כמה שאלות על מעבר מקצוע להנדסה...

יוסי 18

New member
כמה שאלות על מעבר מקצוע להנדסה...

שלום, שמי יוסי, אני עתודאי שנה א´ למדעי-המחשב בבר-אילן, ושקל לעבור שנה הבאה לטכניון לאוירונאוטיקה או פיזיקה (עדיין לא החלטתי..). רציתי לדעת: 1)מה הסיכויים שמדור עתודה יתן לי הארכת דח"ש בשביל להתחיל שנה הבאה תואר מחדש? (באוירו´ ששם זה יהיה 4, או 3 לפיזיקה). שמעתי פה הרבה שאומרים שיש לצבא הרבה אנשי מחשבים... זה אומר שלא אכפת יהיה לו "לוותר" על אחד?.. 2)בהנחה ששני התחומים מענינים אותי (אוירו´ ופיזיקה), איזה תחום יותר כדאי ללמוד מבחינת שיבוץ מענין בצבא? מה הצבא יותר צריך? 3)מה יותר קשה? פיזיקה או הנדסת אוירו´? האם אוירו´ באמת קשה כמו שאומרים? איך אני יכול לדעת אם אני יכול לשרוד בזה? אני פשוט לא רוצה (בהנחה שיאשרו לי מעבר) לעזוב את מחשבים, ולנחול כישלון באוירו´(או פיזיקה, עדיין לא החלטתי..) ולהישאר עם כלום ביד. איך אפשר לדעת אם בנאדם מתאים או לא? מצטער על המון השאלות... ותודה מראש למי שיענה, יוסי.
 

flugzeug

New member
הייתה לי תחושה של דז´ה - וו../images/Emo121.gif

שכבר עניתי על שאלה כזו. ואכן, דפדוף קצר לתחתית הדף גילה שאמנם שאלת כבר משהו די דומה. ובכן, עליך לקחת החלטה מכרעת. לדעתי, הסיכוי שהצבא יתן לך להתחיל ללמוד מחדש ,לאחר שכבר למדת שנה, הוא אפסי. קל וחומר כשמדובר במקצועות כל כך שונים ובשני מוסדות שונים. ההחלטה שלך היא לא בין פיזיקה לאווירונוטיקה, אלא בין להישאר בעתודה או לצאת בחוץ. הדברים כבר נאמרו מספר פעמים בפורום ואי אפשר להגזים בחשיבותם: אם יש לך ספק קל שבקלים בנוגע לרצונך להמשיך במדעי המחשב, עשה צעד אמיץ ועזוב את העתודה. בטח ההורים שלך לא ישמחו (באנדרסטייטמנט), אבל סביר להניח שכעבור כמה שנים אתה תברך על הצעד שעשית. מעטים האנשים שיודעים בגיל 18 מה הם רוצים לעשות, ואם כבר עכשיו יש לך ספקות... האופציה הרצויה היא כמובן מעבר פקולטה, אבל אני ספקן לגבי זה, בכל מקרה אתה צריך לדון בנושא עם מדור עתודה. בקיצור, תריץ את האלגוריתם הבא... אם <מדור עתודה מאשר מעבר באופן כללי> { אם <אווירונוטיקה טוב לי> תירשם לאווירונוטיקה אחרת תירשם לפיזיקה } אחרת { אם <מדעי המחשב מתאים לי> אל תעשה כלום אחרת exit עתודה! } בבקשה בלי הערות על יעילות הקוד, חוכמולוגים...
 
דח"ש

אני לא יודע כלום על הקושי בשני המקצועות הנ"ל, אז אני לא יכול לעזור לך בזה, אבל יש לי חבר שאושרה לו דחיית שירות בעוד שנה, כדי שישפר ציונים (הוא לא לומד השנה, למרות שהוא התחיל כבר, בשני מסלולים שונים :). מצד שני, המטרה שלו בשיפור ציונים הזה זה רפואה, ואנחנו יודעים כמה הצבא צריך רופאים. אם תלך למשרדים בעתודה ותסביר להם שאתה ממש רוצה לעבור, הם כנראה יאשרו לך, כי עדיף להם מהנדס אוירונאוטיקה פוטנציאלי עם דחייה של שנה נוספת מאשר עתודאי לא מרוצה במדעי המחשב שייתכן שיפרוש במהלך התואר (לפחות מאיפה שהצבא מסתכל. אני יודע שרוב אלה שלא מאשרים להם מעבר מקצוע נושרים באמצע). העצה שלי היא ללכת לעתודה ולשאול. זה לא יכול להזיק.
 
למעלה