץ ג. הזנחה פושעת של עשרות שנים והפיכת רכבת ישראל לחברה עצמאית. זה ממש על קצה המזלג....תוכל למצוא עוד מלא מידע באתרים שציינתי ובארכיון שלנו www.railnewsil.com www.israrail.org.il פורום תח"צ - כאן. בהצלחה.
תיקן קטן - רשות הנמלים והרכבות
רכבת ישראל לא ניזוקה תקציבית מצירופה לרשות הנמלים ב-1988 - להיפך, הממשלה החליטה לצרף את הרכבת לרשות כדי שתוכל לנצל את רווחיה הגבוהים של הרשות (לא תקציבים מהמדינה אלא רווחים של הרשות עצמה) להשקעות ברכבת, מתוך ההכרה, באיחור של 40 שנה, שיש להשקיע ברכבת ישראל כספים. הרשות היוותה פשוט מקור לאותם כספים, במקום להעמיס את תקציב המדינה. לפי תחשיבי הרשות, היא השקיעה ברכבת עד 2003 כ-6 מיליארד ש"ח, הרוב עד שנת 1998 (כשהרכבת החלה לעבוד עם חשבונות נפרדים לקראת ההפרדה). לפני פירוקה דרשה רשות הנמלים פיצוי מהמדינה על השקעה זו, אבל לא שמעתי שקיבלו משהו. את הסיבה להחלטה להשקיע ברכבת צריל לחפש לא בשנות ה-90 ובהפיכת הרכבת לחברה, אלא בשנות ה-80, השנים הכי קשות של רכבת ישראל, והשנים בהן גם התחיל המהפך.
 

fireman

New member
תודות על ההבהרות../images/Emo45.gif

תיקן קטן - רשות הנמלים והרכבות
רכבת ישראל לא ניזוקה תקציבית מצירופה לרשות הנמלים ב-1988 - להיפך, הממשלה החליטה לצרף את הרכבת לרשות כדי שתוכל לנצל את רווחיה הגבוהים של הרשות (לא תקציבים מהמדינה אלא רווחים של הרשות עצמה) להשקעות ברכבת, מתוך ההכרה, באיחור של 40 שנה, שיש להשקיע ברכבת ישראל כספים. הרשות היוותה פשוט מקור לאותם כספים, במקום להעמיס את תקציב המדינה. לפי תחשיבי הרשות, היא השקיעה ברכבת עד 2003 כ-6 מיליארד ש"ח, הרוב עד שנת 1998 (כשהרכבת החלה לעבוד עם חשבונות נפרדים לקראת ההפרדה). לפני פירוקה דרשה רשות הנמלים פיצוי מהמדינה על השקעה זו, אבל לא שמעתי שקיבלו משהו. את הסיבה להחלטה להשקיע ברכבת צריל לחפש לא בשנות ה-90 ובהפיכת הרכבת לחברה, אלא בשנות ה-80, השנים הכי קשות של רכבת ישראל, והשנים בהן גם התחיל המהפך.
תודות על ההבהרות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה