כמויות אוכל

כמויות אוכל

היי,
יש לי כלבה בת שנה +-, שאצלי כבר בערך חצי שנה
היא אוכלת בונזו, לפי הכמויות שהבנתי שמומלצות (400 גרם ליום), שאני מחלקת לה לפעמיים ביום. מבחינת משקל הכל תקין, היא לא נראית רזה וגם לא שמנה, אבל היא כל היום מתנהגת כאילו היא מורעבת.
היא מנסה לגנוב אוכל מהשולחן או מהשיש, בטיולים אם היא מוצאת איזו פיסת אוכל על הרצפה היא משתגעת, והיא רבה עם הכלבה השנייה שלי כל פעם שיש אפילו ריח של אוכל. כשאני מאכילה אותה היא מסיימת את האוכל תוך שנייה.
זה בחיים לא קרה לי עם כלבים אחרים, המאלפת אמרה שזה רגיל אבל לא יודעת, לי זה מרגיש ממש קיצוני.. לא רוצה להרעיב אותה!
מה דעתכם?
 
בונזו הוא אוכל מאיכות מאוד ירודה

אולי הוא לא משביע אותה... אני ממליצה לעבור לסוג אוכל יותר איכותי, אבל אם את לא רוצה, אז אפשר להוסיף לה צעצוע האכלה כמו קונג שהיא תתעסק יותר זמן עם האוכל וככה הוא אולי ישביע אותה יותר.

למשל בקונג הזה או בבקבוק הסגול את יכולה לשים חלק מהארוחה שלה וההאכלה תהפוך למשחק



 
את הקונג הזה את יכולה למלא באוכל רטוב ולהקפיא

ואז יקח לה זמן להתעסק עם זה... יש המון מתכונים למילוי קונג הנה כמה דוגמאות מתוך האתר מרקר טריינינג:
מתכון א: ממרח בלבד
קחו קצת חמאת בוטנים טבעית או טחינה גולמית ומירחו בעזרת סכין או אצבע בתוך הקונג. כמה שיותר עמוק – יותר קשה ללקק. ממרחים נוספים: שימורים לכלבים, יוגורט טבעי, וכו'.
מתכון ב: ממרח + כופתיות מזון יבש
קחו ממרח כנ"ל ומירחו בתוך הקונג. ערבבו בקערה כמות נוספת של ממרח ביחד עם כופתיות המזון היבש הרגיל של הכלב, והכניסו את הכופתיות הדביקות לתוך הקונג.
מתכון ג: מרק כופתיות פושר או קפוא
את החור הקטן של הקונג סתמו בעזרת ממרח סמיך כלשהו, כגון חמאת בוטנים. שימו את הקונג בתוך ספל בגודל מתאים כך שיישאר עומד. הכניסו פנימה כופתיות מזון יבש כמעט עד למעלה, ומלאו במים חמים או פושרים. העמידו בצד לכמה דקות עד שהכופתיות מתנפחות ומתרככות (אפשר גם למעוך אותן פנימה כשהן רכות, ולהוסיף ברווח שנוצר מעליהן חתיכת ביסקוויט לכלבים או פרי כמו תפוח או בננה). סתמו את החור הגדול עם עוד קצת ממרח. אפשר להגיש במצב הזה, או להעלות את רמת הקושי: להקפיא ולהגיש לכלב שלגון.
מתכון ד: סלט פירות/ירקות
כלבים רבים מתים על פירות וירקות: בננה, תפוח עץ, אגס, פירות קיץ למיניהם (חוץ מענבים וצימוקים, אשר עלולים להיות רעילים לכלבים), מלפפון, קישוא, גזר, שעועית ירוקה ואפילו חסה! מועכים פנימה את הבננה, מוסיפים חתיכות של כל פרי או ירק אחר שהכלב שלכם אוהב, ומגישים. אפשר כמובן גם להוסיף ביסקוויטים או מזון יבש או כל גיוון אחר שנראה לכם מתאים.
מתכון ה: שלגון פירות
אפשר למעוך פנימה בננה ולהקפיא כמו שזה, או לשלב בין מתכון ה"מרק" ל"סלט" ואז להקפיא.
מתכון ו: על בסיס יוגורט טבעי
את כל המתכונים אפשר לשלב עם יוגורט טבעי ללא סוכר. טוב במיוחד להקפאה כי היוגורט "מחזיק" את כל המרכיבים ומקשה על הכלב להוציא אותם. הגרסה הפשוטה ביותר היא יוגורט מעורבב עם מזון יבש (אפשר גם להשתמש במיכל היוגורט במקום בקונג), ואפשר כמובן לשדרג אותה עם איזה מרכיבים שנראים לכם (ולכלב שלכם).
מתכון ז: קונג פיצה
ממלאים את הקונג (המקורי) באוכל יבש או בחתיכות ביסקוויטים. ביניהן ומעליהן שמים גבינה צהובה. מחממים במיקרוגל בערך 20 שניות,מצננים היטב ומגישים.
אזהרה: רק לקונג המקורי יש "אחריות" שהוא עמיד במיקרו (וגם במדיח, אגב).
מתכון ח: קונג תלוי על חבל: למתקדמים!
מושכים את החבל דרך הקונג וקושרים. תולים את הקונג הפוך מעץ, משקוף או עמוד, כשהחור הקטן פונה לכיוון הרצפה. הגובה צריך להיות כזה שהכלב בקושי יכול להגיע אליו. ממלאים את הקונג דרך החור הגדול בממרח או ביסקוויטים, ונותנים לכלב להוציא מרץ בנסיונות להוציא את האוכל! בסוף היום מוציאים את מה שנשאר מהקונג ונותנים לכלב בתור צ'ופר. (זהו מתכון של ד"ר איאן דנבר, וטרינר ומאלף כלבים בריטי)

 
תודה! ועוד שאלה..

איך אפשר לדעת אם אנחנו נותנים את הכמות הנכונה?
הבנתי שבחלק משקי האוכל כתוב על השקית כמות ויש איזה כלי מדידה מצורף, אבל בחיים לא ראיתי את זה.. (מודה שכל הכלבים שהיו לי חיו כמעט רק על בונזו אז אני לא מתמצאת בסוגים אחרים)
 
אולי זה יענה על השאלה

מסר 1 איך להתאים מזון לכלב
משולחנה של "ליאורה מחיש חי"
מ"המדריך לתזונה נכונה ובריאה לכלב שלכם" כאן תגלו:
כיצד תבחרו מזון בריא ומתאים לכלב?
ידוע לכל, כי אחד הצרכים הבסיסים של הכלבים הוא תזונה נכונה על מנת לשמור על בריאותם.
בשוק חיות המחמד בארץ קיימים סוגים שונים של מזונות: מזונות לכלבים קטנים מזונות לגדולים, מזונות לכלבים פעילים ומזונות לעצלנים ואפילו מזונות מיוחדים לפי גזע והבחירה לפעמים בלתי אפשרית.
האם התאמת את המזון לכלב לפי גיל ומצב בריאותי?
במסר זה נגלה כיצד נתאים את המזון לגיל ולבעיות בריאותיות ידועות אם יש לו. יצרני מזון לכלבים יודעים שיש הבדלים בין הדרישות התזונתיות של כלבים בשלבים שונים של חייהם לכן רוב יצרני המזון בעולם מייצרים מזונות המיועדים לענות על דרישות הגיל או הדרישות הבריאותיות של הכלב.
1. גורים – גורים בשלבי גדילה זקוקים לכמות גדולה מאד של קלוריות לצורך הגדילה ובנייה עצמית לכן הם צורכים כ- 200 קלוריות ל-1 קג משקל גוף ליום. במזון צריך שתהיה רמת חלבון גבוהה יחסית , רמת שומן גם היא גבוהה ותוספות ויטמינים המיועדים להתפתחות תקינה ומירבית של הגור. מזון לגורים ניתן להשיג בשימורים או במזון יבש. גורים מקבלים את מזונם 3 פעמים ביום עד גיל 6 חודשים ופעמיים ביום מגיל 6 חודשים ועד 12 חודשים.
2. בוגרים – כלבים נחשבים בוגרים מגיל שנה עד שנה וחצי תלוי בגודלם הפיזי. אי לכך הם זקוקים לכמות קלוריות קטנה יותר מאשר בהיותם גורים כי אינם צריכים להמשיך לגדול לכן כ-120 קלוריות לכל 1 ק"ג משקל גוף ליום יספק את צרכיהם וימנע את השמנתם. לכלבים בוגרים עדיף לתת את המזון פעמיים ביום לפי המלצת היצרן הכתובה על השק.
3. מבוגרים/זקנים – מתי כלבך נחשב זקן? כלב נחשב זקן בהתאם לגודל ולגזע שלו. כלב מגזע גדול נחשב כזקן מגיל 7 שנים ואילו כלב מגזע קטן יכול להחשב זקן רק מגיל 100 שנים ואפילו יותר. מזונות לכלבים זקנים עשירים בסיבים תזונתיים דלים בשומן והכופתיות רכות ומותאמות יותר לכלבים מבוגרים שזקוקים רק ל-50 קלוריות ליום ל-11 ק"ג משקל גוף וזאת בשל הירידה ברמת הפעילות שלהם והוצאת האנרגיה והשובבות שאיפיינה אותם בגיל הגורים.
4. שמנים ובעלי עודף משקל – האם כלבך שמן? כל אחד יודע להגיד אם הכלב שלו סובל ממשקל עודף ואם אתם לא יודעים – ניתן להתייעץ עם וטרינר. במידה וכלבכם שמן הוא זקוק למזון דל קלוריות אך עדיין עם חלבון ברמת נעכלות גבוהה. מזונות לכלבים שמנים עשירים בתאית ובסיבים תזונתיים הגורמים לכלב לחוש תחושת שובע ותרומתם למאזן הקלוריות נמוכה. מזונות אלו הינם דלי קלוריות אך אינם גורמים לירידה במשקל אם לא נקצץ בחטיפים ונבצע פעילות ספורטיבית עם הכלב.
5. כלבים עם בעיות אלרגיה – כלבים אלו מגיבים באופן לא טוב למזונות הרגילים המבוססים על עוף. הם מפתחים בעיות עור ופרווה, כתמים בעור, ריח גוף חזק , פרווה לא נעימה למגע, פצעים, בעיות עיכול ועוד. אם לא נבצע בדיקות יקרות אצל הוטרינר למציאת הגורם האלרגני ,לא ניתן לדעת מה מקור האלרגיה, לכן מנסים תחילה להחליף את מקור החלבון במקום עוף לעבור למקור מן הדגים או כבש.
לסיום, במסר זה גילית איך לבחור מזון לפי גיל הכלב או צרכיו הבריאותיים.
כעת, שאל את עצמך לאיזה קבוצה שייך הכלב שלך? ובהתאם לכך כבר יש בידך את השלב הראשון בבחירת המזון המתאים לו
 
סוגי מזונות

ישנם ארבע קבוצות של סוגי מזון לכלבים :

·אולטרה פרימיום – אולטרה פרימיום הינה רמת האכלה הגבוהה ביותר בשוק המזון כיום. מזון מסוג זה מיוצר עפ"י התקנים המחמירים הנהוגים בארה"ב , תו תקן אמריקאי לאיכות ולרמה, מה שמבטיח ללא ספק את מצויינותו. חברת המזון הנמצאת ברמה הזו היא נטורל באלאנס – שהמזונות שלהם מכילים שלושה סוגי בשר טרי – ברווז, עוף וכבש ניוזילנדי שבו לא קיים החשש מפני מחלת הפה והטלפיים.

·סופר פרימיום – אוכל לכלב שכולל בתוכו את המוצרים פרו פלאן, קנין ויוקנובה, שלושתם נחשבים למזונות הטובים ביותם בעולם לכלבים בדרגה גבוהה וככאלה נחשבים ליקרים ביותר.
קיימים מספר גורמים המבדילים בין מוצרי מזון שונים, שני הגורמים העיקריים הם הרכבו התזונתי של המזון והשני הוא איכות חומרי הגלם:
על פי תקן ה- AAFCO על האריזה צריכה להופיע אנליזה של מוצר המזון כפי שהוא נמכר לצרכן המציינת את הרכבו התזונתי של המזון ומפרטת את רמות החלבון, שומן, לחות, אפר ומספר המינראלים. איכות חומרי הגלם מהווה נדבך נוסף וחשוב לא פחות בבחירת המזון הנכון, עיקר השוני בין מזונות הוא מקור החלבון כאשר המזונות היותר איכותיים מספקים חלבון ממקור חי והמזונות הפחות איכותיים מספקים חלבון ממקור צומח (סויה ותירס). הבדל נוסף הוא מקור הפחמימות כאשר המזונות היותר איכותיים מספקים פחמימות
כמקור ראשון מאורז והמזונות הפחות איכותיים מספקים פחמימות כמקור ראשון תירס, דורה ושאר מיני דגנים.

·פרימיום - מזון לכלב שכולל בתוכו את המוצרים: דוג צ'או, טכניקל, נוטרה נאגטס, סיינס דיאט, נוטרו צ'ויס, פדיגרי, איגל פק ונוטרו גולד, כולם נחשבים למזונות טובים באיכותם אך נחשבים לפחות איכותיים וזולים יותר ממזונות הסופר פרימיום .

· מזונות זולים הכוללת בתוכם את: בונזו, דוגלי, בית יצחק, צ'יקן סופ ואיגל נטורל. כולם נחשבים למזונות ירודים באיכות וברמתם ולרוב יימכרו בשקים של 20 ק"ג ובמחיר נמוך.
 
עוד

בריאות הכלב מתחילה מהמזון ממנו הוא אוכל, לכן דאגו לתת לו מזון איכותי ומים טריים מדי יום. ידוע כי כל מה שאנחנו מכניסים לפה משפיע ישירות על מצבנו הבריאותי, על המראה שלנו, ואפילו על מצב רוחנו. כך גם אצל חברנו הקטנים - ככל שתשתמשו במזון איכותי יותר כך תבטיחו אורך חיים בריא וטוב יותר לכלבכם.

מזון מומלץ לקנות בחנות חיות מכיוון שישנו מגוון רחב של מזונות ותוכלו להיעזר בצוות המקצועי שימליץ לכם על הסוג המתאים לכלביכם. כמו כן שימו לב כי רק בחנויות חיות נמכרים מזונות האיכות ולא תוכלו למצוא אותם בסופרים וברשתות השיווק הגדולות.

כל כלב הוא שונה ועוד לא הומצא המזון הטוב ביותר, אבל לכל כלב בהחלט יש המזון שהכי מתאים לו.

איך נדע כמה באמת צריך לאכול הכלב? לגורי כלבים מומלץ להשאיר אוכל זמין 24 שעות ביממה, וכלבים בוגרים ניתן להאכיל פעם ביום.

על כל שק כתוב כמויות האכלה מומלצות לפי גיל ומשקל הכלב, אך זכרו שאלה הן רק המלצות ובכל מקרה המבחן האמיתי הוא מראה הכלב.

איך נדע אם המזון שבו אנחנו מאכילים באמת טוב? קודם כל הקדישו דקה והסתכלו על הכלב. אם הוא במשקל סביר, אין נשירה מוגזמת והפרווה מבריקה סימן שהמזון שבו אתם מאכילים מתאים לו.

כדי לוודא שהמזון ברמה טובה הפכו את השק ובחלקו האחורי בדקו את רשימת המרכיבים. ראשית כל, חשוב לוודא כי המרכיב הראשון הוא בשרי (עוף, בקר, כבש, דג...) כמו כן יש הבדל בין סוגי ואיכות הבשר: אם רשום "בשר עוף/בקר מיובש" מדובר במזון איכותי, לאחר מכן בסדר יורד יופיעו "בשר עוף", "קמח עוף", "קמח מוצרי לוואי עוף".

אומרים שיש קשר אדוק בין איכות המזון לכמויות האכלה. ואנחנו החלטנו לבדוק את העניין. בחרנו 2 סוגי מזונות והשוונו בינהם:

האחד עממי שניתן לקנות בכל סופר - מי לא מכיר את ה"בונזו"

לקחנו לדוגמא כלב גדול בוגר במשקל 25 ק"ג על פי המלצות אתר האינטרנט של החברה נצטרך להאכיל את כלבנו ב-441 גרם בונזו.

השני מזון ברמת סופר פרמיום, איכותי במיוחד - "יוקנובה"

לקחנו את אותו הכלב, בוגר במשקל 25 ק"ג והופתענו לגלות כי על פי המלצות החברה הכמות היומית לה יזדקק הכלב היא 220 גרם.

ההבדל כאן הוא מדהים! אם תאכילו במזון איכותי תוכלו לחסוך עד 50% מכמויות המזון!
 

KallaGLP

New member
הכמות על האריזה היא מעין המלצה כללית

ואינה מותאמת לכל כלב באופן אישי. למשל, אם הכלבה פעילה, מטיילת הרבה ומוציאה הרבה אנרגיה, או שמערכת העיכול שלה עובדת בצורה מהירה יותר, סביר שתהיה יותר רעבה מכלב עצלן ורגוע שרוב הזמן רובץ על השטיח. כמו בקרב בני אדם, יש אנשים עם תיאבון שונה וצרכים תזונתיים שונים. היות שהיא בריאה ובמשקל תקין, אפשר לנסות להגדיל לה טיפה את המנה, לפחות זמנית, ולראות מה קורה.
יחד ען זאת, בונזו באמת אינו מזון איכותי וייתכן שבגלל זה אינו משביע. בהחלט שווה לנסות להחליף לה למזון איכותי ומזין יותר, אך את המעבר צריך לעשות בהדרגה כדי לא לגרום לבעיות בקיבה.
 
למעלה