כניסה לגן תינוקת בת שנה ו 4 חודשים

כבר אמא1

New member
כניסה לגן תינוקת בת שנה ו 4 חודשים

בתי בת שנה ו 4 חודשים . עד עכשיו הייתה עם מטפלת אחד על אחד . ב 1.9 הכנסתי אותה לגן פרטי בו יש 4 קבוצות גיל , והיא שייכת לקבוצת הגיל הקטנה ביותר של שנה עד שנה ו 8 חודשים . ההתאקלמות הייתה קשה ביותר ועדיין לא הסתיימה . מלווה בבכי בהתחלה ללא הפסקה ואחר כך לסרוגין , אולם היא אינה פנוייה עדיין למשחקים ולפעילויות השונות ופשוט קשה לה מאד . הדבר מתבטא גם בחרדת נטישה שפרצה לה וכמובן הצמדות לאבא או לאמא , עד לפני יומיים בכי של שעות בגלל סרוב / פחד ללכת לישון (אולי שמא תירדם ואז אחרי הלילה מגיע הבוקר והולכים לגן ) . הצלחנו להרגיע אותה בבית אולם מחר יום ראשון ואין לדעת מה יהיה שוב אחרי הגן בערב בבית . לאחר שיחות מספר יש לנו חוסר אמון מסוים בגן ואנו שוקלים להעביר אותה לגן אחר . השאלה שלנו היא קודם כל מה הדרך הנכונה ביותר לעשות את המעבר ? שהרי מחר ביום ראשון כביכול ממשיך תהליך הקליטה של הילדה בגן . האם אם מחליטים באופן סופי על עזיבת הגן עדיף באופן מיידי להוציא את הילדה מהגן ולהכניסה לגן אחר באם נמצא , או אם לא מצאנו עדיין פתרון להחזיר את הילדה למטפלת לתקופת ביניים של שבוע - שבועיים ואז להכניס את הילדה לגן חדש לאחר שימצא גן ראוי . או לחלופין להשאיר את הילדה בגן הנוכחי עד למעבר לגן חדש . בתודה ההורים המודאגים .
 

sombol1

New member
לדעתי למצוא גן ולא לחזור למטפלת אם זה אפשרי

הכל תלוי עד כמה זה אפשרי ומזדמן אבל אם כבר עברתם ממטפלת לגן וראיתם שאין לכם אמון בגן כדאי למצוא גן אחר ולא לחזור שוב למטפלת ושוב לגן..... אולי תרצי המלצות מהגולשים ? באיזה אזור מדובר ? בהצלחה !
 

כבר אמא1

New member
תודה על התגובה , האזור הוא אם המושבות בפ"ת

אני מקווה שאנחנו לא מגזימים - כשאני אומרת "אמון" זה על 2 דברים קטנים ששמנו לב : הראשון היה ששלחתי אותה עם בקבוק מים שמילאתי בדיוק על 180 וכשהוא חזר על 180 מדויק שאלתי למה הילדה לא שתתה ואמרו לי שהיא שתתה , אין מצב שבעולם שהם מילאו אותו במים בדיוק כמוני , מה שכן אמרו שיקפידו ולמחרת ראיתי שהבקבוק חוזר כמעט ריק . דבר שני אמרו לנו להביא שעוונית , קנינו שמנו בתא וכלום - בכלל לא משתמשים בשעוונית כשלחברה שלי אמרו שכן . דברים קטנים שכאלו שאין לי מושג אם קיימים או לא קיימים בכל גן ואולי אנחנו עושים "רעש" מכלום ...ברור לי שאין גן מושלם . השאלה אם הילדה התחילה להיקלט והתחילה להתרגל אם לנסות כן לעבור או פשוט לשים לב ולהעיר על כל דבר .... לחברה שלי היה מקרה איתם שהילדה חזרה עם טוסיק אדום נורא ומסתבר שאחת המטפלות היא מישהיא שזו השנה הראשונה שלה שמטפלת בילדים ועוד לא ממש יודעת כנראה איך מחליפים חיתול ולא ניקתה כמו שצריך ...כשלנו אמרו שהשתיים שמטפלות בילדים הן מנוסות ( ואחת באמת מקסימה ומנוסה ) .
 

pugile9

New member
מדוע העברתם אותה מהמטפלת?../images/Emo193.gif

אם אצל המטפלת הילדה התפתחה ונהנתה למה להעביר אותה לגן אחר? בכל מעבר יש לנו חשש מהשונה ומהלא מוכר והלא נודע ואם עושים זאת בלווי ההורים אז יש תקופת הסתגלות ואם יש שתוף פעולה עם אחת המטפלות שהופכת להיות בהדרגה הדמות העיקרית אז הילד לומד לרכוש אמון זה לא קורה ביום אלה בהדרגה חשוב מאוד בימים האלו להיות בגובה הילד לחבק ולהיות זמין עד שיחוש נוח יותר במצב החדש . אני חושבת שאם אין מצב להחזיר אותה למטפלת לפחות עד גיל שנתיים שנתיים וחצי להישאר בגן לא להיות ניזונה מחברה שאמרה דברים רעים על תפקוד המטפלות לעשות שיחה עם הגננת להעלות את החששות ולבנות יחד איתה תכנית הסתגלות יחד עם הצפיות שלכם. בהצלחה ושנת הסתגלות יציבה.
 
למעלה