כסף כסף כסף..

אין ספק שגם 50 ש"ח זה כסף!

לרגע לא זלזלתי בסכום הזה
 

h a j b i

New member
מקרר שיתאים לזוג יעלה 1,000 ש"ח

וצריכת החשמל שלו תהיה מינימלית.
אם יש בעיה אמיתית במקרר, זה יכול להיות משתלם (מקרר יכול להחזיק כ- 10 שנים בלי בעיה).
 

אוגלה

New member
אנחנו קנינו מקרר מעולה ב-3,500

מקרר ב-10,000 זה הרף העליון של המקררים הביתיים
 
"תשכחי" לשלם חשבון חשמל

אחרי שינתקו לכם את החשמל הוא יתעקש לשלם את החשמל בעצמו.
 
למה לא

היא במילא מתייחסת אליה ואליו כמו שותפים לדירה ולא כמו בני זוג שמנהלים משק בית משותף. אז היא יכולה להיות השותפה המעופפת והוא האחראי.
 
אני לא ממש צינית

אני פשוט שונאת לשלם חשבונות.
כשאישי עוד לא היה אישי הממשי גרנו ביחד, הוא היה משלם חשבונות שונים ועושה לי העברה של חצי משכר הדירה לחשבון בנק בהוראת קבע (הצ'קים היו שלי) ואני הייתי עושה את כל הקניות (אוכל ניקיון, בגדים וכד'). נפל הגורל ואישי הוא ממוצא רוסי, ורק אלוהים יודע מה הם אוכלים ובאלו מחירים (טיב טעם וכד'). אז לא הלכתי לי וקינטרתי לעצמי ולסביבה שהמיונז הסובייטי שלו יותר יקר מהמיונז הציוני של תלמה, פשוט קניתי אותו כי זה מה שהוא אוהב.
זה גם אפילו לא הכסף, זה הטרחה בללכת ולחפש כל מיני מאכלים שעד היום אני לא יודעת לבטא את שמם המדוייק, גם זה יכול להוציא מהכלים. והיום, אחרי כמעט שנה של חשבון משותף, הוא עדיין לא מבין למה כל כניסה שלי לסופר פארם תמיד נגמרת ב300 ש"ח.

כסף זה תמיד יהיה עיניין רגיש אבל לא מילה גסה, ולהתנהל בצורה זוגית וכלכלית זה הפרמטר כמעט הכי חשוב בקשר כי אנחנו חיים בעולם שלכסף יש המון משמעות כי הוא פרטי לנו, ופתאום בזוגיות צריך להתחלק.

אני חושבת שאם קשה לה אם תשלום אחד מהחשבונות היא צריכה להגיד לו את זה והם צריכים להתנהל כלכלית יחד, בלי לחשוב אם החשבון מוצדק או לא. גם מאוור לוקח כסף וחם בישראל, דודו לוקח מלא כסף. אנחנו היינו בחו"ל חודש שלם ועדיין שילמנו כסף למרות שלא היינו בבית.
 
נסה - קודם כל ,התיקונים :גובל בייקור...,להיות

קטנונית...-עברית שפה יפה !למה לקלקל ?
כעת לתכנים - כבת 74 ,היית אמורה לדעת יותר אודות צריכת חשמל ביתי - הצריכה הגדולה ביותר מתרחשת עם הפעלת : בוילר

חשמל,מכונת הכביסה,קומקום,מזגן ! תאורת פלורסנט היא החסכונית ביותר.צריכת החשמל של הטלוויזיה והמחשב - נמוכות ביותר . כל חשבונות החשמל מגיעים על חודשיים ולא חודש

(אלא אם מדובר אצלך אכן בסכום כפול לחודשיים). 300 ש"ח לחודש - זה סכום גבוה.אם כך הגבר,אז השימושים במכשירים שציינתי - הם הגורמים לכך.הפיתרון החלקי - לחסוך

בשימוש בהם,לא בתדירות גבוהה ולזמנים קצרים יותר.פיתרון לגבי הארנונה - ללכת לעיריה ולחלק את התשלום לחודשי ולשלמו מידי חודש בחודשו ולא כפול במכה אחת.

יפה שאתם מתחלקים,אך ניתן לחשב את ההוצאות של כל צד ולראות אם יש איזון ביניהן ובהתאם להעביר "משקולות" מאחד לשני בהתאם.

בשורה התחתונה - חיסכון בשימושים ושימת לב ודגש עליהם יכולים לשנות מהותית את גובה התשלומים השונים.יתכן ואת שכה"ד (שהוא כנראה משלם) ניתן להקטין בכך שאת או

שניכם סטודנטים,ואז סך ההוצאות יקטן,ואז גם החלוקה ביניכם תוקטן בהתאם.בהצלחה,ושימרי על העברית - מומלץ !
 

h a j b i

New member
משהו פה לא הגיוני

גם מחשב דולק 24\7 לא יגרום לצריכת חשמל כזו.
בקיצור, את נובחת על העץ הלא נכון.
מכשירי זוללי חשמל אחרים: מזגן, דוד שמש, מדיח, קומקום חשמלי, מפזר חום, פן, שואב אבק, נורות לא חסכוניות שדלוקות לאורך זמן.

אני לא יכול להשוות את עצמי כי אני עם לפטופ וצריכת החשמל שלו נמוכה יותר אבל אצל ההורים שלי תמיד היה מחשב שולחני דלוק 24/7 במשך שנים וצריכת החשמל לא היתה מעל הממוצע בהתחשב בכמות האנשים הגרים בבית.
גם כגרתי עם שותפה לה מחשב שולחני דולק 24\7 לא נתקלנו בבעיה מלבד חודשיים ספציפיים בחורף (טחנה את המפזר חום).

בכלל, מחשב דולק קבוע זו די נורמה, אפשר לשחק קצת עם ההגדרות של צריכת המחשל אם רוצים לחסוך.
 
החלוקה שלכם לא נכונה,

אם את תחליטי שמהיום את אוכלת סטייק עין בכל ארוחה, אוכלים בכלים חד פעמיים, ומותר לו להתקלח 4 דקות פעם ביומיים, ההוצאה של הצד שלו תגדל ושלך תקטן
הוא כמובן יצא להפגין...

לפי מה שאמרת, אתם רק שותפים לדירה, ולכן תחתכו הוצאות כמו שותפים לכל דבר.
אתם צריכים לחלק את כל ההוצאות בבית בשווה.

אם זה אומר שכל אחד שם 1000 ש"ח בקופה בתחילת חודש ומזה משלמים הכל, אם זה אומר לשבת פעם בחדשיים עם קבלות וליישר קו.
תעברו לנהל חשבון משותף? זה כבר לא ישנה מי משלם מה, כי זה כיס אחד
 

i d a n z

New member
למה להסתבך ולא לעשות את המובן מאליו??

מה רע בחלוקה של חצי בחצי?

מאחר ואתם לא נשואים, אז הנושא הזה יותר רגיש, ועיכול גם לגרום לפרידה.


אגב, מנסיון עם שותפים, גם חצי בחצי לעולם ייצור מצב בו צד אחד (מרגיש שהוא) משלם יותר....
 
זה כ"כ נכון

יש לי חברה שהיא ובת זוגה חיות ביחד כבר תקופה לא קצרה. חברה שלי משלמת את שכר הדירה (מחיר בו מגולמים כל החשבונות של "הדירה" - מים, חשמל, ארנונה) וזוגתה משלמת את כל הקניות בסופר, כל הבילויים, טייק-אוואי וכאלה.
כל אחד מהצדדים בטוח שהוא זה שמשלם יותר ויש ביניהן מעין מלחמת כספים סמויה כזאת, וזו הבעיה העיקרית בלגור ביחד כזוג כשהתפיסה היא לא של "חשבון משותף" (גם אם בפועל החשבונות מופרדים, זה הסטייט אוף מיינד שאמור להיות).
 
גם חצי בחצי יגרום למריבות, כשיש פערים גדולים כשיש פער גדול בהכנסות, התעקשות על חצי-חצי בהוצאות תגרום להרגשה קשה של חוסר שוויון.

כשאני הייתי בסיטואציה דומה, לפני די הרבה שנים, פתחנו חשבון בנק משותף. אני הפקדתי מדי חודש 4000 ש"ח וחברתי הפקידה 2000 ש"ח, וכל ההוצאות יצאו במשותף מהחשבון. בצורה זו ידענו שאנחנו חיים במשותף בתקציב משותף, אבל כל אחד תרם לו לפי יכלתו, בצורה מוסכמת מראש.
 
אני יכולה לספר ש...

אף על פי שהרווחתי חצי מבן זוגי, (בתקופות מסוימות 2/3 ממנו), תמיד שמתי סכום זהה לזה שהוא שם.
גם בתקופה שבה ההכנסה שלי ירדה מאוד, לרבע מההכנסות שהיו לי (שימו לב, רבע מההכנסות שלי, לא רבע ממה שהוא מרוויח), עדיין התעקשתי לשים סכום זהה לזה שהוא מעביר לחשבון המשותף שלנו. למה? כי ככה אני, אני בעד שוויון ולעשות את המאמץ זה לא מובן מאליו בכלל שהוא ישים יותר כי הוא מרוויח יותר. זו כמובן לא ביקורת על הסיטואציה, כי על שוויון אפשר להסתכל משני כיוונים. שוויון כלכלי, או שוויון שבו כל אחד נותן את מה שיש לו. ולי היו כספים בצד, אז היה נראה לי לא הוגן שבן הזוג שלי ישלם יותר, רק כדי שאני לא אגע במה שיש וזה לא קשור להתחשבנות, אלא לרצון להיות הוגנת.
 
הכל תלוי בסיטואציה תחשבי על זה ככה: נניח שאת מרוויחה חצי ממנו, ונניח ששניכם שמים שווה-בשווה, ונוצר מצב שאת שמה 100% מהכסף שלך בחשבון המשותף והוא שם 50% משלו. כך כל חודש את נשארת בסוף בלי עודף והוא חוסך חצי משכורת. זה נחשב לשוויון בעיניך? ומה יקרה אם תיפרדו אחרי כמה שנים, הוא יצא עם חיסכון גדול את בלי כלום?

אני מאוד בעד שוויון, אבל כמו שאמרת יש הרבה דרכים להגדיר שוויון. וכאשר ההכנסה מראש אינה שוויונית, זה נתון שצריך לקחת בחשבון.
 
בסיטואציה שנתת

האם הוא אשם בזה שאני מרוויחה 50% ממנו?
האם על "הגב" שלו הוא צריך לחסוך פחות כי אני גם רוצה להשאר עם כמה שקלים בסוף החודש?

מי שלא יכול להתנהל כך שההוצאות החודשיות שהן MUST ישאירו לו עודף בסופו של חודש מהמשכורת שלו, שלא יכנס להוצאות האלה. מי שלא יכול להרשות לעצמו לשכור דירה שלא יעשה את זה, עד שהוא יכול לקחת אחריות על מה שהוא עושה, או שישכור דירה יותר קטנה.

באותה מידה - מה קורה אם נפרדים אחרי כמה שנים והוא שילם את רוב ההוצאות, או שילם אותן בצורה כזו שנשאר לו פחות כסף בצד ממה שהיה יכול להשאר לו אם חלוקת התשלום הייתה שוויונית?

מה שנחשב לשוויון מבחינתי זה שכל צד מכסה את עצמו, כל עוד חברים ולא נשואים. למה? כי כמו שאמרת - עלולים להפרד, ואז מה? זו חלוקה הוגנת? לא.

אם לפותחת ההודעה אין גרוש על התחת, אני מבינה. אבל אם יש כסף בצד, והנטל הכלכלי לא מתחלק באופן שווה, זה לא תקין בעיני. למה שבנאדם יזכה לשמור את החסכונות שלו וירגיש מאוד בנוח עם זה שעל גבו של אדם אחר, הוא משאיר את החסכנות בצד. זה לא משנה למה הם נועדו, כבוד עצמי מינימלי מבחינתי דוגל בזה שלא מתנהגים ככה.
 
למעלה