כמה שאלות שלא קיבלו תשובות מבוססות.

כמה שאלות שלא קיבלו תשובות מבוססות.

בס``ד - 1.מותר לומר כמה פעמים שאני רוצה את פיטום הקטורת? יש בקשה שמצרפים אל פיטום הקטורת? מותר לומר פיטום הקטורת לאחר השקיעה? 2.מותר לקרוא את התיקון הכללי באוטובוס? אמירת התיקון הכללי פועלת דווקא עם התפילה שבסוף או שמספיק לומר את עשרת המזמורים נטו? זהו להיום...תודה לעונים! אשמח לציון מקורות שאוכל לעיין גם בעצמי...
 
עם נשמת כל חי הייתי נזהר

יש כאלה שלא חוששים לומר נשמת כל חי מדי יום. מצד שני יש דעה לפיה נשמת כל חי הוא שבח מיוחד ונפלא שלא תוקן סתם כך לכל הזדמנות שהיא והיא נקראת אצל חז"ל "ברכת השיר", מכאן אתה למד שהיא ברכה מיוחדת. לפי דעה זו, כמו שלא אומרים ברכות סתם כך, למרות שבעצם למה לא לברך את ה' תמיד, למשל "שהכל נהיה בדברו", וזאת משום שהברכות תוקנו לענין מסוים בלבד, כך גם נשמת כל חי. לפי דעה זו, היא דומה להלל, שאמרו חז"ל שהקורא הלל בכל יום הרי זה מחרף ומגדף! ומסביר הרב המאירי ז"ל: בית הבחירה למאירי מסכת שבת דף קיח עמוד ב הקורא הלל בכל יום הרי הוא כפורק עול מן התפלה שהלל לא נתן אלא להודאה על מה שעבר באיזה נס או באיזה גאלה וכל שקובעו בכל יום דומה כמי שאין לו לצעוק ולהתפלל לזמן העומד או להבא ועל דבר זה הוא קוראו מחרף וי"מ הטעם שמתוך שאומרו תמיד ושלא בטעם אינו מרגיש להתעורר עליו בימים שנקבע בו להודאה על הנסים שארעו בהם ויבא מזה להכחיש בהם ובירושלמי פירשו שמתוך שגירותו ורגילותו אינו מכוין בו והרי הוא קורא י"י עשה עצביהם ונמצא מחרף וכך נכתב גם בשו"ת "מכתם לדוד" חלק או"ח סימן יג, שאין לומר נשמת כל חי בכל עת. לכן, לפי דעה זו, נשמת כל חי, חוץ מבתפילה, אומרים במקרים מיוחדים שבו באמת נדרש שבח מיוחד זה, למשל בריבוי גשמים, או כהודאה מיוחדת על הצלה גדולה, ואם זה היה דבר שאפשר לומר אותו תמיד, לא היו מתקנים לאומרו דווקא בזמנים מיוחדים. מצד שני יש כאלה שמתירים כאמור, ולכן זה שיקול שלך למי תשמע.
 
תשובות אני מקווה מבוססות

1. פיטום הקטורת זו תורה. תורה אפשר ללמוד ביום ובלילה כמה שרוצים. מהשקיעה ועד חצות יש אזהרה לא לומר פסוקים של תורה שבכתב, אבל תורה שבעל-פה אין בעיה לומר, אז תשמיט את הקטע של התורה שבכתב מהשקיעה עד חצות. אתה יכול לבקש שיהי רצון שבזכות הלימוד שלמדת ... ואחר כך תגיד מה אתה מבקש. כמו למשל: "יהי רצון שבזכות הלימוד שלמדתי אזכה לפרנסה טובה בסיבה קלה" וכו' 2. התיקון הכללי הוא עשרה מזמורים שתיקן רבי נחמן מברסלב. לא כל היהודים הם חסידי ברסלב אז בשביל הרבה יהודים אלו הם עשרה מזמורי תהילים בלבד, שזה כמובן גם הרבה מאד. מותר ללמוד תורה באוטובוס, לרבות תהילים, מומלץ ללמוד תורה באוטובוס, רק כמובן שצריך להקפיד שזה יהיה מקום שאפשר ללמוד בו תורה, למשל אם יש שם צואה זה אסור (זה קורה לפעמים כשיש תינוק באוטובוס). לגבי הפעולה של תיקון הכללי, צריך לשאול רב של ברסלב.
 
למעלה